درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32102صفحه نخست » روابط عمومی بحرانجمعه، 1 دی 1396 - 01:28
زلزله تهران و بحران مدیریت بحران در کشور/ روابط عمومی ها کجا هستند؟!؟!؟
حسن خسروی - مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات. - سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور کجاست و کیست؟ روابط عمومی ها کجا هستند؟ استاندار تهران اول باید از همه چیز مطلع شود یا رییس هلال احمر؟ فرماندار و شهردار ملارد و شهریار و تهران باید اول حرف بزنند که در کانون زلزله هستند یا رییس هلال احمر و....؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بالاخره در تهران زلزله آمد و انتظار چندین و چند ساله ما به پایان رسید. در یک شب مانده به شب یلدا در حالی که مردم تهران به این فکر می کردند که یلدا را با میوه های گران و آلودگی هوا و .... چگونه سر کنند، زلزله آمد و یک تکانی به تهرانیها داد که گرد و غبارشان تکانده شود. حالا معلوم نیست شب یلدا باید از زلزله تعریف کنیم یا از شعر و شاعری و قصه و خاطره و داستان.؟!؟! در ساعت 11 و بیست و هفت دقیقه شب در مورخه چهارشنبه 29 آذر ماه 1396 زلزله ای به قدرت 2/5 ریشتر تهران و البرز را لرزاند. زمین غرش کرد و خودی نشان داد که ای مردم! مرگ از آنچه که در آیینه می بینید به شما نزدیکتر است؟!؟.

جالب است که در آن لحظات هول و هراس، داشتم شبکه خبر را نگاه می کردم. افتضاح بود افتضاح. خانم گوینده خبر در حالی که تنها 10 دقیقه یا یک ربع از زلزله گذشته است در تماس با برخی مدیران مثل سازمان امداد و نجات هلال احمر و... می پرسد از خسارتهای احتمالی چه خبر؟ آخه زن حسابی طرف هنوز شلوارشو نپوشیده بره ببینه دنیا چه خبره؟!؟!؟ بعد شما می پرسی از خسارتهای احتمالی چه خبر؟ واقعا که این صدا و سیما عجب گویندگان و مجریان و کارشناسانی دارد؟!؟!؟ الله اکبر به این همه دانش و فهم و کمالات.


بعد فاجعه آمیزتر از این، یکی از مسئولان در تماس تلفنی می گوید: این تازه پیش لرزه بوده و احتمال دارد که زلزله بزرگتر و قوی تری در راه باشد. این را که گفت ملت سراسیمه در محله ما ریختند توی کوچه و خیابون. آخه آدم نادان، بحران را باید مدیریت کرد نه اینکه در مردم رعب و وحشت مضاعف ایجاد کرد.


پیداست شما نه شعور مدیریتی داری نه هوش هیجانی داری نه درس مدیریت بحران خوانده ای و نه بلد هستی چگونه حرف بزنی و اطلاع رسانی کنی. افسوس می خورم که چنین مدیرانی بر ما مدیریت می کنند.


عجیب تر از همه اینها آن است که برای اطلاع یابی چرا ما اول سراغ روابط عمومی ها نمی رویم. روابط عمومی است که پرچمدار اطلاع یابی و اطلاع رسانی و متولی به حق این امر است ؟!؟!؟. به فرض که قرار است زلزله ای شدیدتر روی دهد اصلا چه کسی گفته است که هر مدیری می تواند اظهار نظر کند؟


سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور کجاست و کیست؟ روابط عمومی ها کجا هستند؟ استاندار تهران اول باید از همه چیز مطلع شود یا رییس هلال احمر؟ فرماندار و شهردار ملارد و شهریار و تهران باید اول حرف بزنند که در کانون زلزله هستند یا رییس هلال احمر و....؟


واقعا جای بسی تاسف دارد که ما مدیریت واحد مقتدر مطلع و وحدت فرماندهی در مدیریت بحران نداریم. مثل همان حادثه تاسف انگیز آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران که سرگردانی و ناهماهنگی در آن موج می زد و چنین فاجعه دردناکی اتفاق افتاد. باشد که درس بگیریم.


خدایا به ما رحم کن که تو قوی هستی و ما ضعیف که تو عزیز هستی و ما ذلیل. خدایا ما را از شر حوادث ارضی و سماوی مصون و محفوظ بدار آمین یا رب العالمین.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
یکی از اهالی رسانه
| 1396/10/1 - 03:02 |     3     0     |
درود بر چنین صراحتی که مثل همیشه در بیان حرف حق و حقیقت دارید جناب استاد خسروی عزیز.حرف حساب که جواب ندارد. دم شما گرم استاد. انصافا که باید از خدا بخواهیم بما رحم کند.
اما انصافا که صبح همان روز قبل از وقوع زلزله در اخبار رادیو اعلام کردند که در صورت وقوع زلزله در تهران در خصوص مدیریت و رسیدگی به تبعات فاجعه احتمالی کاری از دستشان بر نمی آید.
و اما روابط عمومی های بیشتر سازمان ها... , اینها در بیشتر مواردیکه به مسایل مهم مربوط می شود , به اهالی رسانه پاسخ های درست و حسابی نمی دهند, این چه توقعی است آخر که بیایند و به مردم پاسخ دهند. این موضوع خودش جای تحقیقات میدانی و آماری دارد و متاسفانه ما خودمان از کنار تمام این مسایل سرسری عبور می کنیم....
خدا خودش بما رحم کند...



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد