درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:06   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32042صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 22 آذر 1396 - 19:49
واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان
درباره پیامدهای استفاده زیاد از واتس‌اپ بسیار هشدار داده‌اند.اما در پیامک‌های کوتاه و شکلک‌ها چیزی بیشتر از تنها ضرر نهفته است. پژوهشگران می‌گویند با بررسی داده‌های کاربران می‌توان به موقع نشانه‌های افسردگی را تشخیص داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- درباره پیامدهای استفاده زیاد از واتس‌اپ بسیار هشدار داده‌اند.اما در پیامک‌های کوتاه و شکلک‌ها چیزی بیشتر از تنها ضرر نهفته است. پژوهشگران می‌گویند با بررسی داده‌های کاربران می‌توان به موقع نشانه‌های افسردگی را تشخیص داد.

سال‌های زیادی از عمر تلفن‌های هوشمند نمی‌گذرد، تلفن‌هایی که ارتباط‌گیری با دیگران را به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان کرده‌اند. در این میان پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ در همین سال‌های کوتاه، جزء جدانشدنی زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان شده‌اند. بر اساس نتایج تحقیقی که چندی پیش منتشر شد، نوجوانان هر ۱۰ دقیقه یک بار به واتس‌اپ سری می‌زنند. در نکوهش پیامدهای خطرناک استفاده زیاد از پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ بسیار گفته‌اند و شنیده‌اید. پژوهشگران آلمانی اکنون اما از جنبه‌های مثبت واتس‌اپ می‌گویند.

پژوهشگران دو دانشگاه وورتسبورگ و توبینگن آلمان به دنبال پاسخ این پرسش هستند که تا چه اندازه تجزیه و تحلیل نوشته‌های کاربران در واتس‌اپ می‌تواند به تشخیص زودهنگام نشانه‌های افسردگی در کودکان و نوجوانان کمک کند.

پژوهشگران حوزه انفورماتیک دانشگاه ووتسبورگ به همراه روانشناسان دانشگاه توبینگن برای بررسی این موضوع پروژه‌ای را کلید زده‌اند.

در خبری که در وب‌سایت دانشگاه وورتسبورگ منتشر شده، آمده است، واتس‌اپ با وجود اینکه میلیون‌ها کاربر از گروه‌های گوناگون سنی را به خود جذب کرده، تاکنون از شهرت خوبی برخوردار نبوده است. محققان در مورد استفاده از واتس‌اپ همواره نسبت به برهم خوردن تمرکز نوجوانان، اعمال فشار اجتماعی برای ادامه گفتگو در چت‌های آنلاین و زورگیری مجازی هشدار داده‌اند. اما به گفته محققان آلمانی در این پیامک‌های کوتاه و اموجی‌ها (شکلک‌ها) چیزی بیشتر از "تنها ضرر" نهفته است.

پژوهشگران در آلمان حالا قصد دارند جنبه‌های مثبت پیام‌رسان واتس‌اپ را نشان دهند. آنها می‌خواهند با کمک اپلیکیشن "واتس‌اپ آنالایزر" چت‌های آنلاین، متن‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته و ارسال شده را تجزیه و تحلیل کنند.

محققان آلمانی در اصل می‌خواستند تمامی رفتار ارتباطی کاربران در واتس‌اپ را تجزیه و تحلیل کنند تا بر پایه مدل‌های به دست آمده، مدیریت ترافیک داده‌ها در شبکه را بهبود بخشند. قرار بر این بوده که هویت کاربران در این بررسی‌ها ناشناس مانده و آنها در ازای اجازه بررسی داده‌هایشان، تصویری از رفتار ارتباطی خود داشته باشند.

اما از ایده اولیه نتیجه‌ای جالب به دست آمد: بررسی نشانه‌های زودهنگام افسردگی. اشتفان لوتکه روانشناس از دانشگاه توبینگن که با این پروژه همکاری می‌کند، می‌گوید: «ما از مباحث روانشناسی می‌دانیم که زمانی که انسان‌ دچار افسردگی می‌شود، روش نگارش او تغییر می‌کند؛ برای مثال واژه‌های منفی بیشتری به کار می‌برد، از ارتباط‌ خودداری می‌کند و خبرهای کمتری را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.» به گفته این روانشناس تشخیص به‌موقع نشانه‌های افسردگی در کودکان و نوجوانان باعث جلوگیری از افسردگی شدید می‌شود.

پژوهشگران برای این منظور می‌خواهند تغییرات نوشته‌های کاربران یا اموجی‌هایی را که آنها در چت‌هایشان به کار می‌برند، بررسی کنند.

هدف بلندمدت این گروه پژوهشی، ساخت اپلیکیشنی است که بتوان آن را برای تشخیص نشان‌های افسردگی مستقیما بر روی گوشی همراه نوجوانان نصب کرد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی