درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31994صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 16 آذر 1396 - 14:32
لزوم تاملی عمیق بر تاثیرات فاصله گرفتن روابط عمومی از حیطه کاری خویش
کار روابط عمومی، فقط نصب بنر و برگزاری مراسم نیست بلکه حیطه کار روابط عمومی، بسیار گسترده تر از این کارها است تا به جایگاه خود که فاصله از آن گرفته اند، دست یابند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در جهان امروز به عنوان یکی از ارکان مهم هر ارگان یا نهادی، تعریف شده است که در حیات و زوال دستگاه مطبوع خویش، نقش موثری دارد.

تعاریف مختلفی از روابط عمومی، بیان شده است اما قرار دادن این مهم به عنوان معاون اول یک مسئول اداره یا نهاد که ارتباط مستقیم با مجموعه و همچنین به عنوان جانشین مسئول یا مدیر باید وظایف مهمی را انجام دهد نیز تعریفی است که از روابط عمومی، شده است.

برخی از افراد، روابط عمومی را اخلاق و رابطه خوب داشتن با کارکنان، تعریف می کنند که این تعریف نادرستی است و کار روابط عمومی، حیطه بسیار وسیع تری دارد و همچنین عهده دار بودن این سمت مربوط به جنس و سن خاص نیست.

امروزه با توجه به فعالیت های متنوعی که هر اداره انجام می دهد، باید به انعکاس آنها، اهتمام ویژه ای داشت تا ارباب رجوع و همچنین اقشار مختلف مردم از کارهای آن اداره، آگاهی کامل داشته باشند.

انعکاس و تبیین خوب فعالیت ها از سوی روابط عمومی ها، موجب می شود که یک اداره یا دستگاه از فرش به عرش برسد و همچنین با گزارش های نادرست و حتی ندادن گزارش، یک اداره از عرش به فرش، سقوط کند.

بنابراین فعالیت روابط عمومی ها بسیار مهم و گسترده است و اشخاصی که عهده دار چنین سمتی می شوند باید به هنرهای بسیاری چون خبر، عکس و ... احاطه داشته باشند.

متاسفانه در ادارات از سوی برخی مسئولین، داشتن جنب و جوش را از خصایص یک روابط عمومی خوب به شمار می آورند و فردی با داشتن چنین خصیصه ای را روابط عمومی یک اداره یا دستگاه بزرگ، قرار می دهند و همچنین احوال پرسی از دیگران در نزد مسئول اما حتی سلام نکردن به کارمند اداره، هنگام حضور نداشتن مسئول، پدیده ای فراگیر و تاسف بار است و با وجود این، نامگذاری روابط عمومی به روابط خصوصی، اشتباه نیست.

برخی از روابط عمومی ها نیز پا را فراتر از گلیم خود گذاشته و هنگام انعکاس اخبار از سایت و خبرگزاری به منبع خبر و گزارش، اشاره ای نمی کنند و با عوض کردن یک تیتر و عکس، خبر را مربوط به سایت روابط عمومی دستگاه خود، بیان می کنند.

قراردادن افراد مختلف که حتی به خود تحمل تایپ خبری را نمی دهند و فقط و فقط به کپی پیس با همان اشتباهات مشهود و بارز تایپی، می پردازند نیز به گونه ای، احترام نگذاشتن به دستگاهی که مسئول و مدیر اداره هستند به شمار می آید.

آنچه که به دفعات متعدد از روابط عمومی ها، به چشم می آید و مسئولین نیز دیده اند حالا این سوال به اذهان، متبادر می شود که در این بین چه می گذرد که مسئولی به نداشتن کارشناسان روابط عمومی در اداره خویش، کم توجهی یا حتی یا بی توجهی، می کند و این امر بی شک در ارتقا و سقوط اداره، ارتباط مستقیم دارد.

روابط عمومی ها متاسفانه همواره تلاش دارند، برنامه های سازمان خود را مثبت، جلوه دهند اما باید به انتقاد سازنده، موثر، تاثیرگذار و دارای خروجی را در سرلوحه کار خویش، قراردهند و این امر از سوی مسئولین و ادارات به عنوان یک عامل مهم در پیشرفت نهاد مطبوع، قلمداد شود.

کار روابط عمومی، فقط نصب بنر و برگزاری مراسم نیست بلکه حیطه کار روابط عمومی، بسیار گسترده تر از این کارها است تا به جایگاه خود که فاصله از آن گرفته اند، دست یابند.

علی عباس نیا، کارشناس روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: هر اداره و دستگاهی، نیاز به انعکاس فعالیت ها دارد و با در معرض قراردادن بخش یا قسمت عظیمی از برنامه ها به اهتمام روابط عمومی، کارهای صورت گرفته و در پیش رو را به نهادهای دیگر و همچنین مردم، نشان می دهد.

وی افزود: احاطه به تحلیل محتوا برای یک مسئول، امری لازم است تا با آن، کارکنان اداره و همچنین ارباب رجوع را به خوبی، بشناسد و تسلط به این مهم، در تمام دستگاه ها، احساس می شود تا با بکارگیری نیروهای توانمند، ارتقای کیفی آن دستگاه مطبوع را فراهم نمایند.

عباس نیا اظهار کرد: تلاش در جهت فعالیت نهاد و ارگان از سوی روابط عمومی، تنها مربوط به یک یا دو نهاد نیست بلکه باید مسئولین تمام نهادها، روابط عمومی ها را جزء لاینفک ارگان خویش بدانند.

گزارش: معصومه علیزاده

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد