درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32210صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 11 دی 1396 - 17:16
در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایرنا عنوان شد: دوره رسانه‌های یک‌طرفه به پایان رسیده است
سید عباس صالحی در مراسم تکریم محمد خدادی و معارفه سید ضیاء هاشمی با بیان مطلب بالا افزود: ایرنا سازمانی است که از جهات مختلف منحصر به فرد است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران‌ عامل پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) تاکید کرد: امروز دوره رسانه‌های یک‌طرفه به پایان رسیده است و رسانه‌ها در خط ارتباطی باید به صورت دوطرفه به گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش شارا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در مراسم تکریم محمد خدادی و معارفه سید ضیاء هاشمی با بیان مطلب بالا افزود: ایرنا سازمانی است که از جهات مختلف منحصر به فرد است. از یک سو سابقه طولانی در خبر دارد که برای آن شناسنامه‌ای با هویت پدید آورده است و از سوی دیگر از نظر فضای خبری با رسانه دیگری در کشور مشابهت ندارد.

او تصریح کرد: ایرنا مانند ملت‌های با تمدن، انباشتی از دیرینگی و تمدن دارد. هر چه ریشه و تمدن سازمان و ملتی بیشتر باشد منجر به افزایش سرمایه سازمانی هم می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه در کشور دو مجموعه خبری صداوسیما و خبرگزاری ایرنا از نظر قانونی به عنوان رسانه‌های ملی محسوب می‌شوند، ادامه داد: ایرنا هم از نظر تاریخی و قدمت و هم از نظر رسمیت با مجموعه خبری دیگری مشابهت ندارد. از لحاظ گستره فعالیت داخلی و خارجی، تنوع تحلیلی و نظرسنجی، آموزش، تنوع در خروجی و محصول و تنوع زبان نیز با سازمان خبری دیگری قابل قیاس نیست.

او افزود: فعالیت‌های ایرنا علاوه بر گستره، در مضمون و تنوع محصولات و خروجی‌ها نیز قابل توجه است. موسسه فرهنگی ایران یکی از این محصولات است که خود دارای تنوعی از محصولات است. از لحاظ حوزه ارتباطات بین‌المللی و همکاری با فضای بیرونی نیز از قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سازمان ایرنا خط تماس و ارتباطی ما با خارج از کشور بوده است. این نوع جایگاه ایرنا به آن هویت و مزیت‌های خاص می‌بخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به سرمایه انسانی ایرنا ادامه داد: این سازمان با وجود قدمت ٨٠ ساله خود دارای سرمایه انسانی بسیاری است. هم کسانی که قبلا با آن همکاری کرده‌اند دلشان برای آن می‌تپد و هم کسانی که در حال حاضر با آن همکاری و همراهی می‌کنند دل در گرو آن دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایرنا در طول دوره تاریخی ٨٠ ساله خود با اشخاص و شخصیت‌های مدیریتی و مجموعه کارکنان سعی و تلاش برای هویت‌سازی داشته و همواره بر ارتقای آن تلاش شده است.

صالحی در ادامه با اشاره به خصوصیات فردی و علمی محمد خدادی، مدیرعامل پیشین سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: ایشان با ویژگی‌های خاص خود و به اعتبار سابقه رسانه‌ای در طول مدت دولت یازدهم مسیر این خبرگزاری را به جلو پیش بردند.

او اضافه کرد: آقای خدادی با توجه به ویژگی‌های فردی، جهادی، رسانه‌ای و بین‌المللی خود فرصت‌هایی را برای دولت یازدهم ایجاد کرد که ایرنا توانست قدم‌های رو به جلویی داشته باشد. ایشان با حسن نیت و صداقت کارها را دنبال می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی سید ضیاء هاشمی، مدیرعامل جدید خبرگزاری ایرنا افزود: ایشان دارای شخصیتی علمی و دانشگاهی هستند که با دنیای رسانه آشنایی دارند. در حوزه علوم اجتماعی از شخصیت‌های علمی قابل توجه هستند و حضور ایشان در ایرنا کمک می‌کند تا نگاه علمی آن با نگاه عالمانه‌تری نسبت به گذشته پیش برود.

او افزود: سوابق مدیریتی و رسانه‌ای آقای هاشمی نیز به این سازمان کمک می‌کند تا در تعاملات داخلی و خارجی توفیقات بیشتری را کسب کند.

صالحی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به برخی نکات در خبرگزاری ایرنا گفت: امروز دوره رسانه‌های یک‌طرفه به پایان رسیده است. این سازمان با تمام محصولاتش باید نسبت به گذشته تقویت شود و به عنوان رسانه ارتباطی و گفت‌وگویی بین مردم و مسؤولان قرار گیرد. خط ارتباطی باید دوطرفه باشد و سخن در گفت و گوی دو طرفه عنوان شود. اگر این سازمان به این روش اداره شود به عنوان یک رسانه ارتباطی و ملی باقی خواهد ماند در غیر این صورت نقش خود به عنوان رسانه ملی را از دست می‌دهد.

او ادامه داد: ما باچالش‌های ملی روبه‌رو هستیم و رسانه‌های ملی از جمله ایرنا باید به این چالش‌ها با نگاه حل مساله توجه جدی داشته باشند.

صالحی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که این چالش‌ها در کجاها ما را در آستانه خطر قرار می‌دهد و رسانه‌های ملی از جمله ایرنا باید ما را متوجه این آستانه‌های خطر کنند.

او افزود: ما در حال حاضر در جهان پر رقابت رسانه زندگی می‌کنیم. زمانی صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه‌های کشور و تک رسانه بودند، اما امروز با توجه به این فضای پر رقابت، مرجعیت رسانه‌های ملی در معرض خطر قرار گرفته است. دیگران برای ما رسانه ساخته‌اند و مرجعیت یافته‌اند که این امر برای امنیت کشور خطر محسوب می‌شود.

صالحی گفت: امنیت صرفا پرتاب موشک نیست. مرجعیت داخلی رسانه‌ای و اعتماد ملی به رسانه‌های داخلی نیز به عنوان امنیت ملی محسوب میشود. بخشی از امنیت نرم این است که رسانه‌ها مورد اعتماد جامعه باشند. بنابراین ایرنا هم برای اینکه سهم مصرف خود را بالا ببرد باید به اعتماد سازی و تقویت دیپلماسی رسانه‌ای توجه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم ادامه داد: ما در جهان و منطقه پر خطر و پر تهدید زندگی می‌کنیم. آنچه فرصت‌ها را می‌تواند افزایش دهد، افزایش دیپلماسی رسانه‌ای و عمومی است که بر ثبات جهانی و کاهش تهدیدهای جهانی و منطقه‌ای اثر خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به سرمایه انسانی خبرگزاری ایرنا گفت: اتکا و اعتماد به نیرو و سرمایه انسانی این سازمان در ارتقا و پایداری آن تاثیرگذار خواهد بود و سرمایه انسانی ایرنا قدرتی است که می‌توان برای روزهای خوب‌تر به آن اتکا کرد.

در ابتدای این مراسم محمد خدادی، مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا گفت: جنس کار خبر در حس، جان و روح اثر می‌گذارد و من نیز در خبرگزاری رشد کرده، بزرگ شده و زندگی کرده‌ام.

او افزود: به مدیر جدید پیشنهاد می‌کنم به نیروی انسانی خبرگزاری ایرنا توجه کند تا آنان حفظ و تقویت شوند. ما در خبرگزاری بیشتر به دنبال محتوا بودیم. امروز بر خلاف گذشته باید از مخاطب به اطلاعات برسیم.

خدادی ادامه داد: امروز فضای تبلیغات به پایان رسیده است. باید به دنبال شریک باشیم نه رقیب.

او افزود: در مدت چهار سال گذشته سعی کردم از تعریف به تکلیف برسیم. امروز در ایرنا کسی بدون تکلیف نیست. در موسسه ایران نیز نقشه راه داریم. امروز در ایرنا هزاران جسم در یک روح به عنوان ایرنا در حال تلاش هستند. به همکاران این خبرگزاری باور دارم و آن ها برای موفقیت رقابت می‌کنند و موازی کاری و تقابل در میان آن ها وجود ندارد.

در پایان این آیین نیز سیدضیاء هاشمی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: ایرنا را یک دانشگاه می‌دانم. امروز رسانه‌ها نقش محوری در تمامی حوزه‌ها دارند. رسانه‌ها از جمله ایرنا کانون‌های فرهنگی هستند که در شکل‌گیری تحولات فرهنگی نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

او با اشاره به سبقه رسانه‌ای خود گفت: کار در عرصه رسانه پر افتخار و در عین حال پر هیجان است و به عنوان کار جهادی محسوب می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: نسل ما با انقلاب و دفاع مقدس و ... شکل گرفت. عرصه رسانه هم مواج است و در امواج حرکت می‌کند و می‌توان این امواج را به ساحل آرامش هدایت کرد و در جهت گیری‌های اجتماعی اثرگذار بود.

هاشمی ادامه داد: ایرنا دارای جایگاه تاریخی، فرهنگی و رسانه‌ای منحصر به فردی است و بدون اتکا به همراهی و همکاری کارکنان و مدیران آن نمی‌توان فعالیت های آن را پیش برد. برای ارتقای ایرنا و تداوم حرکت رو به جلوی آن باید تحولات جهان را رصد و از ظرفیت‌های علمی جدید بهره مند شویم و نگاه به آینده و شفافیت داشته باشیم.

او در پایان با تاکید بر ضرورت پیوند رسانه و دانشگاه بیان کرد: رسانه ایرنا فقط رسانه دولت نیست بلکه رسانه فراجناحی و فراگروهی است و به عنوان رسانه نظام و مردم جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

در این آیین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های محمد خدادی، حکم سیدضیاء هاشمی به عنوان مدیرعامل سازمان خبرگزاری ایران (ایرنا) را به وی اهدا کرد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد