شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیم گیری دسته جمعی مستلزم کار گروهی، و نه فرآیند تصمیم گیری به طور مستقل و مجزا است. گرچه این امر می تواند به تعداد کمی، به طور مثال دو نفر، محدود باشد، که با هم اقدام به اتخاذ تصمیم می کنند.
تصمیم گیری دسته جمعی در روابط عمومی به طور مثال، به این معنی است که با یکدیگر در فرآیند تصمیم گیری گروهی کار می کنند. بافت های مشترک برای تصمیم گیری دسته جمعی در روابط عمومی شامل روابط کارمندان و ابزارهای همکاری، از بررسی ها و نشست های عمومی گرفته تا مذاکرات، وساطت ها و کنفرانس های علمی، متفاوت هستند.
در صورت وجود همکاری خوب، این نوع تصمیم گیری می تواند به اطمینان بیشتر میان شرکت کنندگان و بازدهی های با کیفیت بالاتر منجر شود و دیدگاه قابل قبول تری را در مقایسه با تصمیماتی که شاغلان در آنها مشارکت نداشتند رواج دهد. در صورت وجود همکاری ضعیف، تلاشها در این نوع تصمیم گیری در احساس خستگی، بی ارزشی و نااطمینانی از تعاملات آتی بر جای می گذارد.
یکی از اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، که تا به حال چهارده دوره آن در بین سال های 83 تا 96 برگزار شده ، فراهم آوردن فضایی برای تصمیم گیری دسته جمعی درباره روابط عمومی از سوی متولیان و دست اندرکاران روابط عمومی ایران بوده است.
در این کنفرانس ها تلاش شده است، موضوعات اساسی روابط عمومی که می تواند منجر به تصمیم های دسته جمعی برای ارتقاء وضعیت روابط عمومی ایران شود طرح و در معرض بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
برگزارکنندگان کنفرانس با بهره گیری از تجارب دوره های قبلی، رایزنی و مشورت با صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه و با توجه به نیازهای روز روابط عمومی تلاش کرده اند تا فضایی مناسب تر برای تصمیم گیری دسته جمعی و تعیین راهبردهایی عملی برای روابط عمومی را فراهم آورند.
دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، از همه علاقمندان، شرکت کنندگان دوره های قبلی کنفرانس و اندیشمندان و صاحب نظران عزیز تقاضا می کند نظرات، پیشنهادات و راهکارهای موثر خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این کنفرانس اعلام نمایند.
دبیرخانه دایمی
کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
منبع: http://www.irancpr.ir
|