درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 07:54   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی‌ها، بال پرواز برای مدیران هستند شورای هماهنگی
  مسدود کردن آگهی
  بخشودگی 100 درصد جرایم تأخیر تسهیلات در بانک آینده
  روزهای پر جایزه برای کاربران «بله»
  تعیین تکلیف 134 مورد از املاک مازاد تملیکی بانک ملی ایران
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31900صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 19 آذر 1396 - 10:15
جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی رونمایی شد
همزمان با آیین افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، جلد سوم کتاب "استانداردهای روابط عمومی" رونمایی شد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همزمان با آیین افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، جلد سوم کتاب "استانداردهای روابط عمومی" رونمایی شد.


به گزارش ستاد خبری کنفرانس، این کتاب با تالیف مهدی باقریان و مدیریت رضا طاهری از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است.
 

این کتاب در دو بخش مدیریت روابط عمومی و راهنماهای تخصصی تدوین شده است.
 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

 استانداردهای ارایه شده در کتابهای سه گانه، گروهی از اصول، الزامات، شیوه ها و مشخصاتی هستند که برنامه ریزی و اجرای بسیاری از برنامه ها و فعالیتهای روابط عمومی را تسهیل و هدایت می کنند.


این استانداردها بطور خاص برای پاسخگویی به نیازهای افرادی که در حوزه روابط عمومی فعالیت می¬کنند، طراحی شده اند. این فرایندها شامل استاندارد روابط عمومی، مدیریت مستندسازی، مستندسازی تجارب، مدیریت سوابق، مدیریت محک زنی، مدیریت حل مشکل، مسئولیت پذیری اجتماعی، استاندارد چاپ، و... می باشد که همه ما با آنها کار می کنیم.


این استانداردها برای مدیریت و واحدهای روابط عمومی بسیار مهم و کمک رسان هستند. درک شاغل روابط عمومی از نحوه¬ اجرای گام به گام یک برنامه برای موفقیت و اجرای مناسب آن حیاتی است. فرایندِ پشتیبانیِ برنامهِ خوب و موفقیت آمیز، ضروری است.


اغلب دانش روابط عمومی بصورت تئوری از طریق آموزش ارایه می شود. با این حال، در یک واحد عملیاتی بنام روابط عمومی، دانش و ارتباطات شفاهی برای دستیابی به انتقال اطلاعات و اجرای برنامه ها در حوزه عمل در مقیاس وسیع ناکافی هستند. برای مدیریت چرخه فعالیتهای کارآمد و مقرون به صرفه نیاز به یک فرایند منظم داریم. همچنین به برنامه ها و فعالیتهای استاندارد شده ای نیاز داریم که سبک و منطق منسجمی را به اشتراک می گذارند.


ما اعتقاد داریم اگر روابط عمومی خودش استانداردهایش را پایه ریزی نکند، عامل خارجی این کار را خواهند کرد. به همین دلیل طراحی استانداردها برای موفقیت آینده و حرفه ای شدن روابط عمومی ها هم ممکن و هم لازم است. این پروژه زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که جامعه روابط عمومی کشور از این برنامه استقبال کرد و آن را به رویکرد توانمندی تغییر داد که استحقاق تکمیل همه فرایندهای هنرهشتم را دارد.


یکی از ویژگیهای منحصربفرد این استانداردها، امکان انعطاف پذیری در حوزه های خاص با جزئیات است که برای واحدهای مختلف روابط عمومی در همه سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی مفید می باشد. به عبارت دیگر، کتاب سه گانه استانداردها به شاغلان این حوزه اجازه می دهد تا این فرایندها را مرتب سازی کرده و برای موقعیت های مناسب و با اعمال وزن مناسب و سطح جزئیات به قابلیتها از آن استفاده کنند.


استانداردها باید در زمینه¬های زیر طراحی و نگهداری شوند تا بهبود عملکرد روابط عمومی را تضمین کنند:
- مدیریتی را انتخاب کنید که بالاترین توانایی را دارد، کسی که درک درستی از اهداف و استانداردهای عملکرد داشته باشد.
- مستندسازی را در همان سطح و با همان دقتی برنامه ریزی کنید که مایلید برای هر خدمت دیگری انجام دهید.
- مخاطبان هدف را شناسایی کنید.
- مشخصات طراحی فرایند، نحوه اجرا و مدیریت آن را برای هر برنامه جداگانه آماده کنید. قبل از اینکه بنویسید طراحی کنید.
- از ظرفیتهای تکنولوژی به منظور رسیدن به بالاترین سودمندی استفاده کنید.


استانداردهای موسسه کارگزار روابط عمومی، فرهنگ و برنامه مشترکی را در میان بسیاری از واحدهای روابط عمومی ایجاد می کند. برنامه ما روی فعالیتهای مختلف تمرکز می کند و اینکه چگونه آنها در محیط همکاری متقابل و اهداف مشترک در فرایند روابط عمومی گردهم آورده می شوند. این همان چیزی است که کار استانداردهای ما را به موفقیت تبدیل می کند.


برنامه استاندارد موسسه کارگزار روابط عمومی، به عنوان یک پاسخ، به بازخورد جامعه روابط عمومی به بازار آمد. آنها به ما گفتند که این مستندات بخش اعظم نیازهای آنها را برآورده می کند. بنابراین، هدف اولیه این استانداردها و فرایندهای مربوطه، پاسخ به این نیاز بود.


برای اینکه به نظر اجماعی از همه کارشناسانی که در این عرصه صاحب ایده و تفکر بودند برسیم، یک مرکز صلاحیت و اعتباربخشی را تشکیل دادیم. ما با این افراد در مورد اسناد و طراحی فرایندها مشورت کردیم و اطلاعاتی که از مرکز صلاحیت عبور کردند، مبنای دستورالعمل و راهنمای استانداردها شدند.


بخش اول این کتاب مدیریت و فرایندگراست. یک بخش بعدی راهنماها هستند که توسط انجمن خبرگان روابط عمومی منتشر شده اند. بخش پیوست، مروری بر سه فرایند نظام مدیریت یکپارچه، برنامه رادیویی و نشریات ترویجی را ارائه می دهد.


نویسندگان می خواهند توجه شما را به بخش راهنمای این کتاب که بسیاری از بخشهای آن برای نخستین بار ارایه می شود جلب کنند. نویسندگان تلاش می کنند نه تنها فعالیتهای روابط عمومی ایران را از طریق برنامه استانداردها بهبود دهند، بلکه می خواهند از ظرفیتها و سودمندی فن آوری ارتباطات نیز استفاده کنند. استفاده از تکنولوژی الکترونیکی باعث می شود تا همه چیز به سرعت پیش برود اما این تکنولوژی، فرایند بی انتهای ارتباط را تغییر نمی دهد.

 

شناسنامه کتاب:
عنوان کتاب: استانداردهای روابط عمومی - جلد سوم

مدیر پروژه: رضا طاهری
مولف: مهدی باقریان
ناشر: کارگزار روابط عمومی
چاپ: 1396
قطع: رحلی
تعداد صفحه: 278 صفحه
 

فهرست کتاب:

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


  سانچی و...


  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد