درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 آبان 1397 - 03:44   

«ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»

  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین

  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»

  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  «ادوبی» با محصولات تازه‌اش «توفان به‌پا کرد»
  ویدیو/ روابط عمومی آینده
  احترام به مخاطب
  انتخابات هیات رییسه شورای روابط عمومی آذربایجان شرقی برگزار شد
  بانک ملی ایران 24 ساعته با شماست!
  شناخت و تامین نیازهای روز مشتریان،در دستور کار بانک ملی ایران
  تشریح آخرین وضعیت پرداخت ارز اربعین توسط عضو هیات مدیره بانک ملی ایران
  انتشار ویژه نامه پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران
  رونمایی از چهار کتاب روابط عمومی در کنفرانس روابط عمومی
  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31922صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 6 آذر 1396 - 13:09
بازاریابی کمیابی
بازاریابی کمیابی Scarcity marketing یعنی انگیزش مخاطب برای خرید با اشاره به تعداد کم و زمان محدود برای خرید محصول. در این روش از بازاریابی هدف ایجاد حس ضرورت از طریق یک فراخوان به عمل تهاجمی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی کمیابی Scarcity marketing یعنی انگیزش مخاطب برای خرید با اشاره به تعداد کم و زمان محدود برای خرید محصول.


در این روش از بازاریابی هدف ایجاد حس ضرورت از طریق یک فراخوان به عمل تهاجمی است.


در واقع در این روش می‌خواهیم مردم را از این بترسانیم که اگر سریع اقدام نکنند، دیگر قادر به خرید محصول مورد نیاز خود نخواهند بود.

پس زمینه بازاریابی کمیابی
اشاره کردن به اولین نمونه استفاده از استراتژی سخت و دشوار است، اما شرکت‌های مختلف برای سالیان متمادی از آن استفاده می‌کرده‌اند.
یکی نمونه قدیمی آن شیوه فروش فیلم‌های تولیدی توسط کمپانی دیزنی است.
به این شکل که پس از تولید و عرضه، زمان محدودی برای خرید اعلام می‌شود و پس از آن فیلم‌ها برای چند سال از دسترس خارج شده و برای فروش عرضه نمی‌شوند.
برند اپل هم نمونه‌ای دیگر از این دست است که بخوبی این استراتژی را درک کرده و از آن استفاده می‌کند.

مزایای استفاده از بازاریابی کمیابی
اولین مزیت این استراتژی معرفی محصول یا خدمت شما به عنوان یک کالا است.
این کار ارزش درک شده از محصول را افزایش می‌دهد و ترس از محدودیت در دسترس بودن موجب سرعت بیشتر مردم در خرید می‌شود.
کمیاب بودن همچنین یک مزیت دیگر هم به شکلی جدید و نو ایجاد می‌کند.
با ایجاد پیش زمینه‌ای برای دلیل کمیاب بودن محصول، می‌توانید جلب توجه و حفظ توجه مخاطب را داشته باشید.
همچنین اگر استراتژی کمیابی محصول بدرستی اجرا شود، در بلند مدت می‌تواند موجب افزایش حس وفاداری به برند شود.

معایب و اشکالات بازاریابی کمیابی
روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس آنها استراتژی بازاریابی کمیابی ممکن نتیجه عکس به همراه داشته باشد.
در زیر نمونه‌هایی از این موارد را می‌آورم:
استفاده از بازاریابی کمیابی در رابطه با محصولاتی با ارزش ادراک شده کم به شدت به اعتبار شما ضربه می‌زند.
استفاده از استراتژی بازاریابی کمیابی می‌تواند توهم حیله‌گری را در خریدار ایجاد کند.
ایجاد حس انحصار می‌تواند تا حدود زیادی مشتریان بالقوه را از شما دور کند.
همچنین طبیعی است که ترس از محدودیت بسیاری از مشتریان حتمی و فعلی شما را هم از شما دور می‌کند.

بازاریابی کمیابی در کسب و کار شما
یک روش استفاده از این استراتژی در کسب و کار خدمت محور شما، به راه انداختن یک کمپین تبلیغاتی و اعلام تعداد باقی مانده از فرصت‌های خرید استفاده از یک خدمت خاص است.
این روش خصوصاً در صورتی که بانک ایمیل بزرگی در اختیار داشته باشید، به شدت اثربخش خواهد بود.
همچنین می‌توانید زمان محدود برای استفاده از یک خدمت خاص یا تخفیف برای مشتریان جدید در نظر بگیرید.
یک راه دیگر می‌تواند در نظر گرفتن تاریخ ضرب‌العجل پاسخ گویی برای پیشنهادهای همکاری باشد که به مشتریان بالقوه ارسال می‌کنید.
 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ویدیو/ روابط عمومی آینده


  احترام به مخاطب


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ مارکز و اسپنسر


  امکان درخواست صدور و ارسال پستی پروانه انتشار رسانه‌ها مهیا شد


  اطلاع رسانی روابط عمومی ها باید به صورت دقیق و جامع باشد


  رسانه‌های غایب در کنفرانس «داووس صحرا»


  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر


  دبیرکل کنفرانس روابط عمومی: روابط عمومی ها نیازمند راه حل های مدرن اند


  جایزه پدر روابط عمومی ایران به حسن بشیر اهدا شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد