درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 05:47   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی
  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32261صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 19 دی 1396 - 08:40
هشت اشتباه رایج ارتباطی
سبک های و روش های مختلفی برای برقراری ارتباط وجود دارد. در حالی که هیچ سبک ارتباطی برتر از دیگری نیست، انتخاب سبک غلط برای مخاطبان نه تنها مانع از گوش دادن فعال می شود، بلکه می تواند به طور کامل تلاش های ارتباطی شما را از بین ببرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سبک های و روش های مختلفی برای برقراری ارتباط وجود دارد. در حالی که هیچ سبک ارتباطی برتر از دیگری نیست، انتخاب سبک غلط برای مخاطبان نه تنها مانع از گوش دادن فعال می شود، بلکه می تواند به طور کامل تلاش های ارتباطی شما را از بین ببرد.
 

تقریبا همه به یکی از چهار سبک ارتباطی زیر بر اساس نیازها و انتظارات خود می رسند:

    
تحلیلی - تاکید بر روی داده های سخت، تعداد واقعی، آمار و حقایق.
    
بصری - اجتناب از جزئیات غیر ضروری و تمرکز بر روی تصویر بزرگ.
    
عملکردی - جزئیات مهم، جدول زمانی، فرآیندهای خاص و برنامه های جامع.
    
شخصی - ارتباطات غیرکلامی و روابط انسانی.
 

فهرست اشتباهات ارتباطی ما شاغلان روابط عمومی بسیار زیادند. اینجا هشت اشتباه رایج ارتباطی معرفی می شود:

1. به احساس ارزشمندی و اعتماد همکاران و مخاطبان خود بی توجه هستید.
همکاران و مخاطبان شما می خواهند احساس ارزشمندی و اعتماد داشته باشند و اشتباهات ارتباطی قطعا باعث می شود آنها احساسات واقعی شان را بروز ندهند.

اگر همکاران رفتارهای غیر قابل اعتماد از خود نشان می دهند، لازم است فضای مناسب برای از بین بردن فضای بی اعتمادی فراهم شود. بی توجهی به انتقادات و خواسته های برحق ایشان تنها منجر به خشم و انحراف و هزینه های بسیار زیاد می شود.
 

2. از خود واکنشهای احساسی بروز می دهید.
 واکنشهای احساسی از هر طریقی که صورت گیرد می تواند به اعتبار سازمان شما آسیب برساند.

شاغلان روابط عمومی باید یک شنونده فعال و ارتباط دهنده باشند.
آنچه را که همکاران شما می گویند به رسمیت بشناسید، بنابراین آنها احساس ارزشمندی می کنند و شنیده می شوند.


پنج اصل زیر را برای گوش دادن استفاده کنید:
    
دریافت - پیام را بشنوید.
    
درک - تفسیر و پردازش پیام و  درک آن.
    
ارزیابی - افکار و عقاید خود را در مورد اطلاعاتی که قبلا شنیده اید، شکل دهید و ارزیابی کنید.
    
به یاد داشته باشید - اطلاعات را به عنوان یک مرجع برای آینده حفظ کنید.
    
پاسخ - بازخورد ارائه دهید.
 

3. به ارتباطات یکپارچه توجه نمی کنید.
ارتباطات الکترونیکی و پیام های متنی به طور چشمگیری کمک می کند تا ارتباطات خود را سریعتر و ساده تر انجام دهید. با این حال، رمز ایجاد و حفظ یک ارتباطات قوی دوطرفه نیازمند پیاده سازی و بکارگیری یک سیستم ارتباطات یکپارچه است.

 

 ارتباطات یکپارچه، سیستم‌های جدا از هم ارتباطی، رسانه‌ها، ابزارها و نرم‌افزارهایشان را با هم بکار می‌گیرد.


4. پیگیری نمی کنید.
درست است که همه ما اشتغالات فراوانی داریم، اما عدم پیگیری می تواند به اعتبار سازمان شما لطمه بزند و حتی ممکن است روابط شما را با مخاطبان مختل کند.

برای مثال،اگر یک مخاطب یا همکار ایمیلی را برای شما فرستاد تصدیق کنید که ایمیل شان را دریافت کردید و در حال بررسی و پیگیری موضوع و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو  هستید.

 

در همه زمینه ها پیگیری باید صورت گیرد و برای پاسخگویی یک تقویم مناسب تنظیم نمایید.  این بخش بزرگی از وطایف یک شاغل روابط عمومی را تشکیل می دهد.

5. پرسشگری نمی کنید.
پرسشگری برای پاسخ به ابهامات و در نتیجه موفقیت یک سازمان و روابط عمومی آن بسیار حیاتی هستند.


اگر با مواردی در سازمان مواجه می شوید که 100 درصد روشن نیست، مطمئنا برای روشن شدن موضوع باید پرسشگری کنید. این وظیفه شاغل روابط عمومی است که ابهامات را برطرف نموده و فرهنگ پرسشگری را در سازمان رواج و نهادینه کند.

6. عذرخواهی نمی کنید
عذرخواهی در روابط عمومی کاربرد بسیاری دارد. اگر مشخص شود که سازمان شما کار اشتباهی مرتکب شده حتما باید عذرخواهی صورت گیرد.

 

برای عذرخواهی موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

- مسئولیت کامل را به عهده بگیرید.
- زمان مناسبی را برای عذرخواهی پیدا کنید.
- یک متن عذرخواهی تهیه کنید.
- از جایی شروع کنید که اوضاع خراب شده بود.
- بگویید: ببخشید. از یک بیان واضح، شفاف و مستقیم استفاده کنید.
- جبران کنید.
- عذرخواهی خود را با قدردانی به پایان برسانید.
- درخواست بخشش کنید.
- به عهد خود پایبند بمانید.

 

7. پیام های نامفهوم ارسال می کنید.
از تهیه و ارسال پیامهای نامفهوم و منفی پرهیز کنید. پیامهای شما باید رسا و واضح باشد تا درک و عمل شود.

 

8. اخبار بد را مخفی می کنید.
هر چند طبیعت انسانی به سمت جلوگیری از درگیری و اجتناب از مشکلات و موارد منفی است اما راهش مخفی کردن اخبار بد یا تحریف آنها نیست.
 

به جای تلاش برای قائم کردن اخبار بد زیر فرش سازمان، بهتر است آن را تبدیل به یک فرصت کنید.

 


شما هم می توانید برخی اشتباهات دیگر که در این مطلب از قلم افتاده به این فهرست اضافه کنید. منتظر نظرات شما هستیم.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس خبرگزاری پارس در ایران


  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی