درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 آذر 1396 - 06:56   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی

  عملیات جاسوس‌های چین در شبکه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان

  واتس‌اپ؛ هشداردهنده افسردگی در نوجوانان


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد

  روابط عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان، روابط عمومی برتر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ت‌فلیکس
  تجهیز کلیه ایستگاه های متروی <تی تی سی> به سیستم شبکه سلولار
  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد
  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»
  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها
  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی
  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید
  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران
  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود
  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31922صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 6 آذر 1396 - 13:09
بازاریابی کمیابی
بازاریابی کمیابی Scarcity marketing یعنی انگیزش مخاطب برای خرید با اشاره به تعداد کم و زمان محدود برای خرید محصول. در این روش از بازاریابی هدف ایجاد حس ضرورت از طریق یک فراخوان به عمل تهاجمی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بازاریابی کمیابی Scarcity marketing یعنی انگیزش مخاطب برای خرید با اشاره به تعداد کم و زمان محدود برای خرید محصول.


در این روش از بازاریابی هدف ایجاد حس ضرورت از طریق یک فراخوان به عمل تهاجمی است.


در واقع در این روش می‌خواهیم مردم را از این بترسانیم که اگر سریع اقدام نکنند، دیگر قادر به خرید محصول مورد نیاز خود نخواهند بود.

پس زمینه بازاریابی کمیابی
اشاره کردن به اولین نمونه استفاده از استراتژی سخت و دشوار است، اما شرکت‌های مختلف برای سالیان متمادی از آن استفاده می‌کرده‌اند.
یکی نمونه قدیمی آن شیوه فروش فیلم‌های تولیدی توسط کمپانی دیزنی است.
به این شکل که پس از تولید و عرضه، زمان محدودی برای خرید اعلام می‌شود و پس از آن فیلم‌ها برای چند سال از دسترس خارج شده و برای فروش عرضه نمی‌شوند.
برند اپل هم نمونه‌ای دیگر از این دست است که بخوبی این استراتژی را درک کرده و از آن استفاده می‌کند.

مزایای استفاده از بازاریابی کمیابی
اولین مزیت این استراتژی معرفی محصول یا خدمت شما به عنوان یک کالا است.
این کار ارزش درک شده از محصول را افزایش می‌دهد و ترس از محدودیت در دسترس بودن موجب سرعت بیشتر مردم در خرید می‌شود.
کمیاب بودن همچنین یک مزیت دیگر هم به شکلی جدید و نو ایجاد می‌کند.
با ایجاد پیش زمینه‌ای برای دلیل کمیاب بودن محصول، می‌توانید جلب توجه و حفظ توجه مخاطب را داشته باشید.
همچنین اگر استراتژی کمیابی محصول بدرستی اجرا شود، در بلند مدت می‌تواند موجب افزایش حس وفاداری به برند شود.

معایب و اشکالات بازاریابی کمیابی
روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس آنها استراتژی بازاریابی کمیابی ممکن نتیجه عکس به همراه داشته باشد.
در زیر نمونه‌هایی از این موارد را می‌آورم:
استفاده از بازاریابی کمیابی در رابطه با محصولاتی با ارزش ادراک شده کم به شدت به اعتبار شما ضربه می‌زند.
استفاده از استراتژی بازاریابی کمیابی می‌تواند توهم حیله‌گری را در خریدار ایجاد کند.
ایجاد حس انحصار می‌تواند تا حدود زیادی مشتریان بالقوه را از شما دور کند.
همچنین طبیعی است که ترس از محدودیت بسیاری از مشتریان حتمی و فعلی شما را هم از شما دور می‌کند.

بازاریابی کمیابی در کسب و کار شما
یک روش استفاده از این استراتژی در کسب و کار خدمت محور شما، به راه انداختن یک کمپین تبلیغاتی و اعلام تعداد باقی مانده از فرصت‌های خرید استفاده از یک خدمت خاص است.
این روش خصوصاً در صورتی که بانک ایمیل بزرگی در اختیار داشته باشید، به شدت اثربخش خواهد بود.
همچنین می‌توانید زمان محدود برای استفاده از یک خدمت خاص یا تخفیف برای مشتریان جدید در نظر بگیرید.
یک راه دیگر می‌تواند در نظر گرفتن تاریخ ضرب‌العجل پاسخ گویی برای پیشنهادهای همکاری باشد که به مشتریان بالقوه ارسال می‌کنید.
 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران 1397 منتشر می شود


  برترین عکس های خبری سال 2017 در مجله آتلانتیک


  راهنمای آداب و معاشرت در رستوران


  کنفرانس روابط عمومی در مانیتورینگ رسانه ای


  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ایجاد اتاق فکر رسانه در حوزه مهارت آموزی


  بررسی نقش روابط عمومی در بیمارستان ها


  تاسیس معاونت ارتباطات سایپا برای پاسخگویی شفاف


  رونمایی از کتاب «نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»


  مدیر روابط عمومی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد