درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 11:06   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32351صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیدوشنبه، 25 دی 1396 - 22:03
گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
نخستین نشست شورای هماهنگی روسا و نمایندگان حوزه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی مرکز، استان‌ها و واحدهای تابعه به همت مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور روز یکشنبه ۲۴ دی ماه در محل این سازمان برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نخستین نشست شورای هماهنگی روسا و نمایندگان حوزه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی مرکز، استان‌ها و واحدهای تابعه به همت مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور روز یکشنبه ۲۴ دی ماه در محل این سازمان برگزار شد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

به گزارش شارا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل،‌ در ابتدای این نشست، مهدی قمصریان،‌ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: بنا داریم دراین مراسم،‌ بیشتر شنونده صحبت های همکاران خود در روابط‌عمومی استان‌ها باشیم تا به مهم‌ترین هدف خود در این مرکزکه تقویت و تثبیت سرمایه‌انسانی در ستاد و استان‌ها است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: این مهم که یک اتفاق زیرساختی است از مطالبات دکتر نوبخت ریاست سازمان نیز به شمار می‌رود.

قمصریان با اشاره به اینکه روابط‌عمومی باید در همه حوزه‌ها رشدی یکسان و توام با یکدیگر داشته باشد،‌ افزود: یکی از اهداف برگزاری این نشست، ‌هم‌اندیشی و همفکری به‌منظور انعکاس مطلوب مجموعه اقداماتی است که دولت در تمام برهه‌ها انجام داده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل با بیان اینکه قوی‌ترین مستندسازی در سازمان برنامه و بودجه انجام می‌‌گیرد،‌ گفت: سازمان برنامه دارای غنی‌ترین مجموعه اطلاعات اقتصادی است که به اعتقاد من متاسفانه تاکنون به صورت کاربردی و مناسب به مستندسازی اطلاعات برمبنای شاخص‌های علمی انجام نگرفته است.

وی از مدیران و مسوولان مراکز روابط‌عمومی استان‌ها خواست تا مجموعه اقدامات سازمان خود و واحدهای تابعه در استان مربوط را حداقل طی یک سال گذشته در قالب گزارشی مدیریتی که حاوی چشم‌انداز، استراتژی و نقاط قوت و ضعف سازمان باشد،‌ به مرکز ارائه دهند تا مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه بتواند مجموعه اقدامات استان‌ها را جمع‌آوری ورتبه‌بندی روابط‌عمومی‌سازمان‌ها را اجرایی کند.

قمصریان ابراز امیدواری کرد تا با انجام رتبه‌بندی روابط‌عمومی‌استان‌ها،‌ در اردیبهشت ماه سال آینده با برگزاری یک گردهمایی در سازمان برنامه و بودجه شاهد معرفی رتبه‌های برتر روابط‌عمومی در بین استان‌ها‌ باشیم.

وی همچنین از نمایندگان استانی حاضر در جلسه درخواست کرد تا در کنار مستندسازی،‌ تقویم برنامه‌های اجرایی خود را در سال ۱۳۹۷ به این مرکز ارائه دهند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی، ‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه را پاسخگویی عنوان کرد و گفت در هر حوزه‌ای ما موظف به پاسخگویی هستیم؛ این مساله به قدری حائز اهمیت است که رییس‌جمهور، شورای اطلاع‌رسانی دولت را مکلف به پاسخگویی صحیح به جامعه کرده است.

قمصریان در پایان از نمایندگان روابط عمومی استان‌ها خواست تا ظرف حداکثر ۷۲ ساعت مجموعه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را درخصوص برگزاری این جلسه در قالب یک گزارش جمع‌بندی کرده و برای این مرکز ارسال کنند.

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت در استان‌ها
در ادامه این نشست افشین برمکی، مشاور معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان گزارشی درخصوص مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ ارایه کرد و گفت: از همکارانی استانی خود تقاضا داریم، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت را به‌درستی در استان خود تبیین کنند و در جهت شفاف‌سازی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کشور، مرکز را یاری دهند.

وی برنامه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، تفکیک مصارف از محل درآمدهای اختصاصی به هزینه‌ای و سرمایه‌ای و حرکت به سوی تمرکززدایی را از اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده در لایحه بودجه ۱۳۹۷ برشمرد.

برمکی با اشاره به اینکه برنامه اشتغال دولت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های لایحه بودجه ۱۳۹۷ است گفت: نقش استان‌ها در قالب اشتغال فراگیر، اشتغال عشایر و روستایی و اشتغال حمایتی بسیار پررنگ دیده شده است.

وی کاهش فقر مطلق و ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۱۳۹۷ را یکی از ارکان مهم بودجه برشمرد و گفت: هدف دولت، حذف افراد نیازمند نیست بلکه کاهش فقر مطلق از طریق تحت پوشش قرار دادن تمام افراد با درآمد کمتر از میزان مستمری نهادهای حمایتی است.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

انتشار پیوست‌های لایحه بودجه در سایت سازمان برای نخستین مرتبه
امیر باقری سخنگوی ستاد بودجه و رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود که در سخنان خود به تعامل دولت و مجلس بر سر بودجه ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: دولت دوازدهم چند برنامه بسیار مهم از جمله افزایش رشد اقتصادی، کاهش فقر مطلق، ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت انرژی و ...را سرلوحه کار خود قرار داده که در بودجه ۹۷ تجلی پیدا کرده است.

وی اهم این برنامه‌ها را باقری در ادامه به ارایه آمار و ارقام از وضعیت اقتصادی ایران پرداخت و گزارشی از مهم‌ترین شاخص‌های آماری طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ ارایه داد.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان، تصریح کرد: در راستای شفاف سازی بودجه، امسال برای نخستین مرتبه تمام پیوست‌های بودجه در سایت سازمان برنامه و بودجه منتشر شد تا مشخص شود هر دستگاهی چه میزان بودجه در اختیار دارد.

توجه ویژه به جایگاه و نقش روابط‌عمومی‌ها
در ادامه این نشست زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، ضمن قدردانی از اقدام مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل از برگزاری این نشست گفت: این اقدام نشان از یک برنامه‌ریزی مدون و هدفمند در مجموعه روابط‌عمومی سازمان پیگیری می‌شود که خلاء آن بسیار احساس می‌شد.

وی روابط عمومی را علم و هنری ذکر کرد که به کمک آن می‌توان بین عوامل درون سازمان و بیرون از آن برای تأمین نیازهای یکدیگر پیوند و ارتباط برقرار کرد.

اربابی افزود یکی از وظایف ما در معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی، حرکت در راستای توانمند‌‌سازی سرمایه‌های سازمان است که برپایی اینگونه نشست‌ها به این مهم کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه این مراسم به اهم وظایف روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها اشاره کرد و گفت روابط‌عمومی به منزله چشم و چراغ یک سازمان است که می‌توان در همه‌ وقایع را به موقع مشاهده و به سازمان منتقل کند.

اربابی در ادامه گفت : اگر سیاست هر سازمانی به داشتن یک ارتباط دوسویه معطوف باشد، باید نقش روابط‌عمومی‌ها را بسیار پررنگ دید در این بین مسوولان روابط‌عمومی نقش بازاریابان سازمان را ایفا می‌کنند.

وی افزود عملکرد یک سازمان توسط روابط‌عمومی آن به بیرون نشان داده می‌شود، در نقطه مقابل نیز باید انتظارات جامعه را رصد کرده و به سازمان منتقل کنند؛ در این صورت است که می‌توان به سازمان کمک کرد تا در مسیر درست حرکت کند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، تأکید کرد: با توجه به مأموریتی که برای سازمان برنامه و بودجه تعریف شده است، ‌روابط‌عمومی باید نسبت به دستگاه‌های دیگر هم در داشتن اطلاعات و هم در اطلاع‌رسانی چندگام جلوتر حرکت کند که اگر این اتفاق میسر نشود، به این معنی است که جایگاه سازمان را تنزل داده‌ایم.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

تعامل سازنده روابط‌عمومی و رسانه‌ها
سعید لیلاز روزنامه‌‌نگار و تحلیلگر اقتصادی نیز آخرین سخنران این مراسم بود که بااشاره به نقش روابط‌عمومی و رسانه در جامعه و دربین گفت: بخش مهمی از اهداف و وظایف سازمانی روابط عمومی ها از طریق همکاری صحیح با رسانه‌ها قابل تحقق است و رسانه ها نیز برای تهیه اخبار و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود به ارتباط و تعامل سازنده با روابط‌عمومی ها تکیه دارند و هرچقدر این رابطه منطقی و قوی تر باشد اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع در حوزه عملکرد دستگاه ها و سازمان ها به نحو مناسب تری صورت خواهد پذیرفت.

برگزاری پنل تخصصی
نشست روابط‌عمومی‌های مرکز و استان‌ها در بعد‌از ظهر با برپایی پنل تخصصی با حضور چند‌تن از مدیران و روسای سازمان برنامه و بودجه ادامه یافت.

در این پنل که به ریاست مهدی قمصریان رئیس مرکز اطلاع‌رسانی،‌روابط‌عمومی و اموربین‌الملل و با حضور مریم زینلی،‌ رئیس‌مرکز توسعه سیستم‌ها و فناوری اطلاعات ،‌ محمدعلی افتخاری،‌ رئیس امور منابع انسانی و پشتیبانی وعلیرضا نعمتی، رئیس اموراستان‌ها و مناطق برگزار شد، نمایندگان روابط‌عمومی استان‌ها به بیان نظران و دغدغه‌‌های خود در حوزه‌روابط عمومی سازمان متبوع خود پرداختند

بنا به این گزارش،‌ این نشست در سه محور فن‌آوری اطلاعات وIT، منابع انسانی و امور مربوط به استان‌ها برگزار شد که هر یک از روسای حاضر در جلسه به سوالات تخصصی مربوط به خود پاسخ دادند.

مریم زینلی،‌ رئیس‌مرکز توسعه سیستم‌ها و فناوری اطلاعات سازمان در این پنل ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در بخش IT، گفت: سازمان برنامه و بودجه مرکز به دنبال نصب نرم‌افزاری ( اسکایپ) هستیم تا بتوانیم ارتباط ستاد با استان‌ها را کارآمد و به‌روزتر کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات ارتباط‌تنگاتنگی با همکاران خود در استان‌ها داریم،‌افزود: سه پروژه، اصلاح و بهبود فرآیندها، ‌طرح تدوین فناوری اطلاعات در قالب یک نقشه عملیاتی و همچنین مدیریت دانش در دستور کار ‌مرکز توسعه سیستم‌ها و فناوری اطلاعات سازمان‌ها قرار گرفته است.

زینلی همچنین از سامانه جامع مالی_ اداری "دیدگاه" به عنوان یکی از طرح‌هایی اشاره کرد که با همکاری استان‌ها پیش برده می‌شود.

محمدعلی افتخاری،‌ رئیس امور منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نیز در ادامه این پنل تخصصی ضمن اعلام آمادگی از برگزاری جلسه‌ دیگری با همکاران استانی در خصوص بحث تشکیلات تفصیلی افزود از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی درخواست می‌کنم حوزه‌ای را برای هماهنگی با استان‌ها برقرار کنیم تا نشست‌های دوره‌ای در استان‌ها برگزار شود

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی باید با عنوان یک بازوی مستقل و در کنار ریاست سازمان باشد افزود پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای با روسای استان‌ها و نمایندگان روابط‌عمومی‌ها برگزار شود تا ضمن اینکه این همکارن بتوانند مسایل و مشکلات خود را بازگو می‌کنند،‌ راهکارهایی برای برون‌رفت از آن ارائه شود.

علیرضا نعمتی، رئیس اموراستان‌ها و مناطق سازمان برنامه هم در این مراسم طی سخنانی به تغییرات تشکیلات سازمان پس از احیای آن پرداخت.

در پایان، ‌قمصریان با جمع‌بندی نکات ارایه شده در این پنل گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور عقل منفصل و متفکر جامعه به شمار می‌آید.

وی افزود: از همه شما فرهیختگان سازمان برنامه و بودجه استان‌ها تقاضا دارم مجموعه‌ اقدامات خود را در سرفصل‌های جداگانه به عنوان گزارش عملکرد روابط‌عمومی برای ارائه به مرکز ارائه دهند.

وی همچنین به مواردی از جمله: تدوین برنامه‌های سال ۱۳۹۷ در حوزه‌روابط‌عمومی،‌ تهیه و ارسال نظرات و دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان در این نشست تا بیست و هفتم دی‌ماه درخصوص آیین‌نامه شورا،‌ برگزاری نشست‌های خبری با نمایندگان رسانه‌های استانی توسط روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و انتشار یادداشت و مقاله حداقل هفته‌ای یکبار در مطبوعات محلی،‌ارائه سیاست‌ها و برنامه‌هایی برا یایام‌دهه فجر( برپایی تور رسانه‌های خارجی برای بازدید از پروژه‌های استانی) و برگزاری نشست‌های غیرخبری توجیهی با اصحاب رسانه‌ها و فرهیختگان به عنوان فعالیتهای آینده مراکز روابط‌عمومی استان‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است این نشست که به منظور انسجام بخشی و هماهنگی سیاست های روابط‌عمومی سازمان برنامه و بودجه مرکز و استان‌ها برگزار شده بود،‌ نمایندگان روابط‌عمومی ۳۱ استان کشور حضور داشتند.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد