درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 29 تیر 1398 - 07:57   

داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی

  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار

  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار


ادامه ادامه مطلب دو

تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی

  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحقیق تازه دانشگاه مونترال/ تشدید افسردگی نوجوانان و مدت زمان کار با شبکه‌های اجتماعی
  نظرسنجی/ آیا مردم با جهانی‌شدن مخالف‌اند؟
  عصر سرمایه‌داریِ نظارتی با ابزارهای رسانه ای
  داستان سرایی؛ ابزاری جذاب برای جلب توجه مخاطب به سخنرانی
  ۷ روش برای برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
  عبور «وبصادر» از زیان در تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه
  اطلاعیه بانک صادرات
  هوش مصنوعی و زهر و پادزهر جعل عمیق
  نتایج اقدامات اطلاع رسانی نمی شود؛ ضعف در عملکرد روابط عمومی ها
  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32119صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 3 دی 1396 - 09:58
روابط عمومی بین المللی
ریچارد لینینگ - خواه موضوع یک محصول باشد یا یک فعالیت تجاری یا سیاسی یا سیاست عمومی، هدف روابط عمومی بین المللی انتقال یک پیام است از ورای پل هایی که شکاف تفاوتهای زبانی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی آن را ایجاد می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی بین المللی قدیمی ترین شکل عمل است اما از این شکل همواره با عنوان روابط عمومی نامبرده نشده است.

 

اسکندر کبیر سربازانش را با زره های بیش از حد بزرگ والا مقام جلوه می داد، مذاهب از سازمان هایی برای جذب دیگران به مذهبشان سود می جستند و اعلامیه استقلال ایالات متحده چنین موعظه می کرد که: «بگذارید حقایق به جهانی منصفانه عرضه شود».

 

 اما استفاده از قدرت تبلیغات برای جهان تجارت امری نسبتا جدید است. همانطور که راجر بابسون کارشناس آمریکایی در امر تجارت این مسئله را چنین شرح می دهد: «امروزه وقتی چیزی را می خواهیم به آمریکاییان یا به سایرین بفروشیم، در فروختن آن مهارت داریم». این مهارت در بازار و در سیاست عمومی در هیات روابط عمومی اجرا،تعدیل و تجدید نظر شده است.


بنابراین خواه موضوع یک محصول باشد یا یک فعالیت تجاری یا سیاسی یا سیاست عمومی، هدف روابط عمومی بین المللی انتقال یک پیام است از ورای پل هایی که شکاف تفاوتهای زبانی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی آن را ایجاد می کنند.

 

هدف رسیدن به نوعی تاثیر گذاری و برقراری رابطه با مخاطب موردنظر و انتقال معنای خبر است. این هدف با انتقال پیام های نامطبوع و غیر قابل هضم که از گلوی مخاطب پایین نمی روند، به دست نمی آید. اولین پیشگامان روابط عمومی که تبلیغات زمان جنگ را انجام می دادند کسانی بودندکه مهارتهایشان بازار آموخته بودند.


نظم یک اولویت درجه یک است هر چند وقت یکبار مفهوم مدیریت در تعاریف روابط عمومی تغییر می کند. چه کلیدهایی برای روابط عمومی بین المللی وجود دارد؟ برای هر گروهی از شاغلین روابط عمومی و نیز برای شما لیستی از همان پاسخها وجود دارد:


- درباره هر بازار و هر کشور، به طور مجزا بحث کنید؛ در بازارهای محلی به مردم محلی اعتماد کنید.


- مجراهای محلی ارتباط را بشناسید. ترجمه را با متخصصینی که صنعت و لغت شناسی آن را می شناسند، انجام دهید. به روزنامه نگاران برای نوشتن ماجرا کمک کنید. به آنان یک زاویه دید متفاوت بدهید.


- با ادارات محلی در برنامه های کشورهای بیگانه از همان ابتدا درگیر شوید. از سنن و حساسیت های محلی، تعطیلات و منابع در دسترس برای آنان آگاه باشید.


- یک رابط محلی داشته باشید که بتواند جواب تحقیقات محلی را بدهد، ارتباطهای محلی را تعیین کنید و مطمئن شوید که آنان در هنگام پخش رسانه ای در دسترس هستند.


اما اشتباهات اساسی هنوز در ارتباطات بین المللی وجود دارد. یک نشریه ارتباط بین المللی اشتباهات متخصصان روابط عمومی را که روزنامه نگاران مرتکب می شوند مطالعه می کند. روزنامه نگاران وقتی در ضرب الاجل هستند پیام های مطبوعاتی ناکافی می فرستند و نوعی فقدان دانش را نشان می دهند.


فهم اینکه هر رسانه چگونه کار می کند برای یک ملت و برای فعالیت های بین المللی مهم است.


در گزارشهای سراسری یک سوال کلیدی وجود دارد: آیا مخاطب مورد نظر ما واقعا از میان مرزها عبور می کند؟ آیا می توان بهترین و موفق ترین روشهای یک بازار را جزء به جزء به یک وضعیت رسانه ای سراسری تبدیل کرد؟ ما همه می دانیم که پاسخ منفی است. اصرار بر این کار به معنی از دست دادن موقعیت است


 و نهایتا اینکه می توان گفت مسائل مربوط به روابط عمومی بیش از اندازه « آمریکایی شده » اند یعنی تصمیم گیرندگان روابط عمومی هر چند عناوین بین المللی دارند اما جهان را از منشور محلی محدود خودشان مشاهده می کنند.

 

 اگر یک درس برای ما در 12/26 وجود دارد همین است: احترام گذاشتن به قدرت آنچه در همه ما مشترک است: انسانیت.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ ژورنالیسم پاسدار دمکراسی و بازدارنده فساد و انحرافات جامعه


  یک معما در باره تصمیم گیری درست


  آغاز چهارمین گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی


  اجرای قانون مدیریت بحران غیرواقعی


  علیرضا قانع گزینه جدید روابط عمومی شهرداری رشت


  مدیران جدید روابط عمومی و دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق مازندران معرفی شدند


  چهار نوع سطح زندگی در بین انسانهای روی زمین در نقاط مختلف


  معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: نیاز امروز روابط عمومی‌ها برای اقناع مخاطب است


  کوچ کاربران آیفون به سمت سامسونگ


  خبرگزاری حوزه به کادر سازی رسانه ای در حوزه خواهران کمک کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران