درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 23:01   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32160صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 6 دی 1396 - 14:18
ارتباطات و حمل و نقل هوایی
پروین خدادادی حدادان/ دانشجوی دکتری علوم ارتباطات - نقش ارتباطات در تحولات اقتصادی و اجتماعی از چنان گستردگی برخوردار است که دولت های غربی علیرغم محدودیت های قانونی جهت پرداخت سوبسید به صنایع داخلی، به صورت پنهان کمک های شایان توجهی به این صنایع نموده اند تا بتوانند تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه کشورهای خود را افزایش دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت و شکوفایی اقتصاد کشورهای پیشرفته به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل تحولات سیستم های ارتباطی اعم از ارتباطات الکترونیکی، رادیویی، تلفن های همراه، خطوط ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی است. البته این تحول شگرف همچنان ادامه دارد، لیکن در فاصله فوق هر یک از صنایع یاد شده پایه های ارزشمندی برای دستیابی کشورها به توفیقات اقتصادی، صنعتی و فن آوری ایجاد نموده اند.

 

 نقش ارتباطات در تحولات اقتصادی و اجتماعی از چنان گستردگی برخوردار است که دولت های غربی علیرغم محدودیت های قانونی جهت پرداخت سوبسید به صنایع داخلی، به صورت پنهان کمک های شایان توجهی به این صنایع نموده اند تا بتوانند تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه کشورهای خود را افزایش دهند.


فرودگاه ها به عنوان دروازه های یک کشور و یا شهر همیشه در معرض قضاوت اقشار مختلف مردم بوده و می باشد. این قضاوت تاثیر بسزایی در افزایش و یا کاهش تردد افراد داشته، نقش تعیین کننده ای در رشد و یا تنزل اقتصادی منطقه ایفا می نماید.

 

به همین منظور دولت هایی که به این مهم پی برده اند، معماری فرودگاه ها و پایانه های مسافربری و باری آنرا به گونه ای طراحی نموده اند که ضمن سهولت حرکت مسافران، با روح و چشم نواز بی اختیار آنها را به بازدید و خرید از فروشگاه های مختلف و یا صرف غذا و نوشیدنی در رستوران های آن می کشاند.

 

 یک پایانه هوشمند، زیبا و دارای امکانات فراوان، ابتدا و انتهای یک برنامه ریزی اقتصادی جهت استفاده حداکثری از یک سفر انفرادی و دسته جمعی هوایی در مسیر رشد اقتصادی کشور می باشد. با نگاهی به فرودگاه های سایر کشور ها خصوصا فرودگاههای بین المللی در می یابیم که در عرصه حمل و نقل هوایی دو عنصراساسی مورد توجه مسافران و به عبارتی کلی تر “مردم” می باشد.


کشور جمهوری اسلامی ایران متاسفانه با سرمایه گذاری های سنگین که برای ایجاد 85 فرودگاه در سطح کشور نموده، عملا توان مالی کشور را برای رشد، تقویت، زیباسازی، ایجاد پایانه های استاندارد و هوشمند در عین استفاده از معماری بسیار زیبا و چشم نواز، کاهش داده است.

 

به همین دلیل یک بازنگری جامع در خصوص فرودگاه ها توسط کارشناسان خبره صنعت حمل و نقل هوایی و استانداریهای کشور را می طلبد که اگر اهمیت موضوع اشتغال زایی بعنوان یکی از اهداف اساسی تمامی دولت ها برای نیروهای جوان و متخصص‌ در این موضوع بیان کنیم، در صنعتی پیشرفته ای همچون هواپیمایی، کارشناسان و برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی اهداف گسترده تری را پیش بینی و طراحی کرده اند.


بنابراین صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان ابزاری مدرن، گرانقیمت و دائما در حال پیشرفت، توانسته است نقش بسیار حساس، مهم و قابل توجهی در امر رشد اقتصادی کشوری همچون امارات که به لحاظ تاریخ، جغرافیا، وسعت، فرهنگ، شرایط زیست محیطی و بسیاری از شاخصه های تمدن، قابل مقایسه با جمهوری اسلامی ایران نیست، ایفا نماید.

 

صنعتی که طی بیش از سه دهه در کشور ما نتوانست با آنکه از بالاترین سطح کیفی و کمی در منطقه برخوردار بود، جایگاه تخصصی خود را در جامعه مدیریتی کشور تثبیت نماید. حال چند صباحی است که با توجه به شرایط فعلی و دوران پسافرجام باید، با آگاهی و چشم باز و با نگرشی کاملا شایسته سالارانه و تخصصی از این ابزار پر قدرت در جهت رشد و شکوفایی دانش ملی، اقتصاد کشور، صنعت هوایی و افزایش درآمد سرانه استفاده ای که در خور شان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، بنمائیم.


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد