درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 آبان 1397 - 03:44   

«ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»

  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین

  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»

  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»
  ویدیو/ روابط عمومی آینده
  احترام به مخاطب
  انتخابات هیات رییسه شورای روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد
  بانک ملی ایران 24 ساعته با شماست!
  شناخت و تامین نیازهای روز مشتریان،در دستور کار بانک ملی ایران
  تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران
  انتشار ویژه نامه پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران
  رونمایی از چهار کتاب روابط عمومی در کنفرانس روابط عمومی
  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31933صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 7 آذر 1396 - 14:04
فرهنگ عذرخواهی و عذرپذیری
انسان هماره در معرض خطا و اشتباه است. به ویژه انسان هایی که به دلیل دارا بودن موقعیت ها و مسئولیت های اجتماعی و اداری و ... در معرض تعامل و ارتباطات بیشتری نسبت به دیگران قرار دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمد امامی- انسان هماره در معرض خطا و اشتباه است. به ویژه انسان هایی که به دلیل دارا بودن موقعیت ها و مسئولیت های اجتماعی و اداری و ... در معرض تعامل و ارتباطات بیشتری نسبت به دیگران قرار دارند.

گرچه رفتار همه ما انسان ها در محضر خداست و دیده و ثبت می شود، اما رفتار برخی از ما به دلیلی که گفته شد در برابر دیدگان رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و نیز سایر اقشار که ممکن است انگیزه ها و دغدغه های متفاوتی داشته باشند.


در چنین شرایطی انسان خطاکار به ویژه مسئولان افزون بر درنظر داشتن خدای شاهد و گواه، باید ضمن مراقبت در رفتارهای خود در اجتماع ، به محض بروز خطا یا اشتباه در رفتارشان، صادقانه و صمیمانه مراتب پوزش و اعتذار خود را متناسب با تاثیری که رفتارشان داشته ابراز دارند.

باید تاکید کنیم که عذرخواهی از خطا یا اشتباه رخ داده نه تنها نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه بزرگی روح فرد عذرخواه و صداقت وی در تعامل با دیگران است.

رواج فرهنگ عذرخواهی در هنگام بروز خطا می تواند ضمن جلب و گسترش اعتماد عمومی، فضای مناسبی را برای تعامل افراد و گروه ها و جریان ها و اقشار مختلف به ویژه فضای خدمتگزاری شایسته را میان مردم و مسئولان فراهم آورد.

اما در این میان برخی رفتارهای ناشایست و غیر اخلاقی همچون تمسخر، کینه توزی، مچ گیری، بدزبانی، افترا و برچسب زنی، زخم زبان، اهانت، فحاشی، هتاکی، تسویه حساب های سیاسی و رفتارهای مشابه ، می تواند مانعی برای رواج فرهنگ عذرخواهی گردد.

باید با عذرپذیری از انسان های صادقی که دچار خطا می شوند، و تقدیر از عذرخواهی آنان، به گسترش فرهنگ عذرخواهی کمک کنیم و با ترک رفتارهای ناشایستی که برشمردیم و تقبیح عمل زشت هتاکان مغرض و کینه توزان بدزبان، آنان را در رفتار زشتشان تنها گذاشته و زشتی رفتارشان را گوشزد کنیم.

فراموش نکنیم که یکى از موجبات غفلت و فراموشى از ذکر خدا استهزاى مؤمنان و بى احترامى به آنان است، باید دانست که اگر کسى با همین حال از دنیا برود و توبه نکند زندگى سخت و طاقت فرسایى در انتظار اوست و در روز قیامت کور و نا بینا وارد محشر شده و مشمول رحمت الهى واقع نخواهد شد، چنانکه مى‏فرماید:

و مَنْ اعْرَضَ عَنْ ذِکْرى فَانَّ لَهُ مَعیشَه ضَنْکا وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیمَه اعْمى‏، قالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنى اعْمى‏ وَ قَدْ کُنْتُ بَصیرا، قالَ کَذلِکَ اتَتْکَ ایاتُنا فَنَسیتَها وَ کَذلِکَ الْیَوْمَ تُنْسى‏.

هر کس از یاد من روى گرداند براى او زندگى سخت و تنگى خواهد بود و روز قیامت او را نابینا محشور مى‏کنیم. او مى‏ پرسد: پروردگارا چرا مرا نابینا محشور کردى با اینکه من در دنیا بینا بودم؟ خدا در پاسخ مى‏گوید: این به خاطر آن است که آیات ما به تو رسید ولى تو آنها را بکلى فراموش کردى و به کیفر آن امروز تو فراموش خواهى شد (: ما تو را فراموش مى‏ کنیم‏).

به امید آن که با رواج فرهنگ عذرخواهی و عذرپذیری، به جای ترویج رفتارهای مچ گیرانه و کینه توزی و هتاکی، جامعه ای سالم و روادار و دارای سعه صدر داشته باشیم و با تحمل یکدیگر، سلامت روحی آحاد اجتماع را تضمین کنیم.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ویدیو/ روابط عمومی آینده


  احترام به مخاطب


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ مارکز و اسپنسر


  امکان درخواست صدور و ارسال پستی پروانه انتشار رسانه‌ها مهیا شد


  اطلاع رسانی روابط عمومی ها باید به صورت دقیق و جامع باشد


  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر


  دبیرکل کنفرانس روابط عمومی: روابط عمومی ها نیازمند راه حل های مدرن اند


  جایزه پدر روابط عمومی ایران به حسن بشیر اهدا شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد