درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:53   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32305صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 22 دی 1396 - 12:55
بزرگترین خطرهای پیش روی دنیا در سال نو
سیاستمداران در راه مبارزه با تغییرات اقلیمی جدی باشند. پس بر ما مردم است، که نهایت تلاش خود را برای چنین مبارزه ای به کار ببریم. همچنین با استفاده از روش های صلح آمیز خواهان جهانی عاری از سلاح های کشتار جمعی باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در آخرین روز سال گذشته (شب سال نو) با صدور بیانیه ای در مورد برخی از مسایل مهم از جمله تکثیر سلاح های هسته ای، تغییرات اقلیمی، ملی گرایی، نابرابری مالی، بیگانه هراسی و نقض حقوق بشر، اعلام وضعیت قرمز کرد. همچنین گفت، که رهبران جهان باید در سال 2018 اتحاد و همکاری را در الویت قرار دهند.


در بخشی از این بیانیه آمده: وقتی یک سال پیش تصدی این مقام را به عهده گرفتم، خواهان آن شدم که 2017 سال صلح باشد. شوربختانه دنیا از بسیاری از جهات عمده به راهی کاملا مخالف این خواسته رفته است. در شب سال نوی 2018 دیگر درخواست نمی کنم، (بلکه) هشدار – یک هشدار قرمز برای دنیای ما- می دهم….. به موازات آغاز سال 2018 خواهان اتحاد هستم.

 

واقعا باور دارم… ما می توانیم درگیری هایمان را حل، بر نفرت غلبه، و از ارزش های مشترک دفاع کنیم. اما این کارها را (تنها) با یکدیگر می توانیم انجام دهیم. مصرانه از رهبران در هر جای دنیا که هستند می خواهم، در سال نو این موارد را حل و فصل کنند: کاهش فاصله ها، پل زدن بین چنددستگی ها، بازسازی اعتماد از طریق گردآوردن مردم پیرامون اهداف مشترک! وحدت، راه انجام این موارد است. مواردی که آینده ما به آنها بستگی دارد.


گرچه کلیه مسایل مذکور بسیار جدی و خطرناک هستند، اما دست کم دو مورد آنها در صورت عدم کنترل می توانند، به سرعت نه تنها برای نوع انسان، که حتی برای کل موجودات کره زمین مرگبار باشند.

1- سلاح های هسته ای
البته دبیرکل اظهاراتش را کلی عنوان کرد، و از هیچ کشوری نام نبرد. اما بر کسی پوشیده نیست، که اشاره وی به خطر تنش سلاح های هسته ای بین آمریکا و کره شمالی مربوط می شود. کمااینکه بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند، که امکان دارد جنگ بین این دو کشور به شلیک اینگونه سلاح ها منجر گردد، که کل کره زمین را با خطر روبرو می کند.


اما واقعیت این است، که مساله بین این دو کشور تنها خطر در کمین در پیوند با سلاح های مرگبار نیست. بلکه وجود شمار فراوان و انباشت اینگونه سلاح ها در بسیاری از کشورهای جهان، مساله ای واقعا ترسناک می باشد.

 

کمااینکه بروس بلر رئیس وقت موسسه امنیت جهانی مستقر در واشنگتن دی سی در این مورد در مقاله خود که در خبرنامه این موسسه و همچنین در بولتن دانشمندان اتمی منتشر شد، از جمله نوشت که هنوز هم لحن و فعالیت های خطرناک دوره جنگ سرد در سیاست و عملکرد آمریکا و روسیه وجود دارد…. صدها موشک در حالت آماده شلیک، با خرج پر، هدف گرفته شده و آماده پرتاب، وجود دارند، که تنها دو یا سه دستور رمزی کامپیوتری لازم است، تا شلیک شوند.

 

پس آیا وجود آنها این پرسش را ایجاد نمی کند، که ممکن است افراد غیرمجازی موفق شوند به شبکه های ارتباطی و یا حتی راه واقعی شلیک آنها نفوذ (اطلاعات کامپیوتری آنها را هک)، و این موشک ها را شلیک کنند…. امروزه کامپیوترهای ارتش دائما مورد حمله هکرها قرار دارند، و…


او در ادامه راهکارهای مفیدی به این دو رقیب هسته ای ارائه کرده بود، که با انجام آنها حاشیه امنیتی بزرگی در برابر خطرات و خطرپذیری ها ایجاد می شد. آیا این دو کشور به توصیه او عمل کرده اند؟


وی در بخشی دیگر از نوشتارش با نگاهی به گذشته، امکان جنگ هسته ای تصادفی از طریق ویروس کامپیوتری در شب تحویل سال نوی 2000 (به سبب آغاز هزاره سوم و اختلالات احتمالی در سیستم های کامپیوتری با استفاده از ویروس 2000)، و عملکرد مشترک، عاقلانه، حرفه ای و پیشگیرانه این دو کشور در این باره  را نیز، مطرح کرد. شبی که خوشبختانه بی هیچ رخداد بدی سپری شد.


پیامدهای مرگبار رخدادهای احتمالی در نیروگاه های هسته ای
اما مساله این است، که خطرات هسته ای صرفا در سلاح های مربوطه خلاصه نمی شوند. مثلا ژاپنی ها به درستی به حداکثر دقت و وظیفه شناسی مشهورند. اما زلزله 9 ریشتری و سونامی 11 مارس 2011 سبب از کار افتادن دستگاه های نیروگاه هسته ای شماره 1 فوکوشیما (متعلق به شرکت برق توکیو/ تپکو)، و نشت مواد رادیواکتیو شد….

 

این در حالی است که بلافاصله پس از زلزله راکتورهای نیروگاه براساس فناوری به کار گرفته شده، به طور خودکار خاموش گشته، و ژنراتورهای اضطراری به سرعت برای حفظ چرخه خنک کننده سوخت هسته ‌ای فعالیت خود را آغاز کردند. اما سونامی بعدی موتورهای دیزلی تامین انرژی را  زیر آب برد. بنابراین سیستم خنک کننده نتوانست، به فعالیتش ادامه دهد….


دولت ژاپن به سبب آلودگی‌ های ایجاد شده، 140 هزار ساکن تا محدوده 20 کیلومتری اطراف نیروگاه را تخلیه نمود. همچنین به مردم برای تردد در شعاع 30 کیلومتری، و به کشاورزان در شعاع 60 کیلومتری آن، هشدار آلودگی داد. اما برآوردهای حدود دو ماه بعد وزارت انرژی آمریکا نشان داد، که محدوده آلودگی مربوطه باید برای تا شعاع 80 کیلومتری اطراف نیروگاه در نظر گرفته می شد…


وقتی در ژاپن چنین وضعیتی پیش بیاید، تکلیف بقیه کشورها روشن است. به همین سبب برخی اندیشمندان این پرسش مهم را مطرح کرده اند: پس از فاجعه نیروگاه‌ های هریس ‌برگ در آمریکا، چرنوبیل در روسیه، و فوکوشیما در ژاپن، آیا همچنان می‌ توان ادعا کرد، که احتمال نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه ‌های هسته‌ ای وجود ندارد؟


2- تغییرات اقلیمی
همین زلزله و سونامی در ژاپن، یکی از نشانه های پیامدهای ناگوار تغییرات اقلیمی بود. کمااینکه  دیگر ثابت شده که بسیاری از سونامی ها و برخی رخدادهای مرگبار و زیانبار دیگر، پیامد گرمایش زمین می باشند.

 

البته این بدان معنی نیست، که اینگونه بلایای طبیعی پیشترها وجود نداشته اند. بلکه به این مفهوم است، که میزان گستردگی و شمار فراوان آنها در مقایسه با پیشترها، ناشی از تغییرات مورد اشاره می باشند. مثلا انسان همه ساله در فصولی خاص و در نقاط متفاوت جهان، شاهد گردبادها، طوفان ها، سیل ها و… بوده است.

 

اما در سال گذشته شمار و اندازه این بلایای طبیعی بسیار بیش از تعداد و ابعاد معمول بود. در نتیجه تلفات جانی و خرابی های خیلی بیشتری به بار آمد. از جمله اینکه در بخش بزرگی از کالیفرنیا، آتش سوزی های بسیار گسترده ای رخ داد. همچنین در برهه دسامبر 2016 تا فوریه 2017 (فصل تابستان در استرالیا به سبب واقع شدن این کشور در نیم کره جنوبی) بیش از 200 حادثه ازجمله دمای بی‌ سابقه، آتش‌ سوزی های گسترده و سیل، در این کشور اتفاق افتاند.


دمای 47.3 درجه سانتیگرادی شهر سیدنی (استرالیا) که در 79 سال اخیر ‌سابقه نداشته در هفتم  ژانویه سال جاری، و جاری شدن سیل شدید دقیقا در همان بخش از کالیفرنیا در این روزها که در نهم ژانویه از جمله به سبب رانش زمین به مرگ 13 تن منجر شد نیز، نشان از آن دارند که نه تنها هیچ بهبودی در روند تغییرات اقلیمی به چشم نمی خورد، بلکه وضعیت کنونی رو به بدتر شدن هم می رود.

 

فراتر اینکه به نظر نمی رسد، سیاستمداران دنیا عزمی واقعی برای مبارزه با آن داشته باشند. کمااینکه هدف از پیمان های جهانی مانند کیوتو و پاریس کنترل افزایش گرمای کره زمین می باشد، که در نتیجه ازدیاد گازهای گلخانه‌ ای ایجاد شده است. اما سران کشورها که در خلال نشست های مربوطه قول می دهند به توافق های به عمل آمده عمل کنند، به قول خویش عمل نمی نمایند.

 

بدتر اینکه مثلا روز اول ژوئن 2017 دانلد ترامپ در حالی از تصمیم خود مبنی بر خروج آمریکا از پیمان آب وهوای پاریس خبر داد، که کشورش که از سال 2005 بزرگترین نشردهنده گازکربنیک ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی بود، اینک پس از چین دومین تولیدکننده گازهای آلاینده هوا می باشد.


دیگر مشکل کشورهایی چون چین می باشند، که مدت هاست با استناد به اینکه در هنگام صنعتی شدن کشورهای پیشرفته که روند آن سبب تغییرات آب و هوایی کنونی شده نقش چندانی نداشته، به طور مرتب تعداد نیروگاه های ذغالی خود را افزایش داده است. بگونه ای که با اتکاء به این استدلال به ظاهر درست و در واقع بازی با کلمات، در ظرف چند سال در تولید گازهای زیانبخش بر آمریکا پیشی گرفت….


به نظر نمی رسد، سیاستمداران در راه مبارزه با  تغییرات اقلیمی جدی باشند. پس بر ما مردم است، که نهایت تلاش خود را برای چنین مبارزه ای به کار ببریم. همچنین با استفاده از روش های صلح آمیز خواهان جهانی عاری از سلاح های کشتار جمعی باشیم.

 

منبع: iranjavan
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد