درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 03:08   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/  چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟

  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقدیر و تجلیل از کارکنان مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون
  فضای مجازی
  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟
  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها دنبال جریان های سیاسی نباشند
  مشاور استاندار کرمان خواستار سیاست گذاری ارتباطی از سوی مدیران و روابط عمومی ها شد
  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند
  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد
  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
  این هفته اجرا می‌شود؛ تحویل ٨٠ باب منزل مسکونی ساخته شده توسط خیرین بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32275صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 18 دی 1396 - 18:45
نظر یک فیلسوف در باره درخواست کمک
نویسنده ماهان طباطبایی - ما انسانها فکر می کنیم که دنیای معاصر همه شرایط لازم برای تنها زیستن را فراهم کرده است. نظم و پلیس داریم. دکترو درمان داریم و بازنشستگی و بیمه… ولی این وسایل اطمینان برای دوران طبیعی گذر عمر است. به خاطر خودمان هم شده بر دقت و توجه مان نسبت به آشنایان و عزیزان اطراف مان بیفزائیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در وهله اول، وقتی به زندگی روزمره اطراف خود می نگریم خیلی ساده و واضح حس می کنیم که هیچکس اهمیتی برای دیگران قائل نیست. وقتی هم خودمان را مدنظر قرار می دهیم متوجه می شویم اصلا فرصت این کار برای خودمان هم وجود ندارد.

طبیعی است که همه ما به یک واکنش سرد و غمگین نزدیک شویم که در این دنیای شلوغ خیلی تنها هستیم و انتظار هیچ کمک و یاری نداشته باشیم.

اما حقیقت زندگی اجتماعی خیلی امیدوارانه تر از این احساس بی پناهی است که در ما ایجاد می شود. اکثر انسانها واقعا مهربانتر از آن هستند که فرض می کنیم. حتما به ناگزیر همه هوش و حواس ما به خودمان و مشکلات مان است ولی بی تردید همه ما این تجربه را داشته ایم که از کمک به افرادی که در حالت اضطراری بوده اند کوتاهی نکرده ایم.

ما انسانها شاید متوجه نشانه های کوچکِ وخامت زندگی افراد دور و بر مان نباشیم ولی در سریعترین حالت ممکن به افرادی که نیاز به کمک را فریاد می زنند دست یاری می رسانیم. بارها و بارها در زندگی مان و بخصوص این روزها در اینترنت شاهد از خودگذشتگی انسانها نسبت به افراد دیگر در شرایط بحرانی بوده ایم. برای همین بد نیست به دو مسئله در این زمینه کمی و فقط کمی دقت بیشتر به خرج دهیم.

اولین مورد بر می گردد به آدم هایی که به دلایل مختلف در یک حالت بحرانی قرار می گیرند. دوستان و آشنایانی که به ناگهان چندین حادثه بد، همه زندگی شان را در هم می ریزد. بیکار می شوند، اجاره شان را ندارند بدهند، به خاطر وضعیت ناراحت شان، رفتار ناپسند به خرج می دهند. ترس و تشویش و بی پناهی گریبان شان را می گیرد و دنیا زیر پای شان خالی می شود.

متاسفانه این نوع افراد چون سراسیمه در یک گرداب می غلطند اصلا آمادگی روحی برای دست نیاز بلند کردن ندارند. بلد نیستند. چنان در شوک قرار می گیرند که نمی توانند تشخیص دهند وجودشان فرو پاشیده است. بسیاری از خودکشی ها که متاسفانه خیلی هم زیاد است در این مواقع به عنوان راه حل خود را تحمیل می کند.

پس خوب است بدون اینکه خودمان را مستثنی کنیم به خودمان مدام بقبولانیم که در شرایط بحرانی حتما و بدون تردید با هر قدرت ممکن برای گرفتن کمک، فریاد بزنیم. افراد عادی دور و بر ما باید متوجه وخامت اوضاع ما بشوند وگرنه آنقدر سرشان شلوغ است که نادیده گرفته می شویم. مطمئن و امیدوار باشیم چون ذات انسانی در لحظات اضطراری حتما به کمک پاسخ مثبت خواهد داد.

دومین مورد بر می گردد به افزایش حس توجه خودمان نسبت به اطرافیان… به این صورت که به یک تشخیص عمومی از وضعیت هر که دور و بر ما است برسیم و اگر دیدیم نشانه های پراکنده ایی از غیرطبیعی بودن وضعیت همیشگی شان وجود دارد به سمت شان برویم و در حد یک احوالپرسی ساده، جویای حال شان شویم.

راه دیگری وجود ندارد. ما انسانها فکر می کنیم که دنیای معاصر همه شرایط لازم برای تنها زیستن را فراهم کرده است. نظم و پلیس داریم. دکترو درمان داریم و بازنشستگی و بیمه… ولی این وسایل اطمینان برای دوران طبیعی گذر عمر است. به خاطر خودمان هم شده بر دقت و توجه مان نسبت به آشنایان و عزیزان اطراف مان بیفزائیم.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد


  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد


  گزارش جهانی ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها


  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟


  فضای مجازی


  آنچه باید بدانیم!/ تاکتیک ها


  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران


  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری