درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 22:44   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32023صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیسه شنبه، 21 آذر 1396 - 01:28
 گزارش برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران
چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران ۱۹ آذر ۹۶ با موضوع "خلاقیت، نوآوری و تمایز" در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران ۱۹ آذر ۹۶ با موضوع "خلاقیت، نوآوری و تمایز" در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

به گزارش شارا، در این مراسم حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، علی دارابی معاون صدا و سیما، مهدی باقریان دبیر کل کنفرانس روابط عمومی و رییس موسسه کارگزار روابط عمومی و محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو با اعطای کاپ خلاقیت از روابط عمومی های برتر و خلاق و فعال سراسر کشور تجلیل شد.

 

 

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران: روابط عمومی ها باید وجه تمایز کارشان را پیدا کنند
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

به گزارش شارا، در ابتدای این کنفرانس، مهدی باقریان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، ضمن خیر مقدم به مدعوین و شرکت کنندگان، گفت: خداوند را شاکرم که به من توفیق داد تا برای چهاردهمین بار در کنفرانس روابط عمومی در کنار شما باشم.


ابتدا دوست دارم از همۀ شما به خاطر حمایت و بودن در اینجا تشکر کنم. همچنین علاقمندم از همه عزیزانی که تلاش کردند این کنفرانس به نحو شایسته ای سازماندهی و برگزار شود قدردانی نمایم.


من سالها آموخته‌ام که اگر می‌خواهیم آینده بهتری برای روابط عمومی رقم بزنیم و فکر می‌کنم بسیاری از ما به همین علت اینجا هستیم، پس باید از روزمرگی فاصله بگیریم و وظایف‌مان را بازاندیشی کنیم و خلاقیت و نوآوری را محور و مرکز برنامه ها و فعالیت های مان قرار دهیم.


موسسه کارگزار روابط عمومی به عنوان یک عضو جامعه روابط عمومی نمی تواند نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت باشد و به همین دلیل و برای کمک به درک این فرآیند، موضوع کنفرانس چهاردهم به "خلاقیت، نوآوری و تمایز" اختصاص داده شد.


همان طور که همه می دانیم اگر خلاقیت و نوآوری وجود نداشته باشد حتی زندگی فردی و شخصی ما کسالت آور می شود. به همین دلیل است سعی می کنیم از امور تکراری کمی فاصله بگیریم و با ابتکار عمل زندگی را بهینه تر کنیم. حتی در طبخ غذا و نوع لباس پوشیدن و یا هر چیز دیگر که به زندگی فردی ما مربوط می شود ممکن است تغییری ایجاد کنیم و از رویه های معمول فاصله بگیریم.


در زندگی سازمانی هم قاعدتا از چنین قاعده ای پیروی می کنیم. خلاقیت همان جایگاهی که در زندگی فردی دارد با یک تفاوت اندک در زندگی سازمانی هم دارد.


در واقع اگر سازمان ها و شرکت ها بخواهند به حیات خود ادامه دهند چاره ای ندارند جز این که فراگردهای خلاقیت را در موسسات شان تقویت کنند و به موازات آن به اصلاح سیستم ها و فرایندها هم بپردازند.


اما برای ما شاغلان روابط عمومی موضوع خلاقیت یک موضوع کلیدی و حیاتی است. در واقع به همه بخش های روابط عمومی باید نیروی خلاقیت تزریق شود و با استفاده از فراگردهای خلاقیت در روابط عمومی انقلاب ایجاد کرد.


برای این که بتوانیم هنر هشتم را از روزمرگی نجات بدهیم و روابط عمومی به جایگاه حرفه ای خودش برسد یک راهش این است که یک بازنگری کامل در وظایف و بخش های مختلف روابط عمومی داشته باشیم هم در ساختارها و هم در فرایندها. خوشبختانه در این زمینه سه جلد کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شده که می تواند بسیار کمک کننده باشد.


متاسفانه رفتارهای ما شبیه یک مهره مارپله است. وقتی به سرمار می رسیم دوباره به دم مار سقوط می کنیم. معنی اش این است که همیشه در یک دایره بسته در حال در جا زدن هستیم.


برای این که ما بتوانیم از این وضعیت خودمان را نجات بدهیم باید نوآوری را در کوچکترین برنامه ها و فعالیت های خودمان دخالت بدهیم تا تاثیرگذاری کارهایی که انجام می دهیم و پیامهایی که طراحی و مخابره می کنیم بالا و بالاتر برود.


برای مثال اگر می خواهیم تبلیغاتی داشته باشیم سعی کنیم خلاقانه تر باشد.


لذا اگر می خواهیم فعالیتهای ما تاثیرگذار شود باید وجه تمایز کارمان را پیدا کنیم.


برای مثال وجه تمایز این کنفرانس چیست؟ یا وجه تمایز فلان رویداد یا اطلاعیه مطبوعاتی چیست؟ لذا ما باید در همه کارها، وجه تمایز کاری که انجام می دهیم را پیدا کنیم و اگر چنین کاری کردیم قطعا به نتیجه دلخواه هم می رسیم.


معنی روابط عمومی خلاق همین است. یعنی پیامی که طراحی می کنید، خدماتی که شما ارایه می دهید، برنامه یا کارزاری که اجرا می کنید باید بگونه ای باشد که حمایت و نظر مردم را جلب کند و اگر چنین کاری کردیم به هدف موردنظر دست پیدا کردیم.


من اعتقاد دارم "نقطه عطف" هدف غایی همه فعالیت های روابط عمومی است. نتایج مطالعات هم نشان می دهد که خلاقیت، نوآوری و تمایزی که منجر به "نقطه عطف" می شود یک عنصر مهم در فرایند برنامه ریزی و کاری روابط عمومی است. بنابراین سازمانهایی که به مردم خدمت ارایه می دهند باید روابط عمومی خلاقی داشته باشند و ایجاد روابط عمومی خلاق، به مدیر خلاق هم نیاز دارد.


خلاصه این که فعالیتهای ما باید بگونه ای باشد که اگر روز روزگاری آن کار متوقف شد مردم نبود آن را متوجه بشوند. پس باید کاری کنیم که کارهای ما به عنوان یک "میراث" ارزشمند برای مخاطبان و مشتریان ما تلقی شود همان چیزی که ما نامش را "نقطه عطف" گذاشتیم.


نکته‌ای که در پایان می‌خواهم به عنوان جمع بندی ارایه کنم این است که روابط عمومی بیش از هر زمان و عرصه دیگری نیازمند و تشنه خلاقیت و نوآوری است. به همین دلیل شاغلان روابط عمومی باید زمان زیادی را به خلاقیت اختصاص دهند.

 

 

رئیس کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران: خلاقیت و نوآوری باید در همه فعالیت‌های روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

سپس محمد مهدی مظاهری؛ رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و رئیس کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، با اشاره به اینکه خداوند خلاق است و خلاقیت را دوست دارد، گفت: انسان‌ها هم می‌توانند صفت خلاقیت را دارا باشند، به‌نحوی که خلاقیت را در امور و فعالیت‌هایشان به کار گیرند.


وی افزود: بحث خلاقیت در رسانه و روابط عمومی، دانش، هنر و پیشرفت در جوامع بشر را که همان خلاقیت و نوآوری است، به منصه ظهور خواهد رساند، لذا خلاقیت در فکر و اندیشه در جوهره انسان وجود دارد.


رئیس مؤسسه فرهنگی اکو بابیان اینکه مقدمه پیشرفت و ترقی دیگر وسایل سخت‌افزاری نیست؛ چراکه عقل پویا و خلاقیت می‌تواند ایده‌های نوین را به ما ارائه دهد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه با راه حل های گذشته قابل حل نیست. ازاین‌رو نیاز به خلاقیت و نوآوری در همه عرصه‌ها لازم است که باید در همه فعالیت‌ها به‌ویژه روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.


مظاهری در ادامه بابیان اینکه منابع طبیعی محدود و پایان‌پذیر است، تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته دیگر اقتصاد خود را بر اساس صنایع سخت و معادن و انرژی بنا نمی‌گذارند، بلکه سیستم‌های اقتصادی خود را بر اساس سیستم‌های دانش‌بنیان و علم و فناوری قرار می‌دهند.


وی ادامه داد: آنچه بر پایه دانش و خلاقیت است در عرصه اقتصادی خود را حفظ کرده و سعی می‌کند سهم خود را در این بخش بیشتر کند.


رئیس مؤسسه فرهنگی اکو گفت: در بخش مالی فناوری، نوآوری و هنر می‌تواند اقتصاد خلاق را به وجود آورد و طبق همین تعریف و تلفیق اقتصاد با فناوری و فرهنگ، اقتصاد خلاق شکل خواهد گرفت.


مظاهری اظهار داشت: در دنیای امروز روابط عمومی نقش مهم خود را ایفا کرده و رسالت خود را محقق نمی‌کند؛ چراکه روابط عمومی خلاق راه میانبر راه رسیدن به مقصد است، ضمن اینکه روابط عمومی توسعه‌یافته باید ویژگی‌های خلاق را داشته باشد.


وی بابیان اینکه با تقویت فعالیت‌های خلاقانه از سوی روابط عمومی‌ها باید اقتصاد خلاق و درآمدزا در کشور به حرکت درآید، افزود: مبنای اقتصاد خلاق، فرهنگ و آموزش و فناوری است و از طرف دیگر قلب اقتصاد خلاق هم خلاقیت و مالکیت معنوی است.


رئیس مؤسسه فرهنگی اکو خاطرنشان کرد: روابط عمومی خلاق و هنرنما محل طرح ایده‌های جدید برای دستیابی به اهداف سازمانی است.


مظاهری در پایان تأکید کرد: برای برون‌رفت از چالش‌های پیش رو روابط عمومی‌های حرفه‌ای چاره‌ای جز همراه شدن با ویژگی‌های خلاقانه ندارند.

 

 

معاون وزیر ارتباطات: استفاده از ابزار‌های جدید ارتباطی نیاز به خلاقیت به ویژه در روابط عمومی‌ها دارد

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

نصرالله جهانگرد در چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی افزود: ۶۵ درصد از درگاه‌های دستگاه‌های دولتی در سطح پایین‌تر از تعاملی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هزار درگاه دستگاه‌های دولتی در فضای مجازی وجود دارد، گفت: برخی از درگاه‌ها فقط یک حضور است بدون هیچ تغییری.

جهانگرد افزود: سطح دوم درگاه‌ها مبادله دیتا و سطح سوم مبادله خدمت است، اما سطح چهارم تعاملی است که براساس تقاضای مخاطب و درک آن تغییر می‌یابد.

وی گفت: بهتر است درگاه‌ها برای استفاده مخاطبان بسیار ساده باشند و همه پیچیدگی‌های کار در پشت صحنه و برای روابط عمومی‌ها باشد تا ارتباط مناسبی را بین نهاد‌های کشور با مخاطبان برقرار کند و تاثیرگذار باشد.

جهانگرد با ابراز تاسف از اینکه آگاهی و تلاش برای ایجاد روابط عمومی‌های خلاق و تعاملی وجود دارد، افزود: اما در بسیاری از موارد به اجرا درنمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کشور دچار برخی محدودیت‌ها در زمینه منابع مالی است و توقع عمومی نیز از دستگاه‌ها به ویژه دولتی بالاست، گفت: تنها راه برون رفت از این مسئله اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی است که از جمله وظایف روابط عمومی هاست.

جهانگرد افزود:​ روابط عمومی‌ها باید درک صحیحی از دیدگاه‌های مختلف مخاطبان داشته باشند تا بتواننند در فرایند کارشان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که اعتماد عمومی را افزایش و اعتبار اجتماعی دستگاه مربوط شان را ارتقاء دهند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا پیش از ظهور فناوری ارتباطات اقتصاد با درآمد سرانه حداکثر ۱۰ هزار دلار در جهان وجود داشت گفت: اما با ظهور این فناوری، اکنون اقتصاد‌هایی با درآمد سرانه چند ده هزار دلار در جهان داریم.

جهانگرد افزود: انباشت داده ها، قدرت تحلیل، خلاقیت و نحوه بسته بندی این رشد اقتصادی را در پی داشته است.

وی گفت: اقتصاد قدیم در پی مدیریت عرضه بوده، اما اکنون اقتصاد جدید بدنبال مدیریت تقاضا با راهبرد ایجاد تقاضاست.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: موبایل عمومی‌ترین ابزار ارتباطات است که در دست همه قشر‌های جامعه است و روابط عمومی‌ها می‌توانند به صورت مطلوب از آن استفاده کنند.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی و ابزار‌های ارتباطات فشرده نیز با خلاقیت می‌توانند با یک پیام کوتاه گاه تا میلیون‌ها نفر مخاطب داشته باشند که استفاده از اینگونه از ابزار‌های جدید ارتباطی نیاز به خلاقیت به ویژه در روابط عمومی‌ها دارد.

 


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما: روابط عمومی هوشمند نیازمند مدیر خلاق است


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

علی دارابی در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این کنفرانس و قدردانی از پشتکار و اراده برای تداوم این سلسله نشست‌های علمی – کاربردی گفت: قرن بیست و یکم به راستی عصر رسانه‌ها و نقش آفرینی آنها در همه عرصه‌هاست.
 

معاون امر استانی سازمان صدا و سیما بر روی سن آمده و گفت: امروز ما اگر در عرصه عصر رسانه‌ها و قرن ۲۱ شاهد بروز شبکه‌های مجازی و بروز و ظهور آنها هستیم، به دلیل آن است که فضای واقعی و ابررسانه‌ها به وجود آمده‌اند.


وی افزود: بروز و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و شبکه‌های جدید مجازی و رسانه‌های دیجیتال نقش مهمی در شکل‌گیری افکارعمومی ایفا می‌کنند، چرا که در عصر ترافیک رسانه‌ها و فن ارتباطی خاص قرار گرفته‌ایم و برای انتقال پیام، روابط عمومی‌های یک شاخص بزرگ مدیریتی تلقی می‌شوند.


این معاون سازمان صدا و سیما تصریح کرد: ثمن‌ها و سایر نهادها در جامعه در بخش دولتی و غیردولتی اگر احساس مسئولیت کرده و ظرفیت‌های خود را بشناسند، می‌دانند که وظایف روابط عمومی‌ها بسیار سنگین است.


این معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما اظهار داشت: متأسفانه روابط عمومی در عصر رسانه در عرصه نظری و عملی از تعابیر و کارویژه‌های روابط عمومی فاصله گرفته، لذا برای پاسخ به این مهم باید دو موضوع را مدنظر قرار دهیم که روابط عمومی را برای چه می‌خواهیم و آنها از چه چیزی رنج می‌برند.


دارابی خاطرنشان کرد: ما روابط عمومی را می‌خواهیم که تصویر روشنی از مؤسسه و سازمان‌مان را در نزد افکارعمومی تبیین کنند، ضمن اینکه با سایر سازمان‌ها و نهادها ارتباط برقرار کنند.


وی افزود: روابط عمومی‌ها باید به دلیل تکثر و تنوع تقاضاها، آنها را دسته‌بندی کنند، ضمن اینکه یک روابط عمومی باید در زمینه پالایش و غربالگری اقدامات سازمان رصد خوبی داشته تا در زمینه کاهش منازعات و افزایش بهره‌وری گام بردارد که همه اینها تنها از سوی یک روابط عمومی خلاق قابلیت اجرا دارد.


وی گفت: متأسفانه روابط عمومی در جامعه فعلی دچار روزمرگی شده است و استانداردها و آمادگی آموزش لازم را ندارد، به همین دلیل نیاز به انگیزه دارند، ضمن اینکه متأسفانه در برخی دستگاه‌ها سیستم ارباب رعیتی وجود دارد، از این رو روابط عمومی خلاق و کارآمد در وهله اول باید بتواند از خود صیانت کرده و برنامه‌های خود را به مسئولان آن سازمان بقبولاند.


این معاون سازمان صدا و سیما با اشاره به چند شاخصه روابط عمومی خلاق، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید برپایه مناسبات انسانی پایه خود را بگذارند و مشارکت‌جویی را در دستورکار خود قرار دهند.


دارابی افزود:‌ اگر در گذشته با مخاطبان خود منفعل بوده‌ایم، وضعیت امروز تغییر کرده، چرا که مخاطبان ما فعال هستند و خلاق و پرسشگر.


وی گفت: در روابط عمومی خلاق باید مسئله دسترسی مخاطب و جلب اعتماد و مشارکت‌های آنها را در دستورکار داشت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.


دارابی تأکید کرد: استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های گروهی توسط روابط عمومی‌ها بسیار مهم است، ضمن اینکه روابط عمومی‌ای موفق است که بتواند با شاخصه‌های لازم، خود را از دیگر روابط عمومی‌ها متمایز کند.


وی در پایان گفت: باید تلاش کرد با شاخصه‌های خلاقانه، نوآورانه و هنری، روابط عمومی خلاق و حرفه‌ای پایه‌گذاری کرد.

 

 

دکتر مهدی نادری منش: جهان دانش محور نیازمند روابط عمومی خلاق، نوآور و متمایز است

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

دکتر مهدی نادری منش پژوهشگر دانشگاه UCLA/ Washington State/Idaho گفت: علم، دانش و فناوری در شرف یک انفجار مهیب Big Bang می باشد که تشعشعات این تحول و تکامل تعریف جدیدی از تمام ابعاد یک زندگی جدید، علوم جدید، اقتصاد جدید، روابط جدید، فناوری جدید، تمدن جدید، پیشرفت جدید، آینده جدید، مهندسی افکار و نوعی انسانی جدید را رقم زده است.


اولین سخنران علمی کنفرانس افزود: تغییر معادلات جهانی در زمینه اقتصاد، صنعت، علوم، تسلط، رقابت، امنیت، فرهنگ، میدان نبرد، یادگیری متفاوت، روابط شخصی، اجتماعی و عمومی، کنترل، قدرت، کنترل افکار و رفتار (زامبی BCI) شروع شده است.


دکتر مهدی نادری منش با اشاره به سه رکن وابط عمومی خلاق؛ توانایی نوشتن "سناریو". سناریونگاری، Simulation و Association  گفت: این جهان نیازمند "روابط عمومی خلاق، نواور و متمایز" می باشد تا بتواند آینده این جهان دانش محور را با در نظر گرفتن تحولات بزرگ علمی ترسیم و مدیریت کند.


این پژوهشگر  گفت: اگر قبل از "شما"، دیگری آینده "شما" را در زمینه های اقتصادی، صنعتی، علمی، اجتماعی، سیاسی، هنری، محیط زیست، کشاورزی، رفتار، افکار، فناوری، علایق و ضعف ها نگاشته، ترسیم و طراحی کرده باشد آنوقت "شما" فقط و فقط یک دنیای " تدافعی و عکس العملی" خواهید داشت که یک نظاره گر، مفعول و محروم خواهید بود و تمام انرژی شما هزینه درگیری ها، حاشیه ها، اتلاف، فشارها، خرابی ها، تنش ها، ضعف ها، عقب افتادگی ها و ... می شود.


وی تصریح کرد: تمام دستاوردهای بشر، پیشرفت ها، اختراعات، نواوری ها، فناوری، تمدن، جوایز نوبل، پیروزی ها و خروجی های ذهن انسان هستند. اگر ذهنی را درگیر و یا تسلط کنی آنوقت موجودیت، زندگی و آینده ان شخص متعلق به شماست ؟!

 

دکتر نادری منش در پایان گفت: روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران بازیگر صحنه بیرحمانه شطرنج جهانی می باشد و در این نبرد کیش و مات های جهانی و منطقه ای، "روابط عمومی خلاق، نواور و متمایز" چشم، فکر، گوش، خط شکن و راهنمای ملت بزرگ ایران می باشد.

 

 

فعالان روابط عمومی برای اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان از ارتباطات تصویری بهره بگیرند

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

محمد رضا نجفی امامی کارگردان و فعال عرصه جلوه های ویژه بصری سخنران بعدی بود که با اشاره به انتقال صحیح مفاهیم به شکل اثرگذار به عنوان مهمترین چالش عرصه ارتباطات، گفت: هر یک از ما وقتی در تعامل با دیگران قرار می گیریم و نسبت به انتقال مفاهیم ذهنی مورد نظر خود اقدام می کنیم همواره با دو سوال بحث برانگیز مواجه می شویم: یک اینکه آیا توانستیم مفهوم و محتوای پیام خود را بدرستی به مخاطبان منتقل کنیم و دوم اینکه آیا این انتقال مفهوم، تاثیر لازم را بر ذهن مخاطب ایجاد کرد یا خیر؟


وی افزود: این چالش دیرینه، عمری به سابقه تمدن بشری دارد و همچنان از مهمترین موضوعات عرصه ارتباطات و روابط عمومی بشمار می رود. اما در سالهای اخیر بخوبی مشخص شده که تکیه کردن کامل به ابزار زبان و صِرف بکارگیری واژه های کلامی و نوشتاری نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای ارتباطی بشر باشد. چراکه اولاً به تصویر کشیدن مفاهیم ذهنی از طریق کلام و واژه امری بسیار دشوار و غیرکارآمد است و ثانیاً بواسطه متفاوت بودن تصاویر ذهنی افراد از واژه های مختلف، انتقال پیام از طریق زبان همواره ناقص و گهگاه مبهم صورت می گیرد.


نجفی امامی در ادامه گفت: به همین دلیل نیز در تمام این سالها فعالان عرصه روابط عمومی تلاش کرده اند از روشهای خلاقانه و ابتکاری بسیاری برای بهبود فرایند انتقال مفهوم و اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان بهره بگیرند که مهمترین آن بهره مندی از ارتباطات تصویری است.


این کارگردان و فعال عرصه جلوه های ویژه بصری تصریح کرد: ارتباطات تصویری به فعالان عرصه روابط عمومی کمک می کند که مانند یک نقاش برجسته، مفاهیم مورد نظر را به تصویر بکشند و با بهره مندی از قدرت تصویر و نماد، به اثرگذاریهای بهتری بر ذهن مخاطبان دست یابند.


وی اظهار داشت: جادوی تصویر به آنان کمک می کند بجای درگیر شدن به بازی زمان بر زبان و واژه ها فائق آمده و به بهترین شکل ممکن است افق دید مخاطبان را تغییر دهند و پرده های ابهام و تعصب را از جلوی دیدگان آنها کنار بزنند. آری گاه کافی است با استفاده از جادوی تصویر قابی رنگی و شفاف از واقعیت های بیرونی را در برابر دیدگان مخاطب قرار دهیم و بجای تلاش برای تغییر ذهنیت و باورهای آنان، اجازه دهیم خودشان از میان چهارچوب این قاب امیدبخش به مفهوم تصویر شده بنگرند و اندیشه خود را تغییر دهند. (توضیح برای این پاراگراف از تصویر مردی که قاب عکسی را جلوی دیگران قرار می داد استفاده کنیم.»


نجفی امامی گفت: جادوی سحرآمیز جلوه های ویژه بصری به روابط عمومی ها امکان می دهد که سخت ترین و پیچیده ترین مفاهیم را در قالب نمادهای پویا و خارق العاده، به شکلی اثرگذار و قابل فهم و البته هیجان انگیز و انگیزه بخش به تصویر بکشند و به قول قدیمی ها راه صد ساله را یک شبه طی کنند.

 

 

استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان: کارشناسی ارتباطات در قلب سیاست های روابط عمومی سازی شده قرار دارد

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

پروفسور علی محمدی استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در سخنرانی خود با عنوان "کارشناسی ارتباطات؛ هنر روابط عمومی سیاسی با تاکید بر خلاقیت و نوآوری" گفت: یکی از ابعاد سیاست های دموکراتیک توده ای، ایجاد هیجان است درست همان گونه که شعبده بازان از دود و آینه برای منحرف کردن حواس مخاطبانشان استفاده و کَلَک خود را پیاده می کنند، ماشین سیاسی و کارکنان رسانه ای آن نیز به همان ترتیب عمل می کنند.


استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان افزود: در نتیجة “روابط عمومی شدن سیاست ها” عوام فریبی به نحو آشکاری پشتیبان فرایند سیاسی شد. این مسئله تا حدی به این خاطر رخ داد که مشاوران سیاسی بیش از آنکه به عنوان مشاوران پشت صحنه باقی بمانند به عنوان بازیگران مردمی در حزب خود ظاهر شدند. امروزه واضح است که صنعت کارشناسی ارتباطات فرایندهای سیاسی دموکراسی توده ای را تقویت می کنند.


وی در خصوص کارشناسی ارتباطات گفت: کارشناسی ارتباطات در قلب سیاست های روابط عمومی سازی شده قرار دارد. توانایی برای کارشناسی ارتباطی یک خبر یعنی: توانایی برای دست کاری نه تنها آنچه مقامات رسمی بیان می کنند بلکه همچنین دست کاری آنچه رسانه ها به آن می پردازند.


پروفسور علی محمدی در پایان گفت: کارشناسان ارتباطات استخدام می شوند تا کارشناس رفتار با روزنامه نگاران باشند، تا حدی شغل شان آن است که به سیاستمداران توضیح دهند تا در مقابل روزنامه نگاران چه کنند و چه نکنند.


 

بنیانگذار آکادمی طراحی ایران: تفکر طراحی در روابط عمومی یک رویکرد خلاقانه راه حل محور و عملگراست

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

دکتر محمد حسن توفیقی بنیانگذار آکادمی طراحی ایران یکی دیگر از سخنرانان کنفرانس روابط عمومی بود که در خصوص "کاربردهای تفکر پازلی در روابط عمومی با تاکید بر نهضت تفکر و خلاقیت" صحبت کرد.


وی گفت: تفکر پازلی یا همان تفکر طراحی بر سه پایه اساسی استوار است. موفقیت این روش در سالهای اخیر به عنوان یک روش نوین حل مسئله خلاق، مرهون ترکیب منحصر بفرد این سه پایه مهم است: خلاقیت، انسان مداری، عملگرایی.

بنیانگذار آکادمی طراحی ایران افزود: بسیاری از مسائل پیرامون ما در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، ابهام و پیچیدگی های زیادی دارند. بگونه ای که اغلب نمی توان راه حل مشخصی برای آنها ارائه کرد. در اینگونه موارد، باید با نفوذ در مسئله از روش آزمون و خطای طراحانه استفاده کنیم.

دکتر توفیقی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد که در تمامی حوزه هایی که مسائل پیچیده بشری حضور دارند، جای تفکر طراحی خالی است. تشبیه تفکر طراحی به حل پازل، در واقع، باز کردن دریچه ای بسوی شناخت بهتر تفکر طراحی است. لذا تفکر طراحی در روابط عمومی یک رویکرد خلاقانه راه حل محور و عملگرا برای استفاده در مسائل پیچیده ای است که ابعاد مختلفی از جمله جنبه های انسانی در آنها حضور دارند و نمی توان با روشهای متعارف منطقی و سرراست برای آنها راه حل مناسبی ارائه نمود.


وی در پایان گفت: چگونه ایده های ما می توانند موفق و اثربخش و حتی جاودانه شوند؟ با داشتن هر یک از معیارهای اثربخشی چون سادگی، غیرمنتظره بودن، ملموس بودن، معتبر بودن، احساسی بودن و داستانی بودن می توان به بخش مهمی از این هدف دست یافت. در حالت ایده ال یک ایده می تواند از تمامی این معیارها برخوردار باشد و بیشترین اثربخشی و جاودانگی را برای خود در جهان فراهم نماید.


 

 رییس دانشگاه صدا و سیما: مدیریت تصویر یک ملت دیگر منحصر در رسانه‌های ملی نیست

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

دکتر شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما طی سخنانی در کنفرانس روابط عمومی گفت:  در دنیای امروز پدیده‌ای که به «تصویر» کشیده نشود، گویی که از دایره «وجود» خارج شده است. به همین دلیل است که این روزها هیچ کالایی تا «تصویر مطلوب»ی از آن ساخته نشود، به فروش نخواهد رسید و هیچ سیاستمداری تا «تصویر مطلوب»ی از او ساخته نشود، در انتخابات پیروز نخواهد شد.


وی افزود: «مدیریت تصویر» و «مهندسی آبرو» بخش لاینفکی از هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شده است. بی‌گمان دانش، حرفه، و در واقع «صنعت روابط‌عمومی» در این زمینه میدان‌دار اصلی است و به همین واسطه هم گاه مورد اتهام قرار می‌گیرد که حقایق را «‌می‌پیچاند» تا «تصویر مطلوب» بسازد.


رییس دانشگاه صداوسیما گفت: تصویری که ما از خود به عنوان «ایرانی» داریم را چه کسی «مدیریت» کرده است؟ تصویری که «دیگران» از «ما» دارند چگونه «مدیریت» شده است؟ نخبگان جامعه چگونه تصویری از ملت خود دارند؟ این تصاویر چه نسبتی با واقعیت دارد؟


این استاد دانشگاه اظهار داشت: غالبا تصور می‌شود مسئولیت «مدیریت تصویر» یک ملت با «رسانه‌های ملی» است اما در عصر شبکه‌های اجتماعی که هر کاربر «مدیریت تصویر» خود در فضای مجازی را برعهده دارد، «مدیریت تصویر» یک ملت هم دیگر منحصر در «رسانه‌های ملی» نیست.


 دکتر شهاب اسفندیاری گفت: از آنجا که در این زمینه تصویرسازان «رقیب» و «بدیل» نیز مشغول کارند، طبعا اگر ملتی خود دست به کار برسازی و بازسازی «تصویر» خود نشود، تصاویر «دیگران» سیطره خواهد یافت و ذهنیت‌ها در داخل و خارج را درباره این ملت شکل خواهند داد.


 

 عضو شورای عالی فضای مجازی کشور: روابط عمومی‌ها نباید بلندگو و بوق تبلیغاتی سازمان‌ها باشند


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به لزوم انتقال روابط عمومی قدیم به روابط عمومی جدید، گفت: روابط عمومی ها نباید بوق و بلندگوی تبلیغاتی سازمانها و دستگاهها باشند.

حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی عصر امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران اظهارکرد: ظهور فناوری‌های جدید این شرایط را ایجاد کرده است تا از روابط عمومی حضوری عبور کرده و با استفاده از ارتباط شبکه‌ای به روابط عمومی دو فضایی انتقال پیدا کنیم.


وی ادامه داد: این بازنگری درمدل‌های مدیریتی به منظور رسیدن به حکمرانی خوب برخواسته از الزامات ارتباطی جدید است و توجه ویژه‌ای به کیفیت زندگی و افزایش رضایت‌مندی دارد.


عضو شورای عالی فضای مجازی به شاخص‌های روابط عمومی خلاق در تعالی سازمان پرداخت و افزود: شاخص‌های روابط عمومی را می‌توان به روابط عمومی دو فضایی، داده مبنا، پیشرفت‌گرا و عملکرد براساس شناخت مساله و حل آن تقسیم کرد، این روابط عمومی همیشه معطوف به کمال بوده است و به دنبال ایجاد و شادی نشاط اجتماعی است.


به گفته صدرعاملی برای رسیدن به روابط عمومی خوب خلاقیت می‌بایست در مسیر پنج انتقال قرار گیرد، این مسیرها شامل انتقال از روابط عمومی مبهم به شفاف، انتقال از روابط عمومی کند و تاخیری به روابط عمومی به لحظه و قابل دسترس، انتقال روابط عمومی احساسی و توجیه کننده به روابط عمومی واقعیت‌گرا و عقلانی، انتقال از روابط عمومی خاموش به پاسخگو و انتقال از روابط عمومی موردی به روابط عمومی سیستمی یا الگوریتمی است.


این مدرس دانشگاه افزود: یکی از ویژگی‌های امروز جهان معاصر تنهایی و خاموشی افراد در ارتباطات است و روابط عمومی می‌بایست از طریق تقویت ارتباطات به کاهش انزواء و تنهایی اجتماعی افراد برسد.


عضو شورای عالی فضای مجازی ابراز داشت: در مورد رسیدن به خلاقیت درست عمومی ناشی از تامین اعتماد درجهان باید خلاقیت را در بخش‌هایی همچون تغییر در نگرش فضای سازمان، تغییر در ساختار سازمان، تغییر در ارتباطات سازمانی درون‌زا انگاره‌های ذهنی منفی درباره قومیت‌ها و جایگاه سازمانی پیگیری کرد.
صدرعاملی با بیان اینکه فضای مجاز فضای باز تولید است، بیان داشت: فضای مجازی یک فضا بازنمایی محسوب می‌شود و اگر ما از این فضای دوم در کنار فضای اول رسانه استفاده کنیم قطعا یک روابط عمومی موفق خواهیم داشت.


وی ادامه داد: ایجاد یک قابلیت بین فضا رسانه و فضا مجازی امروز امکان‌پذیر شده است، ما نباید فضای مجازی را به قیمت ضعیف شدن ارتباطات انسانی رها کنیم، روابط عمومی دو فضایی براساس اقدامات یک سازمان دسته‌بندی می‌شود.


عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص خلاقیت و تاثیر آن در کار گفت: خلاق کوانتوم خلاقیتی است که کسی تا به حال آن را خلق نکرده است و خلاقیت باید منشاء پیشرفت بشود و اگر خلاقیت نباشد موجب پسرفت نیز ممکن است بشود.


صدرعاملی ابراز کرد: روابط عمومی دریافت موضوعات متعدد است و خلاقیت باید این مشکل را که در هر عرصه روابط عمومی رخ می‌دهد را کشف کند، خلاقیت باید وضعیت بهتری را در روابط عمومی ایجاد کند، اینکه ما بتوانیم یک راه حلی را ارائه کنیم که شادابی و نشاط بیشتری را برای اعضاء ایجاد کند یک راه‌حل تسهیل روابط است.


وی ادامه داد: روابط عمومی اگر یک هدف متعالی داشته باشد می‌تواند پیشرفت کند، خلاقیت موجب می‌شود کلیشه و تکرار از بین برود، خلاقیت نیاز دارد که یک عرصه جدیدی برای زندگی ایجاد کند، یک سازمان و روابط عمومی آن باید از انتشار اخبار هیجانی که او را از کار دور کند فاصله پیدا کند.


عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مردم امروز در فضای مجازی خود زندگی خود را انجام می‌دهند و تنهایی و انزواء منشا بدبختی شده است، ما نیازمند یک تبادل احساسات در محیط هستیم، روابط عمومی‌ها برای موفقیت در کار خود باید میزان تنهایی افراد را بشناسند.


وی گفت: روابط عمومی و مدیریت نباید به عنوان بلندگوی یا بوق تبلیغاتی سازمان باشند.


 

دبیر کمیته علمی کنفرانس: پیام چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی حل خلاقانه مسائل و لزوم تمایز روابط عمومی‌ها از دیگران است

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

سپس، حسن بشیر؛ دبیر کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، به منظورارائه جمع بندی سخنرانی های این کنفرانس بین المللی گفت: تمایز عنصر اصلی خلاقیت است لذا می‌توان دال احساسی و مرکزی آن را تمایز اعلام کرد. ضمن اینکه شناخت انسان از خود و تمایز با دیگران اولین گام شناخت جهان به حساب می‌آید که از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی افزود: انقلاب خلاقیت در ارتباط تصویری و خلق کاراکترها در جهان و ارائه تصویری جذاب و قابل فهم بسیار مهم است. به همین دلیل باید تلاش کرد تا جامعه ما با روابط عمومی‌ها تعامل بیشتری پیدا کند.


دبیر کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: اگر در غرب پروپاگاندا و انحراف در چهره‌سازی از طریق روابط عمومی و افکار عمومی صورت می‌گیرد اما در جامعه ما این امر لزوماً باید به شفافیت منجر شود تا اقبال بیشتری به روابط عمومی‌ها صورت گیرد.


وی بر لزوم حل خلاقانه مسائل تأکید کرد و گفت:‌ پیام چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی حل خلاقانه مسائل و لزوم تمایز روابط عمومی‌ها از دیگران است. ضمن اینکه می‌توان در حل مسئله و طرح سؤال هم تجدیدنظر کرد. همچنین سطح تجزیه و تحلیل خود را بالا برده و تفکر خود را در این راستا تغییر داد.


بشیر بر لزوم استفاده از پیشران‌های ارتباطی تأکید کرد و افزود: باید به خوبی تشخیص دهیم که چه چیزی قابلیت تقدیر دارد لذا از نظر رفتاری و اعلام خلاقیت و شایستگی فرایندی در این مسیر باید کنترل‌های لازم صورت گیرد.


وی تأکید کرد: ارتباطات شفاف و خلاق‌محور بسیار مهم است.


دبیر کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران گفت:‌ فرایند خلاقیت همان فرایند تفکر است ضمن اینکه توانایی ایجاد تفکر جدید و تبدیل فکر به ایده قابل ارائه و عملیاتی هم بسیار مهم است که در نهایت می‌تواند این خلاقیت به تولید تفکر منجر شود.


بشیر تصریح کرد: نیازمند سواد رسانه‌ای و عدالت در این فضا در جامعه فعلی هستیم. همچنین انتقال روابط عمومی سنتی به مدرن و استفاده از فضای مجازی و عقلگرا و همچنین انتقال روابط عمومی ساکت به روابط عمومی خلاق‌گو و رمزگشایی به موقع از سخنان مطرح در جامعه و ارتباط روابط عمومی سنتی به سیستماتیک هم بسیار مهم است.

 


منشور خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی


روابط عمومی خلاق یک راه بسیار موثر برای جلب توجه، پشتیبانی و توسعه همکاری و مشارکت مردم برای یک مسله و موضوع و دوباره نگاه کردن و در نهایت تولید رضایت است.

بروز و ظهور نوآوری مستلزم ساختار خلاق، محیط خلاق، مدیر روابط عمومی خلاق و شاغلان خلاق است که مشوق و ترغیب کننده کاوش و پوییدن اندیشه های جدید و روشهای نوین برای اداره امور و فعالیت ها نیز هست.

یک ویژگی مهم روابط عمومی خلاق، انعطاف پذیری در رویارویی با بحرانهای ناشی از فعالیتهای تخصصی و ارتباطی است. روابط عمومی هایی که دارای ساختار غیر قابل انعطاف هستند مرتب از خلاقیت و نوآوری دور و مانع بروز و شکوفایی نوآفرینی و ایده پردازی می شوند.

جامعه روابط عمومی ایران با آگاهی از نقش منحصر به ‌فرد خویش، در راستای جلب رضایت و ارایه خدمات کمی و کیفی به مردم که منطبق بر نیازها و خواسته های آنها باشد با خود عهد بسته است تحقق سه اصل خلاقیت، نو آوری و تمایز را سرلوحه مجموعه فعالیتهای خود قرار داده و متعهد می‎ شود که بر اصول زیر هم پیمان و استوار خواهند بود:

1- خلاقیت، یک موهبت الهی است که همچون موهبت های دیگر الهی می تواند در صورت بکارگیری فعال و مناسب، در پیشرفت انسان به سوی خیر و کمال تاثیر بسزایی داشته باشد.

2- خلاقیت، یک پدیده تکاملی است که ریشه در ذات انسان داشته اما می تواند با آموزش و پرورش مورد توسعه قرار گیرد.

3- خلاقیت و نوآوری، نوعی فهم عمیق نسبت به موقعیت، شرایط، برنامه ریزی و تاثیرگذاری برای حل مساله است. بنابراین، می تواند در پیشبرد اهداف هر سازمان تاثیرات زیادی داشته باشد.

4- حمایت از پدیده خلاقیت و نوآوری در هر سازمان باید تبدیل به یک هویت ساختاری، رفتاری، اخلاقی، و مدیریتی گردد.

5- دوری از دیوانسالاری غیر موثر، تعیین مساحتی از آزادی و اختیار برای فعالیت های خلاق، زمینه سازی لازم برای گسترش خلاقیت، دادن امکانات کافی برای عملیات خلاقانه، یک ضرورت جدی برای پیشرفت هر سازمان می باشد.

6- مدیریت خلاق و نوآورانه، نیازمند مدیران و کارگزاران خلاق و نوآور است. بنابراین، ایجاد فضای کافی و موثر برای تحقق خلاقیت و نوآوری، بیانگر مدیریت خلاق، توانمند و توسعه محور می باشد.

7- ساختارشکنی برای ایجاد ساختارهای مناسب، اگرچه نمودی مهم از خلاقیت و نوآوری است، اما نباید منجر به تغییر هویتی، فرهنگی و فکری سازمان گردد.

8- دست آوردهای خلاقیت بدون عرضه کردن نوآورانه که در شیوه مناسب تعامل با مشتریان و ارتباطگران مختلف تجلی می یابد، نمی تواند تاثیر لازم در پیشرفت سازمان و فعال سازی ارتباط با مخاطبان آن داشته باشد.

9- توسعه خلاقیت و نوآوری در کشور، نیازمند فهم جدی کلیه سازمان ها اعم از دولتی و غیر دولتی نسبت به این پدیده مهم بوده که با حمایت فکری، زمینه سازی فرهنگی، تقویت اجرایی، مشارکت جمعی، و برنامه ریزی موثر می تواند به یک جریان ملی در توسعه کشور تبدیل شود.
 

10- روابط عمومی های خلاق و نوآور، مرکزی برای گسترش مداوم رویکردهای جدید در بازنمایی فعالیت ها، نقادی مستمر در ارزیابی اقدامات و تبدیل غیر ممکن به ممکن در جهت پیشبرد اهداف سازمان و تصحیح مداوم اشتباهات و تبدیل آنها به فرصت هایی برای جهش سازمان و تحقق اهداف مورد نظر در راستای خدمت به مردم است.

 

جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی رونمایی شد

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


همزمان با آیین افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، جلد سوم کتاب "استانداردهای روابط عمومی" رونمایی شد.
 

 این کتاب با تالیف مهدی باقریان و مدیریت رضا طاهری از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب در دو بخش مدیریت روابط عمومی و راهنماهای تخصصی تدوین شده است.

 

 

کتاب روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا رونمایی شد

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

در این کنفرانس، کتاب روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا کار مشترک حسن بشیر و مهدی باقریان رونمایی شد.


این کتاب 170 صفحه ای در قطع وزیری توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شده است.


این کتاب دارای 11 مقاله علمی و پژوهشی است که برخی از 11 مقاله این کتاب که در حوزه محتوای روابط عمومی و مدیریت دانش محور می‌باشند، در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران که در تاریخ 19 دی ماه 1395 برگزار شده بود، ارائه و بقیه با ارزیابی کمیته علمی کنفرانس از مقالات واصله برای انتشار در این کتاب انتخاب شدند.

 


تجلیل از 10 روابط عمومی فعال با اعطاء کاپ خلاقیت

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با اعطاء کاپ خلاقیت از 10 روابط عمومی فعال تجلیل به عمل آمد.


در این مراسم که با حضور جمعی از شخصیت‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد از رضا طاهری رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب (مدال روابط عمومی)، حمیدرضا عظیمی مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، داود طالبی مدیر بانک توسعه تعاون، محمد ناظمی هرندی مدیر محترم روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سیدعلی میرافضلی رییس روابط عمومی مس منطقه کرمان، مسعود میرمحمدی مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد سیرجان، حسنعلی ذوالفقاری مدیرکل دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران و عادله مهرابی مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

 

در این کنفرانس یک نشست تخصصی با عنوان «پژوهش و تجربه» در نظر گرفته شده که در آن 2 مقاله برگزیده و همچنین تجارب مدیران روابط عمومی در خصوص خلاقیت و نوآوری ارایه شد.


علاوه بر معرفی مقالات برتر، کتاب مجموعه مقالات کنفرانس که در برگیرنده 10 مقاله علمی در خصوص روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتواست منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

 

مقالات برتر چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی ایران معرفی شد

هیات داوران چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، مقالات برتر این کنفرانس را معرفی کرد.

 

مقالات «نقش رسانه در ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری» تالیف لیلا سپاسگزار دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، «ایده خلاق و ارایه یک الگوی کاربردی: بایسته‌ها و ساز و کارهای جریان سازی خبری در روابط عمومی» تالیف افشین محمدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، «سنتز پژوهی نقش رسانه در هویت ملی» تالیف منصور شیخ الاسلامی کندلوس دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و «بررسی چالش‌ها و موانع الکترونیزه شدن روابط عمومی‌ها در ایران» تالیف نصراله مؤتمن دانشجوی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات برگزیده شدند.
 

 

 سومین مدال روابط عمومی اعطاء شد
در پانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی ایران، مدال روابط عمومی به رضا طاهری رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعطاء شد.


در آیین افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، این مدال به دلیل فعالیت ها و سوابق تاثیرگذار رضا طاهری در حوزه روابط عمومی که طی سالهای گذشته انجام شده است، اعطاء شد.

 

 

انتشار ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

 ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران منتشر شد.

دوماهنامه کارگزار روابط عمومی «به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مهدی باقریان و با سردبیری زهرا بابازاده گان» منتشر می شود.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد