درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 07:44   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی‌ها، بال پرواز برای مدیران هستند شورای هماهنگی
  مسدود کردن آگهی
  بخشودگی 100 درصد جرایم تأخیر تسهیلات در بانک آینده
  روزهای پر جایزه برای کاربران «بله»
  تعیین تکلیف 134 مورد از املاک مازاد تملیکی بانک ملی ایران
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32085صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 28 آذر 1396 - 00:27
مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
اسلام مهرابی – کارشناس روابط عمومی - توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قدم اول در طراحی پیام های روابط عمومی تعیین مخاطب و طراحی پیام متناسب با طیف های مختلف مخاطبان سازمان است. طراحی پیام یکسان برای مخاطبان متنوع و انتظار تاثیرگذاری بر افکار آنان، انتظاری نامعقول و غیرمنطقی است.


هرچند که فراگیری رسانه های مجازی در نزدیک کردن سطح آگاهی و نگرش ها و فرهنگهای حاکم بر مخاطبان مناطق مختلف قابل توجه بوده و تفاوت سبک زندگی و نیازهای مردم در مناطق مختلف دنیا به میزان قابل توجهی کمرنگ شده است اما همچنان شرایط جغرافیایی و محل زندگی افراد تاثیر معناداری بر انتظارات آنها دارد.


علی رغم رشد روزافزون پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در روستاها اقامت دارند که این جمعیت نباید در طراحی پیام های روابط عمومی ها مورد غفلت قرار گیرد.


نگاهی گذرا به فعالیتهای اطلاع رسانی روابط عمومی ها چه در فعالیتهای مکتوب (نشریات، روزنامه ها، بروشورها و...) و چه در فعالیتهای فضای مجازی (سایت، کانال تلگرام، اینستاگرام و...) نشان می دهد که همواره نیازهای مخاطبان روستایی بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است.
 

به نظر می رسد روابط عمومی ها بخصوص در سازمانها و نهادهایی مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تعاون روستایی، پست بانک ایران و ... که بطور مستقیم خدمات مرتبط با روستاها را ارائه می دهند باید با شناخت نیازهای مخاطبان روستایی از طریق نظرسنجی و انحام پژوهش های علمی، در راستای طراحی پیامهایی متناسب با این نیازها گام برداشته و نتایج نظرسنجی را هم در طراحی پیامها و هم در نحوه ارائه خدمات خود اجرایی نمایند.


تقسیم مخاطبان به مخاطبان روستایی و شهری تنها یک تقسیم بندی بر اساس محل سکونت مخاطبان است. چه بسا اگر اندکی بر سایر عوامل تقسیم بندی مخاطبان تامل کنیم به این نتیجه برسیم که براساس تقسیم بندی های شغلی، سنی و جنس مخاطبان طراحی پیام های روابط عمومی کاستی ها و ناکارآمدی اساسی تری نیز دارد.


توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


  سانچی و...


  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد