درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 05:56   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی
  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32316صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 23 دی 1396 - 11:44
به بهانه برگزاری نخستین نشست مدیران روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه کشور
امید به جهش و تحول
مسعود طوفان؛ رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد - در سال‎‎های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرائم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می ‎‎دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدوارانه مردم از آینده و بروز اغتشاشات و بحران های اجتماعی خواهد گردید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیش از سه سال است که از احیای سازمان برنامه و بودجه کشور می گذرد، در این مدت فرصت مناسبی فراهم گردید تا این سازمان با بازیابی ساختار و تشکیلات مورد نیاز، شرایط مناسب را برای تحقق اهداف و ماموریت های خود فراهم سازد. در این میان نقش و جایگاه روابط عمومی در این سازمان کلیدی و کارکرد مهم آن در تبیین موضوعات حساس و مناقشه برانگیز آنچنان که شایسته بود؛ مورد توجه قرار نگرفته است.


واقعیت این است که در سال‎‎های گذشته تصویر ناخوشایندی در ذهن مردم از رکود، تورم، رشد منفی اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی و جرائم اقتصادی شکل گرفته است که نشان می ‎‎دهد اگر روند توسعه نامطلوب باشد نه تنها روندهای اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه منجر به زایل شدن امید و مخدوش شدن روحیه و تصویر امیدوارانه مردم از آینده و بروز اغتشاشات و بحران های اجتماعی خواهد گردید.


بدیهی است بدنبال هر تصمیم سازی کلان در حوزه اقتصادی و معیشتی، توجه به افکار عمومی، اطلاع رسانی صحیح، سریع و پاسخگویی مناسب اهمیت مضاعفی دارد که بی تردید خلاء روابط عمومی فعال و پیشرو در این زمینه ملموس است، در این راستا نقش روابط عمومی را می توان در سه حوزه اطلاع رسانی، اعتماد سازی و افکارسنجی تبیین نمود.


اکنون با تغییر تشکیلات در سازمان برنامه و بودجه کشور و تشکیل مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و بین الملل، این جایگاه که مدتی با غفلت مواجهه شده بوده ترمیم گشته و فضا برای جهش در این حوزه فراهم شده است. در همین رابطه برگزاری نخستین نشست مدیران روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه را به فال نیک گرفته و امید است این نشست به ارتقاء و هم افزایی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی، ساختار سازی ، تبیین استراتزی ، برنامه و چشم انداز منجر گردد و حمایت لازم و کافی از نقش آفرینی روابط عمومی در این سازمان و واحد های استانی به عمل آید.


شایسته است مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با اجرای فعالیتهای مدیریتی و تعیین کننده نقش اساسی خود را در هدایت برنامه ریزی های توسعه ای و تصمیم گیری ها در حوزه هایی نظیر لوایح بودجه، اسناد آمایش و طرح های اشتغال زایی به سمت منافع جمعی و تحقق اهداف و ماموریت های خطیر این سازمان و دولت خدمتگزار ایفا نماید.

 

بنابر این آنچه بیش از پیش در این برهه حساس ضروری است تلاش روابط عمومی برای شفاف سازی، استفاده صحیح از رسانه ها، برقراری ارتباط دوسویه و صادقانه میان آحاد مردم، کارگزاران و مدیران و نیز ایجاد فضای همدلی و تفاهم ملی است.


از سوی دیگر گشایش های تازه در حوزه اقتصاد علی الخصوص فراهم نمودن زیرساخت های تازه برای سرمایه گذاری و رونق به فضای کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی و تلاش مضاعف خواهد بود که امید است به توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار روابط عمومی در سازمان برنامه و بودجه کشور شاهد نقش پررنگ این نهاد در تحقق چشم انداز های مورد نظر باشیم.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس خبرگزاری پارس در ایران


  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی