درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 آبان 1397 - 03:45   

«ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»

  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین

  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»

  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»
  ویدیو/ روابط عمومی آینده
  احترام به مخاطب
  انتخابات هیات رییسه شورای روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد
  بانک ملی ایران 24 ساعته با شماست!
  شناخت و تامین نیازهای روز مشتریان،در دستور کار بانک ملی ایران
  تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران
  انتشار ویژه نامه پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران
  رونمایی از چهار کتاب روابط عمومی در کنفرانس روابط عمومی
  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31987صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 15 آذر 1396 - 18:19
روابط عمومی؛ علم و عمل
مطابق یافته ها و تحقیقات صورت گرفته، روابط عمومی یکی از مشاغل پر استرس و سخت دنیاست. اما چرا؟ واقع امر آن است که روابط عمومی خط کش ندارد. مثلا شما به عنوان مدیر روابط عمومی، فردا صبح که می خواهید به سر کار بروید معلوم نیست با چه وقایع و رویدادهایی باید مواجه شده و دست و پنجه نرم کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مطابق یافته ها و تحقیقات صورت گرفته، روابط عمومی یکی از مشاغل پر استرس و سخت دنیاست. اما چرا؟ واقع امر آن است که روابط عمومی خط کش ندارد. مثلا شما به عنوان مدیر روابط عمومی، فردا صبح که می خواهید به سر کار بروید معلوم نیست با چه وقایع و رویدادهایی باید مواجه شده و دست و پنجه نرم کنید.

 

 خوب این یعنی اینکه شغل روابط عمومی پر استرس و سخت می باشد. اما عموما در مشاغل دیگر اینجور نیست. مثلا مدیر امور مالی سازمان می داند که فردا صبح که می رود سر کار، یکسری اسناد و مدارک مالی وجود دارد که باید رسیدگی شده و امضا شوند.

 

به بیان دیگر کار روابط عمومی روتین و روزمره و از یک تا ده نیست بلکه هر روز و هر ساعت آن، خود یک عالمی است و هیاهویی و اقدامی که باید عاجلا صورت بگیرد و پیگیری شود.

 

مثلا ساعت 8 صبح وارد دفتر کار خود که می شوید ناگهان تلفن رییس یا مدیر عامل یا وزیر، شما را فرا می خواند که باید همراه او به یک برنامه بازدید بروید. خوب این استرس زاست. چه باید کرد؟

 

بایستی سریع خبرنگاران را هماهنگ کرد. بایستی سریع عکاس و فیلم بردار مهیا نمود. بایستی سریع پلاکارد سفارش داد و خلاصه هزار جور کار و هماهنگی ریز و درشت با این و آن.

 

اینجاست که می گوییم کار روابط عمومی خط کش بردار نیست و هر لحظه و هر ساعت آن کار است و اقدام و یک رویداد جدید که واکنش سریع را میطلبد. خوب واضح است که با چنین وضعیتی، یک مدیر روابط عمومی می بایست امتیازات و ویژگیهای فردی و تخصصی متفاوتی با سایر مدیران داشته باشد.

 

ویژگیهایی نظیر آینده نگری و دوراندیشی، هوش هیجانی، مدیریت زمان، مدیریت بحران، قدرت و توانایی ایجاد هماهنگی و سازماندهی سریع و.... حال به نظر شما چند درصد مدیران روابط عمومی ما چنین ویژگیهای بارزی دارند و سرآمد هستند؟

 

موضوع روابط عمومی علم، عمل، فرصتی است تا با کند و کاوهای کارشناسی برای برون رفت از تنگناهای مدیریتی و عملیاتی حوزه روابط عمومی نسخه های شفا بخشی تجویز شود برای بهبود عملکرد سازمانی، سودآوری، کاهش ضایعات، صرفه جویی در انرژی، افزایش مزیت رقابتی و...

 

پر واضح است که در این زمینه نیازمند یک عزم ملی و جدی همه جانبه می باشیم که پاشنه آشیل تحقق و حمایت از آن، دولت است.

 

حسن خسروی - مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات. تلفن مرکز مشاوره و آموزش 09122174383

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ویدیو/ روابط عمومی آینده


  احترام به مخاطب


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ مارکز و اسپنسر


  امکان درخواست صدور و ارسال پستی پروانه انتشار رسانه‌ها مهیا شد


  اطلاع رسانی روابط عمومی ها باید به صورت دقیق و جامع باشد


  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر


  دبیرکل کنفرانس روابط عمومی: روابط عمومی ها نیازمند راه حل های مدرن اند


  جایزه پدر روابط عمومی ایران به حسن بشیر اهدا شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد