درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 03:11   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/  چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟

  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقدیر و تجلیل از کارکنان مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون
  فضای مجازی
  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟
  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها دنبال جریان های سیاسی نباشند
  مشاور استاندار کرمان خواستار سیاست گذاری ارتباطی از سوی مدیران و روابط عمومی ها شد
  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند
  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد
  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
  این هفته اجرا می‌شود؛ تحویل ٨٠ باب منزل مسکونی ساخته شده توسط خیرین بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32078صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 28 آذر 1396 - 00:07
برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی
نوشتن مطلب برای اطلاعیه های خبری، برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی نیز بر عهده بخش روابط عمومی است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوشتن مطلب برای اطلاعیه های خبری، برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی نیز بر عهده بخش روابط عمومی است

روح الله مهرجو کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به اینکه مدیر روابط عمومی تصویر عمومی مطلوبی برای سازمان و کارفرمایان یا مشتریان شرکت یا ایجاد می کند، تأکید کرد.


مهرجو تاکید کرد:کارشناس روابط عمومی ( مدیر روابط عمومی ) معمولا در بخش اداری شرکت ها و سازمان های بزرگ کار می کند و اغلب به ارائه سخنرانی، شرکت در جلسات و فعالیت های اجتماعی و سفرهای کاری می پردازد. آنان گاهی شرایط کاری نسبتا پراسترسی دارند و برخی اوقات چندین اتفاق را همزمان مدیریت و سازماندهی می کنند. آنها اغلب به صورت تمام وقت و با ساعات کاری طولانی کار می کنند. البته همچون سایر دیگر مشاغل، حجم کار در دستگاه ها و سازمان های دولتی به نسبت مشاغل مشابه در بخش خصوصی به مراتب کمتر و استرس شغلی کارکنان دولت نیز پایین تر می باشد.


مهرجو افزود: در سال های اخیر نیز موجی در دنیا ایجاد شده است که فعالیت های روابط عمومی را مهمتر و مؤثرتر از فعالیت های تبلیغاتی می داند و پیش بینی می کند روش های تبلیغاتی فعلی تا چند سال دیگر منسوخ شده و جای خود را به روابط عمومی و عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی مجازی می دهد.


مسئولیت ها و وظایف کارشناس یا مدیر روابط عمومی
نوشتن مطلب و فراهم کردن اطلاعات برای رسانه ها
شناسایی گروه های اصلی مشتریان و مخاطبان و یافتن بهترین راه دسترسی به آنها
پاسخ به نیازهای اطلاعاتی رسانه ها یا انتخاب یک سخنگوی مناسب یا منبع اطلاعاتی قابل اطمینان جهت معرفی به نمایندگان رسانه برای اطلاع رسانی
کمک به مشتریان برای داشتن ارتباط موثر با عموم ( خارج سازمان)
توسعه و حفظ تصویر مناسبی از شرکت بین عموم و شناساندن نشان ها و لوگو های مورد استفاده به عموم افراد جامعه و شرکت ها و سازمان های مخاطب
آماده کردن متن سخنرانی ها و سازماندهی مصاحبه گرها (خبرنگارها) برای مدیران ارشد سازمان
ارزیابی برنامه های تبلیغاتی و تعیین میزان انطباق آنها با اهداف و خط مشی بخش روابط عمومی
توسعه و اجرای سیاستهای جمع آوری کمک های مالی از طریق شناسایی و برقراری ارتباط با خیرین و داوطلبان کمک مالی
دانش و مهارت مورد نیاز برای شغل کارشناس روابط عمومی
مهارت های نوشتاری عالی به منظور بیان کامل و صحیح دیدگاه ها و نظرات و انتقال اهداف و برنامه های شرکت به رسانه ها و مطبوعات
اعتماد به نفس و توان ارائه عالی مطالب به منظور تأثیر مناسب در هنگام سخنرانی در همایش ها و میزگردهای رسانه ای
مهارت های ارتباطی عالی
خلاقیت و ابتکار به منظور یافتن بهترین راهکار معرفی شرکت و محصولات به جامعه و بازار هدف و توان پاسخ گویی به نمایندگان رسانه در زمان مورد نظر
مهارت های سازماندهی و برنامه ریزی و مدیریت زمان
توانایی کار تیمی و کار با انواع مشتریان
انعطاف پذیری و توان انجام چندکار – مدیران روابط عمومی عمدتا چندین برنامه را به صورت موازی در حال اجرا دارند و باید توانایی مدیریت همزان آنها را داشته باشند
توانایی تحمل فشار کاری زیاد در زمان های شلوغ کاری
منعطف بودن در برخورد با انتقادها – زیرا رسانه ها به دقت حرفها و رفتار مدیران ارشد و مدیران روابط عمومی شرکت ها و سازمان ها را زیر نظر دارند و نیاز است در پاسخ به انتقادها و گلایه ها مدیر روابط عمومی با سیاست و کیاست عمل کند
دقت و توجه به جزئیات – به منظور امکان ارتباط مناسب و مؤثر با رسانه ها و مشتریان
علاقه مندی به رسانه


تحصیلات مورد نیاز و نحوه ورود به شغل کارشناس روابط عمومی
فارغ التحصیلان رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی و رشته های وابسته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معمولا برای تصدی این مشاغل انتخاب می شوند .اما در بسیاری از شرکت ها مخصوصا در حوزه دولت؛ انتخاب کارشناس روابط عمومی از بین افراد با سایر مدارک تحصیلی نیز صورت می گیرد.


بازار کار کارشناس روابط عمومی
کارشناسان و مدیران روابط عمومی می توانند در سازمانها و ادارات مختلف که از نظر اندازه و اعتبار در حد متوسط به بالا می باشند مشغول به کار شوند. در شرکت های کوچکتر نقش مدیر روابط عمومی را معمولا مدیرعامل ایفا می کند و اساسا در خیلی از شرکت ها نیازی به وجود چنین شغل و تخصصی نمی باشد.


وضعیت استخدام این شغل در برخی از کشورهای جهان
آمریکا – میزان استخدام کارشناسان و مدیران روابط عمومی بین سالهای۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، ۲۱ درصد رشد خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴ درصد می باشد.
استرالیا – میزان استخدام این شغل در ۵ سال گذشته رشد ۳۶.۸ درصدی داشته و در آینده نیز رشد زیادی برای آن پیش بینی شده است.


درآمد و حقوق و مزایا برای مدیران روابط عمومی
در ایران با توجه به حضور بیشتر شاغلین روابط عمومی در شرکت ها و سازمان های دولتی، لذا حقوق و دستمزد دریافتی آنها از قانون مدیریت خدمات کشوری تبعیت می کند. مدیران روابط عمومی در شرکت ها و سازمان های خصوصی هم درآمدهای متفاوتی دارند.


در جدیدترین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد مدیر روابط عمومی در سمت های مختلف شغلی استخراج شده است.


برخی از سمت هایی که در این پژوهش برای مدیر روابط عمومی در نظر گرفته شده اند شامل کارشناس روابط عمومی، مدیر ارتباطات، مدیر روابط عمومی، کارشناس اطلاع رسانی، کارشناس ارشد ارتباطات و … می باشند که یک مدیر روابط عمومی می تواند در هر یک از آنها استخدام شده و فعالیت نماید.


برای مدیر روابط عمومی در هر سمت حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. به عنوان مثال مدیر روابط عمومی که در سمت مدیر روابط عمومی کار می کند، در اواخر سال ۱۳۹۲، حداقل درآمد ۷۰۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۲۸۶۰۰۰۰ تومان و متوسط درآمد ماهیانه ۱۱۰۰۰۰۰ تومان را داشته است.


درآمد این شغل در برخی از کشورهای جهان
آمریکا – متوسط درآمد سالانه کارشناسان روابط عمومی در سال ۲۰۱۰، ۵۷,۵۵۰ دلار (متوسط همه مشاغل ۳۳,۸۴۰ دلار) و در سال ۲۰۱۲، ۵۴,۲۰۰ دلار بوده است. مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، درآمد سالانه مدیران روابط عمومی در آمریکا ۹۳.۲۵۰ دلار می باشد.


استرالیا – متوسط درآمد سالیانه ۶۱.۰۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.


انگلستان – متوسط درآمد سالیانه در این شغل برای افراد تازه کار بین ۲۴.۵۰۰ تا ۳۰.۵۰۰ دلار ، افراد با تجربه بین ۳۰.۵۰۰ تا ۶۱.۰۰۰ دلار و برای مدیران بین ۱۲۲.۰۰۰ تا ۱۵۲.۵۰۰ دلار می باشد.


شخصیت های مناسب این شغل کارشناس روابط عمومی
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.


به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

منبع: نوآوران آنلاین
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد


  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد


  گزارش جهانی ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها


  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟


  فضای مجازی


  آنچه باید بدانیم!/ تاکتیک ها


  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران


  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری