درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:21   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32028صفحه نخست » بانک و بیمهسه شنبه، 21 آذر 1396 - 23:27
نقش روابط عمومی و رسانه در توسعه صنعت بیمه کشور
هدف صنعت بیمه ایجاد آرامش و امنیت و کمک به رفاه مردم در هنگام حوادث است و هرچه در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی شود، تعداد افرادی که از مزایای بیمه استفاده می کنند در جامعه افزایش می یابد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چندی پیش رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نخستین هم اندیشی چالش های صنعت بیمه در حوزه رسانه، توسعه پایدار اقتصاد کشور را در گرو نقش آفرینی هر چه بیشتر رسانه ها دانست و افزود: پایین بودن سطح اعتماد اجتماعی نسبت به هم یکی از عوامل مهم در توسعه کشور است که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای اعتماد را به جامعه برگردانند و سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.


هدف صنعت بیمه ایجاد آرامش و امنیت و کمک به رفاه مردم در هنگام حوادث است و هرچه در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی شود، تعداد افرادی که از مزایای بیمه استفاده می کنند در جامعه افزایش می یابد.


امروزه صنعت بیمه یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی محسوب می شود. بیمه از یک سو، نهادی مالی است که در تقویت بنیه اقتصادی جامعه نقش اساسی دارد و از سوی دیگر ، با ایجاد امنیت و اطمینان، زمینه گسترش فعالیت های تولیدی و خدماتی را فراهم می سازد. پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی کشور مقارن است. بیمه، بانک و بورس به عنوان مثلث توسعه مالی از یک رابطه تعاملی و تکامل بخش در توسعه یکدیگر بهره مندند و برای گسترش بازار مالی توسعه همزمان سه زیر مجموعه این بازار ضروری به نظر می رسد.


در جهان امروز، وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و شبکه های اجتماعی با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند. به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را « عصر ارتباطات » نامیده اند. فراوانی جمعیت، تمرکز گروه های وسیع انسانی در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی و پیچیدگی وضع زندگی اجتماعی، وابستگی ها و همبستگی های ملی و بین المللی، ناامنی و بحران ها، تحول نظام های سیاسی و اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگی، ترک سنت های قدیمی و مخصوصاً بیداری وجدان اجتماعی، همه از جمله عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و و قایع جاری محیط زندگی بیشتر می کند تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی دموکراسی و تفاهم بین المللی لازم و ملزوم یکدیگر شده اند.

 

در این جوامع افراد کوشش می کنند همیشه در جریان همه امور و مسایل اجتماعی قرار داشته باشند تا بتوانند بطور مستقیم یا غیر مستقیم نقش خاص خویش را در زندگی گروهی ایفا نمایند. به همین جهت آگاهی اجتماعی از مهمترین ویژگی های زمان معاصر بشمار می رود و همین آگاهی است که انسان را به زندگی جمعی علاقمند می سازد و توجه او را به آزادی ها و مسئولیت های وی جلب می کند.


نقش اعتماد سازی در زمینه سیاست های کلی یک نظام یکی از وظایف و نقش های مهم رسانه است. رسانه از این طریق می تواند در ترسیم اهداف، اولویت ها و تبیین برنامه ها و همچنین بسیج نیروهای جامعه نقشی به سزا داشته باشد. با این امر اجرای برنامه ها با آگاهی کامل مردم و همراهی عمومی ایشان با کمترین مشکل و درگیری ها قابل انجام خواهد بود.


انعکاس واقعیت های اقتصادی و اجتماعی بدون تردید یکی از ملزومات فعالیت های رسانه ای است. در این امر رسانه بایستی به هیچ وجه جانب گروه ها و نهادهای خاص و مختلف را نگیرد و برای هر دو سوی جریان یعنی مخالفین و موافقین فرصت کافی برای اظهار نظر و اعلام نظرات خود را در نظر بگیرد.


نگاه واقع بینانه به مسائل و به خصوص مسائل اجتماعی اقتصادی خود یک نقد سازنده است. مطمئناً اگر رسانه ای بتواند نقش خود را در انعکاس بدون کم و کاست و واقعی یک اتفاق و ماجرای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رعایت کند خود گام مهمی در ایجاد و شکل دهی افکار عمومی برای نقد مسائل برداشته است.


یک رسانه زمانی موفق تراز بقیه رسانه های همطراز خود خواهد بود که بتواند قبل از هر کس بحران های پیش روی حیطه های مد نظر خود را تشخیص، تحلیل،پیش بینی و برای برخورد با آنان و تغییر جریان آن ارائه راهکار و طرح های جدید ارائه نماید. آموزش و آماده سازی تیمی قوی از کارشناسان و صاحب نظران عرصه ارتباطات، رسانه، اقتصاد و انرژی می تواند گام مهمی در رسیدن به این مقصود باشد.


یکی از عناصری که برای ماندگاری و پویایی رسانه در صنعت بیمه می تواند برشمرد استفاده از عنصر اطلاع رسانی و تبلیغات در این عرصه است. تبلیغ در بهترین و اصولی ترین شکل آن، یک فعالیت آموزشی است که به منظور نشر دانش و آگاهی و نشر اهمیت و ضرورت بحث بیمه در زندگی صورت می گیرد.


به این ترتیب در جامعه امروز رسانه در توسعه صنعت بیمه نقش مهمی را ایفا می نماید به طوری که می تواند بهترین و مطمئن ترین اطلاعات و مفاهیم بیمه ای را به صورت قابل فهم و ملموس در زندگی اجتماعی ما نمایان نماید این امر در حوادث و اتفاقاتی مانند انعکاس خبری حادثه پلاسکو و بیمه آتش سوزی واحدهای تجاری و یا وقوع زلزله کرمانشاه و خسارت جمعی ساختمان ها و اموال هموطنان غرب کشور گویای نقش رسانه در توسعه صنعت بیمه است.


نقش روابط عمومی در توسعه صنعت بیمه
روابط عمومی بایستی با ترجمه مباحث تخصصی بیمه ای به زبان عام و قابل فهم برای اقشار مختلف مردم در سطح متفاوت و ارائه آن از طریق رسانه ها به یک نوع تعامل دو طرفه با جامعه هدف خود برسد و در کنار مباحث بیمه ای با ذکر آمار و اطلاعات قابل لمس از وقایع و حوادث ناگوار در سطح کشور اذهان عمومی را با واقعیات خطر و ریسک در جامعه آشنا کند.

 

 البته آمار و اطلاعات باید به زبان قابل درک و لمس و در قالب داستان های واقعی از درون خانواده ها و اتفاقات غیرقابل پیش بینی که صرفاً با پوشش های بیمه ای امکان تحمل و جبران آن میسر است، بیان شود که بیشترین تأثیر را در ارتقای سطح اعتماد مردم ایجاد کند.

 

در حال حاضر روابط عمومی های صنعت بیمه نیازمند توجه بیشتر در خصوص بهره مندی از ردیف بودجه ای مناسب، استفاده از نیروی انسانی متخصص، داشتن اختیار لازم در پیشبرد برنامه ها و ارتقاء جایگاه آن در مجموعه شرکت ها بدون مداخله دیگر بخش ها می باشند.صنعت بیمه با استفاده از تکنیک های روابط عمومی می‌تواند اعتماد بیافریند، آفرینش اعتماد در صنعت بیمه و گسترش آن نوعی خلق ارزش محسوب می شود.

 

در نتیجه همکاری متقابل روابط عمومی های صنعت بیمه کشور و رسانه های جمعی برای معرفی بیمه در قالب های مختلف با هدف اطلاع رسانی و معرفی کارکردهای بیمه و اصلاح باورهای مردم نسبت به بیمه، کارساز و تعیین کننده است و به توسعه فرهنگ بیمه کمک می نماید.


عبدالوهاب جاذبی مدیرروابط عمومی بیمه پاسارگاد


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد