درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 03:08   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/  چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟

  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقدیر و تجلیل از کارکنان مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون
  فضای مجازی
  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟
  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها دنبال جریان های سیاسی نباشند
  مشاور استاندار کرمان خواستار سیاست گذاری ارتباطی از سوی مدیران و روابط عمومی ها شد
  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند
  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد
  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
  این هفته اجرا می‌شود؛ تحویل ٨٠ باب منزل مسکونی ساخته شده توسط خیرین بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32085صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 28 آذر 1396 - 00:27
مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
اسلام مهرابی – کارشناس روابط عمومی - توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قدم اول در طراحی پیام های روابط عمومی تعیین مخاطب و طراحی پیام متناسب با طیف های مختلف مخاطبان سازمان است. طراحی پیام یکسان برای مخاطبان متنوع و انتظار تاثیرگذاری بر افکار آنان، انتظاری نامعقول و غیرمنطقی است.


هرچند که فراگیری رسانه های مجازی در نزدیک کردن سطح آگاهی و نگرش ها و فرهنگهای حاکم بر مخاطبان مناطق مختلف قابل توجه بوده و تفاوت سبک زندگی و نیازهای مردم در مناطق مختلف دنیا به میزان قابل توجهی کمرنگ شده است اما همچنان شرایط جغرافیایی و محل زندگی افراد تاثیر معناداری بر انتظارات آنها دارد.


علی رغم رشد روزافزون پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در روستاها اقامت دارند که این جمعیت نباید در طراحی پیام های روابط عمومی ها مورد غفلت قرار گیرد.


نگاهی گذرا به فعالیتهای اطلاع رسانی روابط عمومی ها چه در فعالیتهای مکتوب (نشریات، روزنامه ها، بروشورها و...) و چه در فعالیتهای فضای مجازی (سایت، کانال تلگرام، اینستاگرام و...) نشان می دهد که همواره نیازهای مخاطبان روستایی بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است.
 

به نظر می رسد روابط عمومی ها بخصوص در سازمانها و نهادهایی مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تعاون روستایی، پست بانک ایران و ... که بطور مستقیم خدمات مرتبط با روستاها را ارائه می دهند باید با شناخت نیازهای مخاطبان روستایی از طریق نظرسنجی و انحام پژوهش های علمی، در راستای طراحی پیامهایی متناسب با این نیازها گام برداشته و نتایج نظرسنجی را هم در طراحی پیامها و هم در نحوه ارائه خدمات خود اجرایی نمایند.


تقسیم مخاطبان به مخاطبان روستایی و شهری تنها یک تقسیم بندی بر اساس محل سکونت مخاطبان است. چه بسا اگر اندکی بر سایر عوامل تقسیم بندی مخاطبان تامل کنیم به این نتیجه برسیم که براساس تقسیم بندی های شغلی، سنی و جنس مخاطبان طراحی پیام های روابط عمومی کاستی ها و ناکارآمدی اساسی تری نیز دارد.


توجه به زیبایی پیام، سرعت انتشار پیام، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی نوین و... همه مهم هستند اما همواره به یاد داشته باشیم. قدم اول در طراحی پیام توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان است.


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد


  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد


  گزارش جهانی ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها


  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟


  فضای مجازی


  آنچه باید بدانیم!/ تاکتیک ها


  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران


  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری