درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:34   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32200صفحه نخست » یکشنبه، 10 دی 1396 - 16:21
مبانی روان شناختی رابطه ها
آشنایی هر چه بیشتر با مبانی روانشناختی رابطه ها و ارتباطات اجتماعی و بازشناسی و تبیین ارکان یا مولفه های اصلی پیوندهای ارتباطی موثر و انتقال پیامهای مورد نظر از بیشترین اهمیت برخوردار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انسان اصالتاً موجودی اجتماعی است. تحول مطلوب حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی انسان در گرو تعاملات بین فردی و ارتباطات بایسته اجـتماعی است. توان و مـهارت برقراری ارتباط متقابل، موثر، مفید و اثربخش با دیگران از اصـلی ترین و یژگی های انسان های هوشمند، دل آرام و متعالی است. بدون تردید عموماً همه تعاملات بین فردی و ارتباطات و روابط اجتماعی خواسته و ناخواسته، مستقیم وغیر مستقیم متضمن انتقال (( پیام )) است.

 

هر قدر این پیام جالب، جاذب و متناسب با ویژگی ها و نیازهای فطری و حرفه ای مخاطبان بوده و در حوزه تغییر یا تقویت باورها و نگرش ها اثربخش باشد از ارزشمندی بیشتری برخوردار خواهد بود. به سخن دیگر، مهارت و شناخت معلم، مربی و مدیر بصیر روابط عمومی در این است که بتواند با تولید و تدوین پیامی با مناسب ترین و خوشایندترین محتوا به گونه ای همزمان حوزه هنر و احساس (تعهدی) مخاطبان را متاثر نموده تا زمینه لازم برای تکوین بازخوردها و باورهای ایشان نسبت به موضوع یا مساله مورد نظر فراهم گردد.

 

چرا که رفتارهای فردی و اجتماعی، عموماً در بستری از چگونگی، غنا و قوت نگرش ها و باورهای ما پدیدار می گردد. پیام های حاصل از ارتباطات بین فردی و تعـاملات اجـتماعی زمانی بیشترین اثربخشی را به همراه خواهد داشت که علاوه بر آن حوزه شنا ختی، آگاهی بخشی و دانش افزایی عمومی و تخـصصی موثر واقع می گردد، به لحاظ مولفه های متناسب شناختی و احساسی، در قلمرو باورها و تعهدات فردی و مسوولیت پذیری اجتماعی بیشترین تاثیر را داشته باشند.

 

در ارتباط با این مهم، آشنایی هر چه بیشتر با مبانی روانشناختی رابطه ها و ارتباطات اجتماعی و بازشناسی و تبیین ارکان یا مولفه های اصلی پیوندهای ارتباطی موثر و انتقال پیامهای مورد نظر از بیشترین اهمیت برخوردار است.

 

در این رهگذر، شناخت هر چند بیشتر ویژگی های شخصیتی مخاطبان و باور و اذغان قلبی بر اصول مسلم و ویژگی های روان شناختی ایشان همچون محبت پذیری و اخم گریزی، تکریم طلبی و تحقیر ستیزی، تایید طلبی و تکذیب گریزی، آشنایی کافی به اصول و روش های تولید و پردازش روان شناخـتی پیام های مـتناسب، انتخـاب دقیق موفقیت ها و شرایـط مـطلوب انتقـال پیام، مـسلح شدن به بیشترین و موثرترین روش های انتقال پیام و بالاخره متصف شدن به صفات مطلوب معلمان و مربیان بزرگ و ماندگار و پیام دهندگان بصیر و وارسته ای که در یک نگاه شخصیت ایشان آمیزه ای است از عطوفت، محبت و منطق، استواری، می تواند ما را در انجام وظایف و رستالت های خطیر پیام رسانی و قدرت، مهارت و مدیرت روابط عمومی یاری دهد.


میر محمود سجادی کارشناس روابط عمومی و رسانه
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد