درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 1 مهر 1397 - 17:34   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین

  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی

  آشنایی با دو نمونه موفق بازاریابی محتوا در صنعت نوشیدنی


ادامه ادامه مطلب سه

نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن

  نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران
  معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد؛ تسهیلاتی برای توسعه رسانه‌ها در فضای مجازی
  سازمان بورس عضو انجمن بین المللی روابط عمومی شد
  تسهیلات ویژه برای توسعه رسانه‌ها در فضای مجازی
  تمدید مهلت ثبت نام دوره خبرنگاری خانه مطبوعات گیلان
  برگزاری کارگاه تخصصی «عکاسی نجوم» در مراغه
  جشنواره «بیستابیست» بانک ملی ایران، 20 روز دیگر پایان می یابد
  مشروعیت و کارآیی
  درخشش عکاسان ایرانی در عکاسی محیط زیست 2018
  رونق بازار کالای داخلی با تسهیلات بانک ملّی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32160صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 6 دی 1396 - 14:18
ارتباطات و حمل و نقل هوایی
پروین خدادادی حدادان/ دانشجوی دکتری علوم ارتباطات - نقش ارتباطات در تحولات اقتصادی و اجتماعی از چنان گستردگی برخوردار است که دولت های غربی علیرغم محدودیت های قانونی جهت پرداخت سوبسید به صنایع داخلی، به صورت پنهان کمک های شایان توجهی به این صنایع نموده اند تا بتوانند تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه کشورهای خود را افزایش دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت و شکوفایی اقتصاد کشورهای پیشرفته به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل تحولات سیستم های ارتباطی اعم از ارتباطات الکترونیکی، رادیویی، تلفن های همراه، خطوط ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی است. البته این تحول شگرف همچنان ادامه دارد، لیکن در فاصله فوق هر یک از صنایع یاد شده پایه های ارزشمندی برای دستیابی کشورها به توفیقات اقتصادی، صنعتی و فن آوری ایجاد نموده اند.

 

 نقش ارتباطات در تحولات اقتصادی و اجتماعی از چنان گستردگی برخوردار است که دولت های غربی علیرغم محدودیت های قانونی جهت پرداخت سوبسید به صنایع داخلی، به صورت پنهان کمک های شایان توجهی به این صنایع نموده اند تا بتوانند تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه کشورهای خود را افزایش دهند.


فرودگاه ها به عنوان دروازه های یک کشور و یا شهر همیشه در معرض قضاوت اقشار مختلف مردم بوده و می باشد. این قضاوت تاثیر بسزایی در افزایش و یا کاهش تردد افراد داشته، نقش تعیین کننده ای در رشد و یا تنزل اقتصادی منطقه ایفا می نماید.

 

به همین منظور دولت هایی که به این مهم پی برده اند، معماری فرودگاه ها و پایانه های مسافربری و باری آنرا به گونه ای طراحی نموده اند که ضمن سهولت حرکت مسافران، با روح و چشم نواز بی اختیار آنها را به بازدید و خرید از فروشگاه های مختلف و یا صرف غذا و نوشیدنی در رستوران های آن می کشاند.

 

 یک پایانه هوشمند، زیبا و دارای امکانات فراوان، ابتدا و انتهای یک برنامه ریزی اقتصادی جهت استفاده حداکثری از یک سفر انفرادی و دسته جمعی هوایی در مسیر رشد اقتصادی کشور می باشد. با نگاهی به فرودگاه های سایر کشور ها خصوصا فرودگاههای بین المللی در می یابیم که در عرصه حمل و نقل هوایی دو عنصراساسی مورد توجه مسافران و به عبارتی کلی تر “مردم” می باشد.


کشور جمهوری اسلامی ایران متاسفانه با سرمایه گذاری های سنگین که برای ایجاد 85 فرودگاه در سطح کشور نموده، عملا توان مالی کشور را برای رشد، تقویت، زیباسازی، ایجاد پایانه های استاندارد و هوشمند در عین استفاده از معماری بسیار زیبا و چشم نواز، کاهش داده است.

 

به همین دلیل یک بازنگری جامع در خصوص فرودگاه ها توسط کارشناسان خبره صنعت حمل و نقل هوایی و استانداریهای کشور را می طلبد که اگر اهمیت موضوع اشتغال زایی بعنوان یکی از اهداف اساسی تمامی دولت ها برای نیروهای جوان و متخصص‌ در این موضوع بیان کنیم، در صنعتی پیشرفته ای همچون هواپیمایی، کارشناسان و برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی اهداف گسترده تری را پیش بینی و طراحی کرده اند.


بنابراین صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان ابزاری مدرن، گرانقیمت و دائما در حال پیشرفت، توانسته است نقش بسیار حساس، مهم و قابل توجهی در امر رشد اقتصادی کشوری همچون امارات که به لحاظ تاریخ، جغرافیا، وسعت، فرهنگ، شرایط زیست محیطی و بسیاری از شاخصه های تمدن، قابل مقایسه با جمهوری اسلامی ایران نیست، ایفا نماید.

 

صنعتی که طی بیش از سه دهه در کشور ما نتوانست با آنکه از بالاترین سطح کیفی و کمی در منطقه برخوردار بود، جایگاه تخصصی خود را در جامعه مدیریتی کشور تثبیت نماید. حال چند صباحی است که با توجه به شرایط فعلی و دوران پسافرجام باید، با آگاهی و چشم باز و با نگرشی کاملا شایسته سالارانه و تخصصی از این ابزار پر قدرت در جهت رشد و شکوفایی دانش ملی، اقتصاد کشور، صنعت هوایی و افزایش درآمد سرانه استفاده ای که در خور شان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، بنمائیم.


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تاسیس پستخانه در آمریکا با شعار داریوش بزرگ ـ نگاهی به وظایف پستخانه آمریکا


  تقویم روز ارتباطات/ درگذشت امپراتور رسانه ای آلمان


  مشروعیت و اعتماد


  تلاش زن عکاس برای به تصویر کشیدن حمله تروریستی اهواز


  اهدا تندیس من هم یک جنگلبانم به مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین


  درخشش عکاسان ایرانی در عکاسی محیط زیست 2018


  انتصاب معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران


  مشروعیت و کارآیی


  سازمان بورس عضو انجمن بین المللی روابط عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران