درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 08:14   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت

  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد

  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد


ادامه ادامه مطلب سه

از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی

  از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سازمان خلاق
  اردوغان: وسایل کنسولگری عربستان در استانبول از نو رنگ شده است
  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد
  روابط عمومی فرمانداری بافق رتبه سوم گرامیداشت هفته دولت را کسب کرد
  رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده صحبت کرد
  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند
  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی
  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد
  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد
  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32085صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 28 آذر 1396 - 00:27
مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
اسلام مهرابی – کارشناس روابط عمومی - توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قدم اول در طراحی پیام های روابط عمومی تعیین مخاطب و طراحی پیام متناسب با طیف های مختلف مخاطبان سازمان است. طراحی پیام یکسان برای مخاطبان متنوع و انتظار تاثیرگذاری بر افکار آنان، انتظاری نامعقول و غیرمنطقی است.


هرچند که فراگیری رسانه های مجازی در نزدیک کردن سطح آگاهی و نگرش ها و فرهنگهای حاکم بر مخاطبان مناطق مختلف قابل توجه بوده و تفاوت سبک زندگی و نیازهای مردم در مناطق مختلف دنیا به میزان قابل توجهی کمرنگ شده است اما همچنان شرایط جغرافیایی و محل زندگی افراد تاثیر معناداری بر انتظارات آنها دارد.


علی رغم رشد روزافزون پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در روستاها اقامت دارند که این جمعیت نباید در طراحی پیام های روابط عمومی ها مورد غفلت قرار گیرد.


نگاهی گذرا به فعالیتهای اطلاع رسانی روابط عمومی ها چه در فعالیتهای مکتوب (نشریات، روزنامه ها، بروشورها و...) و چه در فعالیتهای فضای مجازی (سایت، کانال تلگرام، اینستاگرام و...) نشان می دهد که همواره نیازهای مخاطبان روستایی بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است.
 

به نظر می رسد روابط عمومی ها بخصوص در سازمانها و نهادهایی مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تعاون روستایی، پست بانک ایران و ... که بطور مستقیم خدمات مرتبط با روستاها را ارائه می دهند باید با شناخت نیازهای مخاطبان روستایی از طریق نظرسنجی و انحام پژوهش های علمی، در راستای طراحی پیامهایی متناسب با این نیازها گام برداشته و نتایج نظرسنجی را هم در طراحی پیامها و هم در نحوه ارائه خدمات خود اجرایی نمایند.


تقسیم مخاطبان به مخاطبان روستایی و شهری تنها یک تقسیم بندی بر اساس محل سکونت مخاطبان است. چه بسا اگر اندکی بر سایر عوامل تقسیم بندی مخاطبان تامل کنیم به این نتیجه برسیم که براساس تقسیم بندی های شغلی، سنی و جنس مخاطبان طراحی پیام های روابط عمومی کاستی ها و ناکارآمدی اساسی تری نیز دارد.


توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  رسانه ها، روابط عمومی ادارات نیستند


  اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)


  انواع خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه


  شماره جدید مجله بانک ملی ایران با محوریت بانکداری شبکه‌های اجتماعی منتشر شد


  افکار عمومی به‌عنوان فعل جامعه مدرن را چگونه مدیریت کنیم/ دکتر تقی آزاد ارمکی پاسخ می دهد


  مدیر روابط عمومی: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ حمایت مالی


  انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران