درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:30   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32041صفحه نخست » چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 19:42
عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی
سازمان امنیت داخلی آلمان سرویس‌های مخفی چینی را متهم کرد که از طریق شبکه‌های اجتماعی دست به جاسوسی می‌زنند. هدف آنها جمع‌آوری اطلاعات و جذب منابع اطلاعاتی است. این جاسوسان با مشخصات جعلی خود را معرفی می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان امنیت داخلی آلمان سرویس‌های مخفی چینی را متهم کرد که از طریق شبکه‌های اجتماعی دست به جاسوسی می‌زنند. هدف آنها جمع‌آوری اطلاعات و جذب منابع اطلاعاتی است. این جاسوسان با مشخصات جعلی خود را معرفی می‌کنند.

در گذشته سازمان‌های جاسوسی به افراد مورد نظر خود در مراسمی خاص چون کنگره‌ها نزدیک می‌شدند و به آنها پیشنهاد همکاری می‌دادند، اما اکنون اینترنت به کمک سازمان‌های جاسوسی آمده است.
چین یکی از کشورهایی است که از اینترنت در خدمت جاسوسی بهره می‌گیرد.

سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) سازمان‌های جاسوسی چین را متهم کرده است که در فعالیت‌های خود به شدت از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نیز در این مورد موضع‌گیری کرده است.

ماسن که سازمان زیر نظر او وظیفه مقابله با جاسوسی را دارد، در این باره گفته: «شبکه‌های اجتماعی و بخصوص "لینکدین" در چین به جمع‌آوری وسیع اطلاعات و جذب منابع اطلاعاتی مشغول‌اند.»

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان در ادامه گفته آلمان و دیگر کشورهای اروپایی در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) به شدت مورد حملات سایبری چین بوده‌اند و چین در این حملات از شیوه‌های جدیدی چون استفاده از شبکه‌های اجتماعی سود جسته است.

ماسن گفت تلاش گسترده حملات سایبری چین از جمله برای نفوذ به اطلاعات مربوط به پارلمان، وزارتخانه‌ها و مقامات کشورهای اروپایی بوده است. رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان چین را متهم به جاسوسی گسترده کرده است.

فعالیت با پروفایل‌های جعلی
در تحقیق کارگروه سازمان امنیت داخلی آلمان درباره فعالیت‌های جاسوسی چین از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند "لینکدین" جزئیات هشداردهنده‌ای به دست آمده است.

کارگروه سازمان امنیت داخلی آلمان اعلام کرده که در این مدت زمانی کوشش شده با بیش از ۱۰ هزار آلمانی ارتباط برقرار شود. سرویس‌های مخفی چینی هدف‌شان از این اقدام جمع‌آوری اطلاعات و جذب منابع اطلاعاتی بوده است. گفته می‌شود که شمار واقعی چنین تلاش‌هایی بسیار بیشتر از رقم ارائه شده است.

کارگروه سازمان امنیت داخلی آلمان دریافته که سرویس‌های مخفی چینی پروفایل‌های جعلی (حساب کاربری جعلی) گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده‌اند. این پروفایل‌های جعلی به طور معمول خود را زیر عنوان‌های گوناگونی چون آژانس‌های مشورتی یا کارکنان موسسات علمی مخفی می‌کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد