شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید اسم برند ویرلپول whirlpool را شنیده باشید، برندی آمریکایی که با یک استراتژی خلاقانه روابط عمومی نرخ حضور دانش آموزان در مدارس را افزایش داد.
در آگوست سال 2016 این برند اعلام کرد که راهی برای کودکانی که بطور مستمر در کلاسهای غیبت میکنند، پیدا کرده است:
دادن ماشینهای لباسشویی به مدارس.
آنها در تحقیقی به این نتیجه رسیده بودند که با دادن ماشین لباسشویی به 17 مدرسه در میسوری و کالیفرنیا تا 90% نرخ حضور دانش آموزان افزایش پیدا کرده است.
آنها پس از این اعلام کردند که قصد افزایش این برنامه به 60 مدرسه تا آگوست 2017 را دارند.
مدیر برند این برند آمریکایی، جنیفر تایبی، اعلام کرده که “باید گفت بهترین جنبه این برنامه این است که میبینیم بچهها چطور با داشتن لباسهای تمیز علاقه بیشتری به یادگیری از خود نشان میدهند.”
“خوشحالیم که توانستیم با هدیه کردن یک دستگاه لباسشویی و یک خشک کن، لباسهای تمیزی به آنها ببخشیم و باعث شویم که احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند.”
غیبت در هر مدرسهای و بر هر دانش آموزی به دلایل مختلف طبیعی است.
اما مسئلهای که کمتر به آن پرداخته میشود، عدم حضور شاگردان در مدارس به دلیل فقر مالی و نداشتن لباس تمیز و در نتیجه داشتن احساس بد نسبت به خودشان است.
طبق نظر دانشگاه کالیفرنیا با اجرای این برنامه برای افزایش حضور دانش آموزان دو دلیل را میتوان برشمرد:
داشتن لباسها تمیز توسط دانش آموزان که اینگونه احساس بهتری نسبت به خود دارند.
از طرف دیگر میبینند و میفهمند که جامعه بزرگتری از مردم به فکر تحصیل، تعلیم و … آنها هستند.
البته اجرای این برنامه لزوماً موجب افزایش نرخ حضور دانش آموزان تا 100% نشده که امری طبیعی است.
اما نکته جالب اینکه این برند موافقت خود برای گسترش این برنامه به سراسر ایالتهای آمریکا اعلام کرده است.
حتی در این بین دولتهای دیگر هم تقاضای گسترش آن به کشورهای متبوع خودشان را مطرح کردهاند و این برند هم موافقت کرده است.
منبع: www.ibazaryabi.com
|