درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 - 14:08   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد

  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن

  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن
  نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی
  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  سیره تبلیغی و پیام‌رسانی حضرت زینب(ع) پس از عاشورا
  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن
  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد
  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»
  راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی ایران
  مشروعیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32320صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 23 دی 1396 - 17:21
چگونه بازاریابی محتوا را با روابط عمومی ادغام کنیم؟
نویسنده امیر قمصری - ادغام و یکپارچه سازی تیم بازاریابی محتوا با روابط عمومی یکی از بهترین راه ها برای ایستادگی و مقاومت در فضای کسب وکار دیجیتال است. همکاری بین این دو تیم می تواند به شما پتانسیلی بی نهایت در عرصه بازاریابی اینترنتی ارائه دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی محتوا و روابط عمومی، طبیعتی کاملا شبیه یکدیگر دارند. در واقع می توان گفت آنها دو روی یک سکه هستند، اما بیشتر افراد تصور می کنند که مهاجرت به شبکه های اجتماعی، روابط عمومی را غیرضروری خواهد کرد. این تصور واقعا نادرست است. برعکس، روابط عمومی به شکلی متفاوت تر از الگوهای قدیمی در زمینه تعامل و تبلیغات ظاهر شده است.

در این مقاله به شما خواهم گفت که چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی اتحاد کاری با هم داشته باشند. همچنین خواهم گفت که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.

چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی را با هم ادغام کنیم؟

در اینجا با ارائه برخی نکات خواهم گفت که چرا باید روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا ترکیب شود.

- اشتراک گذاری ایده
یک بازاریاب محتوا یا متخصص روابط عمومی باید همیشه آخرین تحولات و موضوعات داغ را در صنایع مختلف پیگیری کند.

زمانی که روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام می کنید، می توانید ایده هایی را که به ذهن هر کدام از تیم های روابط عمومی یا بازاریابی محتوا می رسد با یکدیگر رد و بدل کنید. به عنوان مثال، دیدگاه هایی که از طرف تیم روابط عمومی مطرح می شود، می تواند به تولید محتوا بر اساس آخرین موضوعات بازاریابی کمک کند. از سوی دیگر، نظراتی که از طرف تیم بازاریابی محتوا مطرح می شود، به تیم روابط عمومی کمک خواهد کرد تا متوجه شود چه نوعی از محتوا توسط مخاطبان هدف مورد توجه قرار می گیرد و مطالعه می شود.

- تسهیل در توسعه محتوا
روزانه حدود 2.5 اگزابایت داده تولید می شود، به همین دلیل ایستادگی در عرصه دیجیتال هر روز سخت تر می شود، بنابراین حتی اگر نهایت دقت را در تولید محتوا داشته باشید، تا زمانی که مخاطب را به درستی شناسایی نکنید و محتوا را در رسانه های اینترنتی معتبر منتشر نکنید برای کسب وکار شما به اندازه کافی خوب نخواهد بود. در این مرحله است که روابط عمومی می تواند به شما کمک کند. زمانی که شما روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام کنید، خیلی راحت تر می توانید محتوای خود را روی سایت های معتبر یا بلاگ ها منتشر کنید.

این کار همچنین به توسعه شما کمک خواهد کرد و باعث می شود مخاطبان جدیدی را به دست بیاورید. به علاوه، به شما کمک می کند که یک پیام تجاری یکپارچه را در سراسر رسانه های اینترنتی از جمله شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

- ایجاد روابط و اعتماد
هر متخصص روابط عمومی این نکته را می داند که بزرگ ترین چالش در حرفه او ایجاد روابط با افراد تأثیرگذار از جمله روزنامه نگاران و سردبیران روزنامه ها و مجلات مختلف است. با ادغام روابط عمومی و بازاریابی محتوا، می توانید مطالب تأثیرگذارتر و با کیفیت تری را برای این افراد آماده کنید. وقتی شما محتوایی را که به خوبی نوشته شده و کیفیت بالایی دارد در اختیار این افراد قرار می دهید، آنها بیشتر تمایل پیدا می کنند که با شما ارتباط برقرار کنند. در نهایت این کار باعث به وجود آمدن یک ارتباط محکم با درجه اعتماد بالا بین شما و افراد مؤثر در جامعه خواهد شد.

- بهبود سئو سایت
اطلاعیه های خبری که اغلب به طور گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند، می توانند یک ابزار قدرتمند برای بهینه سازی موتور جست وجو باشند. هر چند به دلیل عدم داشتن دانش سئو در نزد متخصصان روابط عمومی، آنها در بهره برداری از این اطلاعات خبری برای بهبود تأثیرات سئو با شکست مواجه خواهند شد.

اما با ادغام روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا، شما می توانید این اطلاعیه های خبری را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. به علاوه، می توانید این اطلاعیه های خبری را با قرار دادن لینک های داخلی در آن ارزشمندتر کنید و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت شود.

چگونه بازاریابی محتوا را با روابط عمومی ادغام کنیم؟
تا این لحظه به این نکته پی بردید که اگر روابط عمومی و بازاریابی محتوا با هم کار کنند، نتایج بسیار خوبی را به دست خواهید آورد. نحوه ادغام این دو با هم به ساختار کسب وکار شما و منابع موجود بستگی دارد. در این قسمت چند نکته را بیان می کنم تا برای ادغام بازاریابی محتوا و روابط عمومی از آنها استفاده کنید.

- شناسایی نقاط قوت تیم ها
هرچند روابط عمومی و بازاریابی محتوا یک هدف مشابه را دنبال می کنند، اما هر یک نگرش متفاوتی به آن دارند. به همین دلیل است که باید نقاط قوت هر یک از تیم ها را شناسایی کنید. تیم روابط عمومی هیچ آگاهی نسبت به سئو ندارد، همچنین تیم بازاریابی محتوا هیچ چیزی در رابطه با روابط عمومی نمی داند.

بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید تشخیص و شناسایی تخصص هر یک از اعضای تیم و نقشی است که بر عهده دارند. به عنوان مثال، متخصصان بازاریابی محتوا معمولا بر روی مسائلی مانند شناسایی مخاطبان هدف، شناسایی مشکلات آنها و نحوه برقراری ارتباط بین مخاطبان مرتبط با یک محصول یا سرویس با محتوای مرتبط با همان محصول یا سرویس تمرکز می کنند. هر چند این کار جزئی از وظایف بخش روابط عمومی نیست، اما آنها به خوبی می دانند که چگونه به مخاطبان هدف و مرتبط دسترسی پیدا کنند. اگر این دو تیم با یکدیگر ارتباط نداشته باشند و از نقاط قوت یکدیگر آگاهی نداشته باشند، نمی توانند مخاطبان هدف را به درستی شناسایی کنند.

- طراحی کمپین بازاریابی با کمک هر دو تیم
طراحی کمپین های بازاریابی به هر دو تیم روابط عمومی و بازاریابی محتوا کمک می کند تا بتوانند ایده ها و نقطه نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارند. این کار باعث می شود تا همواره بهترین ایده ها و نقطه نظرات در طراحی کمپین ها لحاظ شود. علاوه بر آن، هر دو تیم مطمئن می شوند که هدف مشترکی را دنبال خواهند کرد و اهداف آنها از یکدیگر جدا نیست. در نهایت این کار کمک می کند تا هر یک از دو تیم و اعضای آن از وظایف خود در این کمپین ها به خوبی آگاه شوند و کاملا هماهنگ شده و مطابق با اولویت های کسب وکار شرکت و الزامات موجود پیش بروند.

- تولید محتوا به صورت مشترک
متخصصان روابط عمومی به رغم عدم آشنایی با دانش سئو در بحث نگارشی بسیار قوی هستند و به خوبی می توانند مانند بازاریابان محتوا، محتوای باکیفیت تولید کنند، بنابراین اگر شما از آنها درخواست کنید که در تولید محتوا مشارکت کنند، می توانید محتوای بهتر و با کیفیت تری را به دست بیاورید. این کار کمک می کند تا هم به مخاطبان هدف خود کمک بیشتری بکنید و هم اینکه مخاطب بیشتری را به دست بیاورید. علاوه بر آن در بحث برند سازی موفق تر عمل خواهید کرد.

تمام نکات بالا به این موضوع اشاره داشت که چگونه دو تیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، اما به دلیل همکاری تیم های مختلف در کمپین های بازاریابی مختلف، از دست رفتن ارتباط بین تیم ها بسیار ساده است.

برای جلوگیری از اتلاف زمان و منابع مالی، شما باید کاملا مطمئن شوید که هر یک از اعضای تیم ها اطلاعات به روزی دارند و از آخرین تحولات باخبر هستند. به همین دلیل برگزاری جلساتی به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار با هر یک از اعضای تیم ها بسیار ضروری است تا بتوانید به آنها در به روزرسانی اطلاعات کمک کنید و هشدار لازم را نسبت به آخرین تغییر و تحولات بدهید.

در پایان لازم است این نکته را به شما عزیزان یادآوری کنم که ادغام و یکپارچه سازی تیم بازاریابی محتوا با روابط عمومی یکی از بهترین راه ها برای ایستادگی و مقاومت در فضای کسب وکار دیجیتال است. همکاری بین این دو تیم می تواند به شما پتانسیلی بی نهایت در عرصه بازاریابی اینترنتی ارائه دهد.

منبع: newseo
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ


  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا


  سیره تبلیغی و پیام‌رسانی حضرت زینب(ع) پس از عاشورا


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن


  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»


  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


  مشروعیت


  نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران