درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 19:36   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟

  چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

«همایش جهانی رسانه‌ها» در  آلمان  برگزار می شود

  «همایش جهانی رسانه‌ها» در آلمان برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب سه

کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی

  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد
  میرزایی در جمع مدیران روابط عمومی؛ روابط عمومی‌ها پیش از تعهد به مدیران خود، به مردم تعهد داشته باشند
  تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است
  مراسم معارفه مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد
  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی
  انتشارات الکترونیک در روابط عمومی
  پرداخت 75 هزار فقره تسهیلات بانک کارگشایی در دو ماه نخست امسال
  مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر منصوب شد
  «سنگاپور کجاست؟»: نشست ترامپ- کیم برای این شهر-کشورِ کوچک حکم یک کودتا در روابط عمومی را دارد
  مراسم تکریم و معارفه سرپرست روابط عمومی دانشگاه کاشان برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32321صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 23 دی 1396 - 17:22
چرا به روابط عمومی نیاز داریم؟
ناصر بزرگمهر یادداشت مدیرمسئول روزنامه صمت - نیاز به داشتن روابط عمومی قدرتمند سلیقه‌ای نیست، علم است، آگاهی است، دانش است، توانایی است، سواد است. آقایان دولتی و خصوصی، هرچه سریع‌تر روابط عمومی‌های خود را بازسازی کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هفته قبل، از الزام توجه به روابط عمومی در شرایط امروز ایران و خصوصاً حوزه‌های بزرگی همچون وزارتخانه‌ها نوشتم و تاکید کردم که بعد از گذشت یک صدسال از پیدایش روابط عمومی علمی در جهان و توجه همه دولت‌ها به افکار عمومی و جایگاه رسانه‌ها ما نباید در ابتدای خط اهمیت داشتن یا نداشتن این موضوعات باشیم.

 

اما بدون شک در مورد روابط عمومی و اهداف آن و موضوعاتی مثل اهمیت رسانه‌های تخصصی و یا روزنامه‌های عمومی، جایگاه تبلیغات و تفاوت آن با روابط عمومی ، توجه به افکار عمومی و پاسخگویی سازمان‌ها و نهادها و بسیاری ازمسائل مرتبط، سوالات فراوانی است که می‌توان به‌عنوان نمونه مطرح کرد:


روابط در یک سازمان چکار می‌کند؟
روابط در یک سازمان چه‌کاری باید بکند؟
آیا روابط، روابط مدیریت عالی است؟
آیا روابط فقط اجرای تشریفات است؟
آیا دوران روابط تشریفاتی به سرنیامده است؟
روابط به‌عنوان بازوی مدیریت یعنی چه؟
روابط درون‌سازمانی چه می‌گوید؟
ارتباطات انسانی در کجای روابط قرار دارد؟
ارتباطات دوسویه یعنی چه؟
ارتباط روابط درون‌سازمانی با برون‌سازمانی
در کجاست؟
روابط چگونه دردشناسی می‌کند؟
اگر روابط دردشناسی کرد، چه کسی باید درمان کند؟
ابزار روابط کجاست؟
آیا به‌اندازه کافی ابزار، امکانات و اختیارات در روابط عمومی‌هست؟
جایگاه سازمانی روابط کجاست؟
آیا مدیریت‌های عالی روابط را باور دارند؟
رابطه مدیریت‌های میانی باروابط‌ها چگونه است؟
چگونه باید روابط عمومی را به سایر مدیران و کارکنان انتقال داد؟
رابطه مردم با روابط عمومی‌ها در کجاست؟
ماموریت اصلی روابط عمومی‌ها چیست؟
روابط عموی از کجا آغاز می‌شود و کجا خاتمه می‌یابد؟
چرا به روابط عمومی نیاز داریم؟


ازاین‌گونه سوالات، ده‌ها، صد‌ها و اگر اغراق نباشد چند هزارتامی‌توان طراحی کرد، من جز کسانی هستم که اعتقاددارم، حرکت جهان و تغییر در جهان با سوال آغازشده است. ذهن سوال‌کننده، ذهن پویاست، ذهن سقراطی است. اگر سوال نباشد، پاسخ مناسب پیدا نخواهد شد. با سوال کردن و ایجاد علامت سوال در ذهن انسان‌های اولیه، رشد اندیشه‌ها به امروز رسیده است. از سوال کردن نهراسیم. چراکه در سوال، پاسخ‌هایی را می‌یابیم که ما را متعالی خواهد کرد، به قول سعدی رحمه‌الله علیه در باب دانایی و فهمیدن، همین بس که نادانان نیز، دلشان می‌خواهد، دانا جلوه کنند.


اما به‌راستی، روابط چیست؟ و چرا به آن نیاز داریم؟پاسخ‌های علمی را می‌توان در ده‌ها و صد‌ها جلد کتاب موجود پیدا کرد، اما پاسخ غیرعلمی، اما واقعی و ساده‌ای که سال‌ها در کلاس‌هایم گفته‌ام این است: (روابط در کوتاه‌ترین کلام از آنجایی آغاز می‌شود که به دیگری می‌گوییم سلام یا دیگری به ما می‌گوید سلام، هر سلامی، علیکی دارد و همین ویژگی اولین درس ارتباطی است. نگاه که در نگاه افتاد، ارتباطات شکوفا می‌شود و عشق آغاز می‌گردد و روابط جاری می‌شود.)
روابط، چوب‌دستی سازمان است. عصای دست همه مدیران است، روابط یک مبحث دل افزاری است. ارتباط مستقیم به سخت‌افزارهای سازمان‌ها ندارد،مسئولیتی در بخش برنامه‌ریزی ،نرم‌افزاری، امور مالی واداری یا ترابری سازمان هم ندارد، اما به این مفهوم نیست که هیچ اطلاعاتی نباید راجع به سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری سازمان نداشته باشد، روابط عمومی بخش آگاهی و دانایی و توانایی‌های سازمان است، باید بتواند به‌عنوان ویترین سازمان از خود تصویر مناسب ارائه نماید


اما مسئولیت‌اصلی او در بخش دل افزاری‌های سازمانی نهفته است که باید بتواند درون و برون سازمان را به‌موقع ارزیابی و روانشناسی کند، باید بتواند پاسخ سوالات ناگفته را جمع‌آوری و اطلاعات لازم را به‌موقع در اختیار مدیریت‌های ارشد برای ارزیابی و ارائه به سوال‌کنندگان و مردم قرار دهد، مفهوم ارتباط دوسویه در یک سازمان ، توسط روابط عمومی و در ارتباط با مشتری به‌عنوان عامل برون‌سازمانی و با مدیران و کارکنان به‌عنوان عوامل درون‌سازمانی‌خودش را به‌واقع نمایش می‌دهد و به همین دلیل است که به روابط عمومی در سطح گسترده همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و مدیران ارشد نیاز دارند.


نیاز به روابط عمومی در دو سطح و در همیشه تاریخ باقی می‌ماند، یکی در سطح حقیقی و فردی، که هر انسانی برای ادامه حیات، نیازمند ارتباطات انسانی است و با روابط عمومی شخصی شکل می‌گیرد و هرکس در این ارتباطات بهتر عمل نماید، در زندگی اجتماعی موفق‌تر جلوه خواهد کرد ، و وظیفه پدر و مادر و خانواده و معلم و مدرسه، تقویت روابط عمومی افراد است. و دومی هم در جایگاه حقوقی و سازمانی است، از یک مغازه کوچک تا مطب یک پزشک تا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و کارخانه‌ها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و دولت‌ها نیازمند داشتن یک‌نهاد و اداره روابط عمومی برای ایجاد ارتباط با مخاطبین خود هستند.


این نیاز به داشتن روابط عمومی قدرتمند سلیقه‌ای نیست، علم است، آگاهی است، دانش است، توانایی است، سواد است. آقایان دولتی و خصوصی، هرچه سریع‌تر روابط عمومی‌های خود را بازسازی کنید.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشارات مطلوب در روابط عمومی


  پدر اینترنت (WWW) جایزه گرفت


  انتشارات الکترونیک در روابط عمومی


  هشت راه برای مقابله با یک بحران


  رئیس روابط عمومی فیسبوک از پست خود کناره گیری می کند


  «سنگاپور کجاست؟»: نشست ترامپ- کیم برای این شهر-کشورِ کوچک حکم یک کودتا در روابط عمومی را دارد


  کارگاه های «عکاسی خبری پیشرفته» و «سواد بصری»


  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد


  مدیر روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معرفی شد


  مدیر روابط عمومی تماشاخانه سنگلج منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی