درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 آذر 1396 - 07:02   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ت‌فلیکس
  تجهیز کلیه ایستگاه های متروی <تی تی سی> به سیستم شبکه سلولار
  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد
  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»
  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران
  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود
  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31974صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 14 آذر 1396 - 07:38
صنعت روابط‌عمومی و مسئولیت مدیریت تصویر ایران
دکتر شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما - از آنجا که در این زمینه تصویرسازان «رقیب» و «بدیل» نیز مشغول کارند، طبعا اگر ملتی خود دست به کار برسازی (Construction) و بازسازی (Reconstruction) «تصویر» خود نشود، تصاویر «دیگران» سیطره خواهد یافت و ذهنیت‌ها در داخل و خارج را درباره این ملت شکل خواهند داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر اجمالاً این ارزیابی «ژان بودریار» را بپذیریم که در عصر سیطره «حاد واقعیت» (hyper-reality)، «تصاویر»، اهمیت و جایگاهی به مراتب فراتر از «واقعیت» پیدا کرده اند، و به عبارت دیگر «تصاویر، واقعی تر از واقعیت شده اند»، می توان نتیجه گرفت که امروزه نحوه ی «بازنمایی» (Representation) هر پدیده ی اجتماعی در هنرها و رسانه های عامه پسند، اهمیتی فراتر از «واقعیت» آن پدیده، در شکل دهی به قضاوت افکار عمومی نسبت به آن پیدا کرده است.

 

با کمی اغماض می توان گفت که در دنیای امروز پدیده‌ای که به «تصویر» کشیده نشود، گویی که از دایره «وجود» خارج شده است. به همین دلیل است که این روزها هیچ کالایی تا «تصویر مطلوب»ی از آن برساخته نشود، به فروش نخواهد رسید و هیچ سیاستمداری تا «تصویر مطلوب»ی از او برساخته نشود، در انتخابات پیروز نخواهد شد.

 

«مدیریت تصویر» (Image control) و «مهندسی آبرو» (Reputation Engineering) بخش لاینفکی از هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شده است. بی‌گمان دانش، حرفه، و در واقع «صنعت روابط‌عمومی» در این زمینه میدان‌دار اصلی است و به همین واسطه هم گاه مورد اتهام قرار می‌گیرد که حقایق را «‌می‌پیچاند» (Spin) تا «تصویر مطلوب» بسازد.


اما پرسش نوشتار حاضر این است که فراتر از صنایع، خدمات، نهاد‌ها و سیاستمداران یک کشور که هرکدام «مدیر روابط‌عمومی» دارند، آیا مسئولیت مدیریت تصویر یک ملت هم برعهده کسی هست؟ تصویری که ما از خود به عنوان «ایرانی» داریم را چه کسی «مدیریت» کرده است؟ تصویری که «دیگران» از «ما» دارند چگونه «مدیریت» شده است؟ نخبگان جامعه چگونه تصویری از ملت خود دارند؟ این تصاویر چه نسبتی با واقعیت دارد؟


غالبا تصور می‌شود مسئولیت «مدیریت تصویر» یک ملت با «رسانه‌های ملی» است. اما در عصر شبکه‌های اجتماعی که هر کاربر «مدیریت تصویر» خود در فضای مجازی را برعهده دارد، «مدیریت تصویر» یک ملت هم دیگر منحصر در «رسانه‌های ملی» نیست.

 

از آنجا که در این زمینه تصویرسازان «رقیب» و «بدیل» نیز مشغول کارند، طبعا اگر ملتی خود دست به کار برسازی (Construction) و بازسازی (Reconstruction) «تصویر» خود نشود، تصاویر «دیگران» سیطره خواهد یافت و ذهنیت‌ها در داخل و خارج را درباره این ملت شکل خواهند داد.

 

 به نظر می رسد ما در این عرصه با یک میدان نبرد دائمی مواجه هستیم: «نبرد تصاویر» و یا «نبرد بازنمایی‌ها». مقاله حاضر می‌کوشد تا با ارائه ملاحظاتی درباب فرآیند «برسازی»، «بازسازی» و «اوراق سازی» تصویر یک ملت، پاره ای از مقدمات و الزامات پیروزی در چنین نبردی را با توجه به مسئولیت صنعت روابط عمومی یادآور شود.
 

گفتنی است این مقاله در چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که در تاریخ 19 آذر سال جاری در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار می شود، ارایه خواهد شد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد