درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 - 14:07   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد

  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن

  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن
  نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی
  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  سیره تبلیغی و پیام‌رسانی حضرت زینب(ع) پس از عاشورا
  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن
  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد
  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»
  راه اندازی یک پروژه ملّی با تسهیلات بانک ملی ایران
  مشروعیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32316صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 23 دی 1396 - 11:44
به بهانه برگزاری نخستین نشست مدیران روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه کشور
امید به جهش و تحول
مسعود طوفان؛ رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد - در سال‎‎های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرائم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می ‎‎دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدوارانه مردم از آینده و بروز اغتشاشات و بحران های اجتماعی خواهد گردید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیش از سه سال است که از احیای سازمان برنامه و بودجه کشور می گذرد، در این مدت فرصت مناسبی فراهم گردید تا این سازمان با بازیابی ساختار و تشکیلات مورد نیاز، شرایط مناسب را برای تحقق اهداف و ماموریت های خود فراهم سازد. در این میان نقش و جایگاه روابط عمومی در این سازمان کلیدی و کارکرد مهم آن در تبیین موضوعات حساس و مناقشه برانگیز آنچنان که شایسته بود؛ مورد توجه قرار نگرفته است.


واقعیت این است که در سال‎‎های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرائم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می ‎‎دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدوارانه مردم از آینده و بروز اغتشاشات و بحران های اجتماعی خواهد گردید.


بدیهی است بدنبال هر تصمیم سازی کلان در حوزه اقتصادی و معیشتی، توجه به افکار عمومی، اطلاع رسانی صحیح، سریع و پاسخگویی مناسب اهمیت مضاعفی دارد که بی تردید خلاء روابط عمومی فعال و پیشرو در این زمینه ملموس است، در این راستا نقش روابط عمومی را می توان در سه حوزه اطلاع رسانی، اعتماد سازی و افکارسنجی تبیین نمود.


اکنون با تغییر تشکیلات در سازمان برنامه و بودجه کشور و تشکیل مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و بین الملل، این جایگاه که مدتی با غفلت مواجهه شده بوده ترمیم گشته و فضا برای جهش در این حوزه فراهم شده است. در همین رابطه برگزاری نخستین نشست مدیران روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه را به فال نیک گرفته و امید است این نشست به ارتقاء و هم افزایی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی، ساختار سازی ، تبیین استراتزی ، برنامه و چشم انداز منجر گردد و حمایت لازم و کافی از نقش آفرینی روابط عمومی در این سازمان و واحد های استانی به عمل آید.


شایسته است مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با اجرای فعالیتهای مدیریتی و تعیین کننده نقش اساسی خود را در هدایت برنامه ریزی های توسعه ای و تصمیم گیری ها در حوزه هایی نظیر لوایح بودجه، اسناد آمایش و طرح های اشتغال زایی به سمت منافع جمعی و تحقق اهداف و ماموریت های خطیر این سازمان و دولت خدمتگزار ایفا نماید.

 

بنابر این آنچه بیش از پیش در این برهه حساس ضروری است تلاش روابط عمومی برای شفاف سازی، استفاده صحیح از رسانه ها، برقراری ارتباط دوسویه و صادقانه میان آحاد مردم، کارگزاران و مدیران و نیز ایجاد فضای همدلی و تفاهم ملی است.


از سوی دیگر گشایش های تازه در حوزه اقتصاد علی الخصوص فراهم نمودن زیرساخت های تازه برای سرمایه گذاری و رونق به فضای کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی و تلاش مضاعف خواهد بود که امید است به توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار روابط عمومی در سازمان برنامه و بودجه کشور شاهد نقش پررنگ این نهاد در تحقق چشم انداز های مورد نظر باشیم.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ


  تاملی در شیوه های اقناعی زینب(س) بزرگ مبلّغ قیام عاشورا


  سیره تبلیغی و پیام‌رسانی حضرت زینب(ع) پس از عاشورا


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  برندها و مذاهب / ابر برند عاشورا و صیانت از آن


  تلاش شورای عالی فضای مجازی برای ارائه متمرکز خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله»


  آیفون‌های جدید زیر تیغ انتقاد


  مشروعیت


  نکاتی در مورد مدیریت روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها در دنیای امروزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران