درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 آذر 1397 - 03:50   

پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند

  پاسداران حقیقت؛ گروهی از روزنامه نگاران چهره ۲۰۱۸ مجله تایم شدند


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/  چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟

  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقدیر و تجلیل از کارکنان مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون
  فضای مجازی
  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟
  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران: روابط عمومی ها دنبال جریان های سیاسی نباشند
  مشاور استاندار کرمان خواستار سیاست گذاری ارتباطی از سوی مدیران و روابط عمومی ها شد
  گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند
  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد
  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
  این هفته اجرا می‌شود؛ تحویل ٨٠ باب منزل مسکونی ساخته شده توسط خیرین بانک صادرات ایران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32063صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 26 آذر 1396 - 12:17
نقش روابط عمومی و تبلیغات
رضا سعیدی - کسی که به کار روابط عمومی می پردازد، هدفش تنها شهره ساختن این و آن نیست بلکه هدف او کشف امور مورد علاقه جامعه و ایجاد هماهنگی و اعتماد بین موسسه و جامعه بر مبنای تامین منافع و علاقه های طرفین می باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی گاهی با تبلیغ و پروپاگاندا و آگهی های تجارتی اشتباه می شود. این قبیل فعالیت ها ممکن است اجزای روابط عمومی را تشکیل دهند ولی اجزایی نیستند که حاصل جمع آنها مساوی با روابط‌عمومی باشد.

 

بین این امور و فعالیت های روابط عمومی تفاوت فاحش وجود دارد. (کسی که به کار روابط عمومی می پردازد، هدفش تنها شهره ساختن این و آن نیست بلکه هدف او کشف امور مورد علاقه جامعه و ایجاد هماهنگی و اعتماد بین موسسه و جامعه بر مبنای تامین منافع و علاقه های طرفین می باشد.) جهت آشنایی بیشتر با روابط عمومی و تبیلغات ابتدا تعریف هایی از آنها ارایه می کنیم.


تعریف تبلیغات: تبلیغات عبارت است از استفاده ازوسایل ارتباط جمعی ویاسایروسایل برای به ‌دست آوردن مشتری و یا خریدار بیشتر و در حقیقت فروش کالا که این کار با استفاده از پول و هزینه‌های گوناگون برای پرداخت نرخ آگهی ها و برای به دست آوردن منافع مالی سریع و مستقیم انجام می گیرد.


تعاریف روابط عمومی: روابط عمومی عبارت است از رفتار خوب و توام با گزارش خوب از طریق وسایل ارتباط جمعی و از هر طریق که می توان آن را انعکاس داد. روابط عمومی یکی از وظایف و عملکردهای مدیریت است که ارتباطات دوسویه یا دو طرفه را برای تلفیق نیازها و علایق یک سازمان یا شخص با علایق و نیازهای مخاطبین مختلفی که آن سازمان یا شخص دارد.


روابط عمومی عبارت است از اطلاع بر افکار عمومی و سنجش و ارزیابی آن.
روابط عمومی عبارت است از چشم، گوش و زبان سازمان.


روابط عمومی عبارت است از «اقدام بر کارهایی برای افزایش و تقویت رابطه با مردم». روابط عمومی کوشش مدبرانه است برای تشویق و ترغیب مردم برای نفوذ در افکار آنها به وسیله به کار بردن وسایل ارتباط تا اینکه مردم نظر خوب نسبت به یک سازمان یا موسسه داشته باشند، آن را محترم شمارند، حمایت و پشتیبانی کنند و در فراز و نشیب ها در کنارش باقی بمانند.


مرزهای تعیین شده بین روابط عمومی و تبلیغات بدین قرار می باشد:
از لحاظ هدف می توان گفت مهمترین اهداف روابط عمومی تبادل اطلاعات و ایجاد حس تفاهم تعامل با مخاطب ، تامین منافع سازمان و مخاطب و ایجاد حفظ و تداوم ارتباط با مخاطب است و اهداف تبلیغات کسب آرا و تمایلات دلخواه، امتناع مخاطب، تامین منافع منبع یا سازمان و تاثیر و نفوذ و تسلط بر مخاطب است.


در زمینه مسوولیت، روابط عمومی مسوولیت اجتماعی دارد و در برابر افکار عمومی پاسخگوست و تبلیغات مسوولیت اقتصادی دارد و در برابر سازمان پاسخگوست. همچنین روابط عمومی مسوولیت تفاهم دو طرفه و تبلیغ مسوولیت فروش بیشتر را دارد.
از لحاظ سیاست گذاری روابط عمومی در مقایسه با تبلیغات به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. در فرآیند سیاست گذاری در روابط عمومی دراز مدت است و یک شبه صورت نمی گیرد.


در رابطه با ماهیت پیام می توان گفت در روابط عمومی مشارکت آمیز و دوسویه است و در تبلیغات سلطه آمیز و یکسویه است.


ویژگی های پیام در روابط عمومی شفافیت، جدیت، واقع گرایی، معرفی محصول و پیچیدگی و وسعت پیام است. اما پیام تبلیغاتی خیالی، مبهم، طنز، غلو حمایت از محصول و سادگی ویژگی آن مهم است.در روابط عمومی همه چیز پنهان، مرموز، ناصاف و دورو نیست همه چیز باید آشکار و روشن و شفاف باشد اما در تبلیغات هر نوع پنهان کاری عدم صراحت و پیچیدگی محتمل است.

 

تبلیغات تجاری عمدتا حول محور بزرگ نمایی و برجسته سازی کاذب می چرخد به نحوی که روند کامل تبلیغات تجاری در دنیا حکایت از آن دارد که بسیاری از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری بر محور فریب و غلو و گزافه گویی جریان دارد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد


  با حذف آگهی های دولتی: چرخ رسانه های مکتوب از حرکت خواهد ایستاد


  پیش‌بینی فضای سایبری تا سال 2025 چگونه خواهد بود؟


  فضای مجازی


  گزارش جهانی ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها


  آنچه باید بدانیم/ روابط عمومی 2 چیست؟


  آنچه باید بدانیم!/ تاکتیک ها


  تغییرات در اداره کل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران


  مدرس ارتباطات: نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگهداشت/ طبیعی است مردم فیلترینگ را دور بزنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری