درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 20:05   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری همایش مدیران روابط عمومی استان مازندران
  انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های همدان بهمن ماه برگزار می‌شود
  کارگاه استراتژی و مدیریت استراتژیک روابط عمومی در خراسان جنوبی برگزار می شود
  مناقشه عجیب بر سر یک روابط عمومی! / منتقدان: برخی رسانه ها پولکی شده اند و نمک گیر!
  توزیع نسخه‌های جعلی روزنامه واشنگتن پست با اخباری علیه ترامپ
  مراسم هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن سه شنبه شب برگزار شد/ توصیه های قدیمی ترین مدیرعامل بانک مسکن
  آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه زندگی
  مظاهریان اظهار داشت: تسهیلات یکم،ایده کارآمد برای تامین مالی مسکن
  در جشنواره ملی بهره‌وری عنوان شد: بانک مسکن «پیشرو» در بهره‌وری میان بانک‌های کشور
  انتصاب اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32124صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 3 دی 1396 - 20:38
هنر روابط عمومی رمز نفوذ و هدایت صحیح افکار عمومی
میر محمود سجادی از پیشکسوتان روابط عمومی ایران و عضو سابق هییت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران - هنر روابط عمومی رمز نفوذ و هدایت صحیح افکار عمومی است که به اقتضای عملکرد پیچیده مجموعه های اقتصادی فرهنگی اجتماعی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هنر روابط عمومی رمز نفوذ و هدایت صحیح افکار عمومی است که به اقتضای عملکرد پیچیده مجموعه های اقتصادی فرهنگی اجتماعی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است


در عصر حاضر سازمان ها به صورت فزاینده ای با محیط های پویا ودر حال تغییر هستند و برای حفظ، بقا وپویایی خود مجبور هستند خود را با تغییرات محیطی سازگار نمایند به عبارت دیگر با توجه به سرعت شتابنده تغییرات وتحولات تکنولوژیک، اجتماعی، علمی، فرهنگی، ..... نهادها و سازمان هایی موفق وکارآمد محسوب می شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی بتوانند مسیر تغییرات ودگرگونی ها را نیز در آینده پیش بینی کرده وقادر باشند این تغییرات را برای ایجاد تحولات مطلوب و بهینه برای ساختن آینده ای بهتر هدایت کنند. به گفته الوین تافلر "تنها با بهره گیری خلاقانه از تغییر برای هدایت کردن خود تغییرات است که می توانیم از آسیب شوک های آینده در امان بمانیم و به آینده ای بهتر وانسانی تر دست یابیم" برای درک بیشتر موضوع واهمیت وضرورت پرداختن به مدیریت شهری لازم است نگاهی گذرا به فرهنگ سازمانی داشته باشیم تا نقش روابط عمومی، رسانه، وتعاملات در فرهنگ سازمانی بیشتر تبیین گردد.


فرهنگ سازمانی به عنوان مجموعه ای از باورها وارزش های مشترک بر رفتار واندیشه اعضای سازمان اثر می گذارد ومی توان نقطه شروعی برای حرکت وپویایی در راه پیشرفت به شمار آورد، فرهنگ سازمانی از اساسی ترین زمینه های تغییر وتحول در سازمان هاست وروابط عمومی سازمان ها نقش موثری در توسعه وگسترش آن دارند. اتخاذ تدابیری برای هماهنگ سازی وهمسو کردن فرهنگ سازمانی با شرایط جامعه، استراتژی ها وتکنولوژی از طریق روابط عمومی ها از جمله اولویت های ضروری امروز محسوب می گردد.


روابط عمومی در مدیریت شهری با توجه به ابعاد وشرایط و ویژگی های منحصر به فرد مدیریت شهری که همزمان با پیشرفت جامعه انتظارات وسطح توقعات از ارایه خدمات شهری از نهادهای مسئول شهری بیشتر می شود تلاش دارد با تنظیم ساختار مناسب وبا بهره گیری از را هبری علمی وبا استفاده از برنامه ریزی های از قبل طراحی شده پیشاپیش امور و فرایند ها و حرکت نماید و در تعیین سیاست ها وخط مشی های مدیریت شهری مشارکت جدی، فعال واثر بخش داشته باشد و اهتمام بورزد با توسعه فعالیت های افکار سنجی وارتباطات مردمی جریان مبادله پیام بین سازمان ومخاطبان را دو سویه و عکس العمل وبازتاب مورد نیاز را در جریان ارتباطی خود با مخاطبان درون وبرون مدیریت شهری توسعه وایجاد کند.


روابط عمومی در مدیریت شهری برای استمرار فرآیند فعالیت های خود و به منظور افزایش کارایی و توانمند سازی خود بایستی جهت اطمینان بخشی برنامه های راهبردی مدیریت شهری به صورت مستمر اهداف تعیین شده را مورد نقد وارزیابی قرار دهد تا مخاطبان این نهاد که عمدتا مردم وخدمت گیرندگان در حوزه شهری هستند فعالیت های آنان را قابل ارزیابی ونقادی بدانند چرا که هدف کلی توجه به مخاطب ومخاطب شناسی است.


روابط عمومی در مدیریت شهری می تواند به عنوان یک شریک برای رسانه ها بدون آنکه استقلال خود را از دست بدهد محسوب گردد. در مجموع رسانه ها یک کانال کلیدی برای آگاه سازی شهروندان هستند تا آنان را از فعالیت ها، خدمات و عملکرد مدیریت شهری به طور شایسته ومطلوب آگاه ومطلع سازند وقتی مردم وشهروندان از طریق رسانه ها به خوبی با فعالیت وعملکرد وحوزه خدمات رسانی مدیریت شهری در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و........ آشنا شوند تبدیل به یک موتور وقوای نیرومندی خواهند شد برای طلب خواسته ها وانتظارات که در نهایت می تواند منجر به شفافیت در عملکرد مدیریت شهری ومدیریت بهینه در ارایه خدمات به شهروندان شود وبا کمک موثر رسانه ها می توان موضوع پاسخگویی واطمینان بخشی به مردم وشهروندان را به خوبی جامه عمل بپوشانید به عنوان مثال: پاسخگویی مناسب واطمینان بخشی وتعامل سازنده با رسانه ها می توانند مردم وشهروندان را در همراهی وکمک در اجرای طرح های بزرگ عمرانی و ساخت فرهنگسراها ودیگر فعالیت های اجتماعی، عمرانی وخدماتی شهر تشویق کند.


در حقیقت یافته ها وتلاش های روابط عمومی در مدیریت شهری در انجام وظایف وهمکاری با رسانه ها کمک شایانی به ارتقای سطح پاسخگویی، شفافیت در عملکرد واداره مطلوب امورات در مدیریت شهری خواهد بود روابط عمومی در مدیریت شهری از تمامی ظرفیت های ارتباطی واطلاعاتی وابزارهای اطلاع رسانی در توسعه و پیشرفت فعالیت ها بهره می جوید.


امروزه استفاده هوشمندانه از تکنولوژی روز وکاربردی جدید در حوزه روابط عمومی از جمله اینترنت، نرم افزارهای نظرسنجی و از همه مهمتر نرم افزارهای دریافت لحظه ای اخبار واتفاقات جهانی که چندی است در ایران هم عرضه شده است می تواند مدیران روابط عمومی در مدیریت شهری را در درک بهتر وضعیت محیطی شهر یاری داده واستفاده به موقع از تجزیه وتحلیل این اخبار همواره مدیریت شهری را در وضعیت مناسب ودر تعامل صد درصدی با شهروندان قرار دهد که با توجه به افزایش سرعت تغییرات در جهان باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی نو پدید در نرم افزارها ی روابط عمومی در ایران رواج پیدا نماید.


روابط عمومی در مدیریت شهری برای توانمند سازی خود بایستی به نکات ذیل توجه اساسی وبنیادی داشته باشد:


1 . به افکار، اندیشه، نگرش ورویکرد شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی خود توجه ویژه ای داشته باشد.


2 . از مواضع منفعلی بودن خودداری ومبنای حرکت خود را براساس تحرک، پویایی و در حال توسعه بنیادی تعریف کنند.


3 . برای ایجاد تعامل وارتباطات دوسویه شهروندان ومدیران ارشد شهری تلاش واهتمام جدی بورزد.


4 . به مقوله آموزش شهروندان در باب تغییر نگرش برای رفتارهای مدیریت شهری کوشا وبرنامه ریزی داشته باشد.


5 . در بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، متبحر وتوانمند در ارایه خلاقانه وابتکارانه در طرح ها وبرنامه ریزی های مورد نیاز مدیریت شهری در حوزه ارتباطات، اطلاع رسانی و به طور عام روابط عمومی می اندیشد.


6 . تجارب، الگوهای مناسب در حوزه فعالیت، اقدامات را شناسایی وبرای تقویت وانعکاس آن به مخاطبان وشهروندان برنامه ریزی وتلاش می کند.


7 . به مقوله مسئولیت اجتماعی که یکی از اصلی ترین وظایف روابط عمومی در مدیریت شهری است توجه عمده واساسی دارد.


8 . به مخاطبین خود یعنی شهروندان اهمیت می دهد وبرنامه ها و طرح هایی را متناسب با نیازها، گرایش ها و ضرورت های مخاطبان تدوین وبه مرحله اجرایی در می آورد.


9. به افکار سنجی، پژوهش وتحقیقات بنیادی اهمیت ویژه ای قایل باشد وبه این باور باشد که تحقیق و پژوهش یک امر حیاتی در حوزه برنامه ریزی ومدیریت شهری است.
10 . به رسانه به عنوان یک ابزلر کلیدی وکانال ارتباطی بین شهروندان ومدیریت شهری بها واهمیت قایل است.


11 . با توجه به شرایط وویژگی های حال حاضر تکنولوژی وفناوری اطلاعات در کشور و جهان وشرایط وضعیت عملکرد وکارایی روابط عمومی ها از نظر کارکردهای الکترونیکی و اینترنتی می توان گفت که یکی از اصلی ترین نیازهای روابط عمومی در حوزه مدیریت شهری ورود به عصر دیجیتال ودهکده جهانی است که با استفاده از این ابزارها در توسعه وپیشرفت وتعالی عملکرد خود وسرعت در ارایه اطلاعات وانتقال آن به شهروندان نقش اساسی خود را ایفا نماید.


12 . ارزشیابی دقیق وعلمی برای تصمیم سازی وسیاست گذاری در امورات کاری است که دستگاه را به عنوان یک دستگاه پاسخگو مطرح می سازد پس لازم است روابط عمومی دراین حوزه کوشا باشد.


13 . شفافیت در اطلاع رسانی از وظایف اصلی واساسی روابط عمومی در مدیریت شهری است.


14 . توجه به این اصل که روابط عمومی ماهیت فرهنگی وبا انسان ها، عقاید، گرایش ها و باورها سر وکار دارد وباید به همه این رویکردها وباورها احترام گذاشت را به عنوان یک وظیفه اصلی در مدیریت شهری برنامه ریزری وتوجه ویژه به آن داشت.


15 . روابط عمومی در مدیریت شهری دربرابر شهروندان پاسخگو است باید از طریق ابزارهای موثر اطلاع رسانی وایجاد ارتباط دو سویه با آنان، نخبگان، اندیشمندان، برجستگان وفرهیختگان حوزه های مختلف ودر تعامل مطلوب با آنان نکات مثبت وضعف حوزه های کاری مدیریت شهری را آسیب شناسی ودر برابر مخاطبان وشهروندان به پاسخ قانع کننده برآید.


16 . جذب اعتماد واعتماد سازی مخاطبان وشهروندان از شاخص های مهم در روابط عمومی مدیریت شهری است چرا که زمینه ساز جلب وجذب اعتماد عمومی در فعالیت وعملکرد می شود وبرای اطلاع یابی از این طریق می توان به نحوه موثر عمل کرد.


17 . روابط عمومی در مدیریت شهری به مدیران ارشد خو د توصیه کند تا روابط وتعاملات خود را با شهروندان ومردم به درستی و به طور منظم ومستمر برنامه ریزی نمایند.


18 . روابط عمومی در مدیریت شهری باید در جستجوی تعادل،تفاهم ودرک متقابل بین درون وبرون ( مخاطبین یعنی شهروندان با مدیریت شهری ) فعال باشد.


19 . وبالاخره نقش بارز واساسی روابط عمومی در مدیریت شهری مدیریت کردن به اطلاعات است مدیریت اطلاعات به معنای دفاع یکطرفه از مدیریت یا نهاد مسئول نیست بلکه به معنای تعامل وگفت و گوی دو طرفه است


باید بپذیریم که هنر روابط عمومی رمز نفوذ وهدایت صحیح افکار عمومی است که به اقتضای عملکرد پیچیده مجموعه های اقتصادی فرهنگی اجتماعی از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده واین هنر نیازمند اتکای مدیران وتصمیم سازان به بازوی توانمند وکارآمدی چون روابط عمومی است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  آقای روابط عمومی در شهرداری همدان چه می کند؟


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز