درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 14:39   

احمدرضا دالوند، طراح گرافیک و تصویرگر ایرانی درگذشت

  احمدرضا دالوند، طراح گرافیک و تصویرگر ایرانی درگذشت


ادامه ادامه مطلب یک

تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی

  تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی


ادامه ادامه مطلب دو

بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸

  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


ادامه ادامه مطلب سه

پایان سلطه اپل؛ مایکروسافت باارزش ترین شرکت جهان

  پایان سلطه اپل؛ مایکروسافت باارزش ترین شرکت جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیجیتال
  نشست «بررسی حقوق حرفه ای فتوژورنالیسم در ایران» برگزار شد
  گزارش عملکرد تسهیلاتی بانک توسعه تعاون
  سه خاصیت انسانی که زندگی را دشوار می سازد
  ایجاد اشتغال برای 1500 نفر دراستان اردبیل با تسهیلات بانک صنعت و معدن
  بازدید از موزه بانک ملّی ایران برای کاربران کانون جوانه ها رایگان شد
  نقدینگی پیش از موعد چک و اوراق تجاری با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران
  بانک ملّی ایران در رتبه دوم دارندگان بیشترین سهم از کل دارایی های بانک های اسلامی جهان
  آنچه باید بدانیم؟/ ویژگی های‌ کارشناس‌ روابط عمومی‌
  چهار روند پایدار در رسانه‌های اجتماعی سال 2019
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32062صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 26 آذر 1396 - 12:12
آدم های سمی، روابط سمی
شما فقط و فقط می توانید خودتان را تغییر دهید نه دیگران را. به همین دلیل از کسی توقع نداشته باشید به خاطر شما در رفتار خود تغییری ایجاد کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکثر ما در اطراف خود آدم هایی داریم که رفتار آن ها گاه و بیگاه ما را بیچاره می کند؛ از همکلاسی گرفته تا خواهر و برادر و دوست و همکار و ... رابطه با این گونه افراد معمولا ما را دچار احساساتی مانند عصبانیت، سردرگمی، رنجش و مشابه این ها می کند؛ احساساتی که سلامت ما را به خطر می اندازند. این گونه روابط را می توان «روابط سمی» نامید و اگر این گروه از آدم ها در سایر روابط شان همچنین رفتارهایی داشته باشند می توان به آن ها گفت «آدم های سمی».


هیچ وقت شده به دوستی که شدیدا به کمک احتیاج داد نه بگویید؟ احتمالا نه و درست به همین خاطر در خیلی مواقع با وجود کار و مشغله زیاد، وقت تان را صرف این کرده اید که صرفا شنونده باشید. شنونده ای که در صورت لزوم «بله» یا «نه» می گوید. بعد هم احتمالا یک سردرد جانانه. این سردرد دقیقا نشانه این است که آتشبار یک ارتباط سمی شما را هدف گرفته است. در واقع هر ارتباطی که انرژی شما را تحلیل ببرد، خسته و عصبانی تان کند یا احساس تحقیر و یا سردرگمی در شما به وجود بیاورد سمی محسوب می شود. اغلب اوقات ریشه سردردهای میگرنی، پرش های عصبی چشم، حساسیت های پوستی و اختلالات تغذیه، در روابط سمی بلندمدت است. برخی از این روابط سمی می تواند طرح ها، روابط، برنامه ها و حتی خوشبختی شما را خراب کند. این گونه روابط می تواند مربوط به رییسی دمدمی مزاج باشد که هیچ وقت هیچ چیز راضیش نمی کند، دوستی باشد که منتظر است اشتباه کنید تا مچتان را بگیرد یا پدر و مادری که با شما عین بچه ها رفتار می کنند.


اولین قدم برای سم زدایی این است که روابط خود و انواع رفتارهایی که آزارتان می دهد را فهرست کنید.

 

 دومین قدم هم بر روش های جواب دادن به این افراد است که مانع قربانی شدن شما در قبال رفتار زهرآگین آن ها می شود. در این جا پنج روش را برای خنثی نمودن سم های ارتباطی به شما پیشنهاد می کنیم. مطمئنا اگر شما هم روی این موضوع متمرکز شوید می توانید روش های خلاقانه ای را ابداع کنید. روش اول برای خنثی کردن این سموم به شوخی برگزار کردن موضوع است. سعی کنید به جای از کوره در رفتن، به این دوست آزار دهنده بخندید. کار سختی است ولی به امتحانش می ارزد. روش دوم این است که آینه بشوید و عین رفتار طرف مقابل را به او نشان بدهید تا متوجه شود رفتارش چقدر غیرطبیعی است.

 

در بعضی موارد هم روش سوم یعنی رویکردی ملایم تر و پرسش گر می تواند کارساز شود. می توانید خیلی ملایم راجع به علت رفتار طرف مقابل سوال کنید. روش چهارم مربوط به زمانی است که کسی نیش و کنایه می زند. در این موارد گاهی تنها راه این است که از کوره به در روید!


روش پنجم به درد محیط های کاری می خورد چون بعضی از تنش زاترین موقعیت ها در محیط کار اتفاق می افتد. در این موارد آگاه بودن از حق و حقوق، دفاع خوبی در برابر روابط سمی است. بهتر است نقش و وظایف قانونی خود را بدانید تا اگر کسی بخواهد چیزی را به شما تحمیل کند بتوانید به خوبی در برابرش اقدام کنید.


و حرف آخر. مطمئن باشید شما فقط و فقط می توانید خودتان را تغییر دهید نه دیگران را. به همین دلیل از کسی توقع نداشته باشید به خاطر شما در رفتار خود تغییری ایجاد کند. برای کم کردن و از بین بردن فشارهای ناشی از روابط سمی، به تجدیدنظر در واکنش های خود احتیاج دارید و به خود شما بستگی دارد که چقدر فشار را می خواهید جذب یا تحمل کنید.

منبع: www.Healthyplace.com
مترجم: مریم مداح
بازنویسی و تنظیم: فاطمه زندی
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  13 دلیل برای توجه به بازاریابی محتوامحور


  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی دادستانی کل کشور منصوب شد


  پیام رسان


  تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی


  آنچه باید بدانیم؟/ روابط عمومی‌ داخلی‌


  آنچه باید بدانیم؟/ داشتن‌ برنامه‌ عمل‌


  نگرانی سفارت‌های کشورهای غربی از بسته شدن سامانه‌های خبری در تاجیکستان


  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


  اولین همایش علمی پژوهشی "اخلاق و رسانه" فردا برگزار می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری