درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 05:53   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
  پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران
  کارمند بانک باید مشاور مالی مشتری باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32085صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 28 آذر 1396 - 00:27
مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
اسلام مهرابی – کارشناس روابط عمومی - توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قدم اول در طراحی پیام های روابط عمومی تعیین مخاطب و طراحی پیام متناسب با طیف های مختلف مخاطبان سازمان است. طراحی پیام یکسان برای مخاطبان متنوع و انتظار تاثیرگذاری بر افکار آنان، انتظاری نامعقول و غیرمنطقی است.


هرچند که فراگیری رسانه های مجازی در نزدیک کردن سطح آگاهی و نگرش ها و فرهنگهای حاکم بر مخاطبان مناطق مختلف قابل توجه بوده و تفاوت سبک زندگی و نیازهای مردم در مناطق مختلف دنیا به میزان قابل توجهی کمرنگ شده است اما همچنان شرایط جغرافیایی و محل زندگی افراد تاثیر معناداری بر انتظارات آنها دارد.


علی رغم رشد روزافزون پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در روستاها اقامت دارند که این جمعیت نباید در طراحی پیام های روابط عمومی ها مورد غفلت قرار گیرد.


نگاهی گذرا به فعالیتهای اطلاع رسانی روابط عمومی ها چه در فعالیتهای مکتوب (نشریات، روزنامه ها، بروشورها و...) و چه در فعالیتهای فضای مجازی (سایت، کانال تلگرام، اینستاگرام و...) نشان می دهد که همواره نیازهای مخاطبان روستایی بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است.
 

به نظر می رسد روابط عمومی ها بخصوص در سازمانها و نهادهایی مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تعاون روستایی، پست بانک ایران و ... که بطور مستقیم خدمات مرتبط با روستاها را ارائه می دهند باید با شناخت نیازهای مخاطبان روستایی از طریق نظرسنجی و انحام پژوهش های علمی، در راستای طراحی پیامهایی متناسب با این نیازها گام برداشته و نتایج نظرسنجی را هم در طراحی پیامها و هم در نحوه ارائه خدمات خود اجرایی نمایند.


تقسیم مخاطبان به مخاطبان روستایی و شهری تنها یک تقسیم بندی بر اساس محل سکونت مخاطبان است. چه بسا اگر اندکی بر سایر عوامل تقسیم بندی مخاطبان تامل کنیم به این نتیجه برسیم که براساس تقسیم بندی های شغلی، سنی و جنس مخاطبان طراحی پیام های روابط عمومی کاستی ها و ناکارآمدی اساسی تری نیز دارد.


توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز