درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 10:57   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31861صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 29 آبان 1396 - 07:40
نقش و جایگاه رسانه در توسعه اعتماد و روابط اجتماعی
سارا فیروزیان - با توجه به این امر که رسانه زمینه‌ساز ایجاد و بسترساز انتقال پیام با فراهم‌آوری ارتباط بین گروههای انسانی است، در این پژوهش تلاش شده است نقش و جایگاه رسانه ‎ها را بر گسترش اعتماد اجتماعی و توسعه وفاق و روابط اجتماعی بر اساس نظریه‎ های جامعه‌شناسی بررسی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از مهمترین دلواپسی‎ها و نگرانیهای انسان، با توجه به رشد و گسترش رسانه ‎ها و وسایل ارتباط جمعی در عصر حاضر، چگونگی فراهم آوردن بسترهای مطلوب و شایسته برای دست‎اندرکاران و عوامل انسانی جامعه است تا افراد بتوانند با کسب اطلاعات و بدست آوردن اعتماد، با حس مسئولیت، اگاهی و تعهد جامع و درست، به تحلیل مسائل حرف و اجتماع خود بپردازند.

 

 با توجه به این امر که رسانه زمینه‌ساز ایجاد و بسترساز انتقال پیام با فراهم‌آوری ارتباط بین گروههای انسانی است، در این پژوهش تلاش شده است نقش و جایگاه رسانه ‎ها را بر گسترش اعتماد اجتماعی و توسعه وفاق و روابط اجتماعی بر اساس نظریه‎ های جامعه‌شناسی بررسی شود.


با این حال، ما در عصر به‎ هم‎پیوسته‎ ای زندگی می‎ کنیم که مردم سراسر جهان در نظم اطلاعاتی واحدی مشارکت دارند. این وضع تا حد زیادی ناشی از برد بین‎ المللی ارتباطات مدرن است (چاوشیان، 1393). امروزه، انسانها بیش از هر زمان دیگری وقت خود را با تکنولوژ‎ی های ارتباطی می ‎گذرانند. در حالی‎که تلویزیون، رادیو، موسیقی، روزنامه‎ ها و مجلات به عنوان رسانه ‎های قدیمی جایگاه خود را بین مخاطبین تا حدودی حفظ کرده ‎اند.

 

شاید بتوان گفت امروزه افراد بیش از هر فعالیت دیگری درگیر رسانه‎ ها هستند؛ بطوریکه رسانه‎ ها محیط فرهنگی زمانه ما شده ‎اند (کروتی و هوینس، 1391). این رسانه‎ ها نه تنها فراهم کننده اطلاعات و سرگرمی برای انسانها هستند بلکه فراهم کننده بستر و کانالی برای ارتباط افراد و گروهها با یکدیگرند و بخش زیادی از ارتباطات و کنشهای متقابل افراد از کانال آنها برقرار می‎ شود (کمیل، 2010).


از نگاه جامعه شناسان دنیای امروزی به ارتباط مستمر یا کنش متقابل میان مردمی که بسیار جدا از یکدیگرند وابسته است. در طول چند دهه‌ گذشته، ما شاهد فرآیند همگرای تولید و توزیع و مصرف اطلاعات بوده ‎ایم، اگر روزگاری راه و روشهای ارتباطی مثل چاپ، تلویزیون و فیلم، حوزه ‎هایی نسبتاً قائم به ذات بودند، اکنون تا حد زیادی درهم ‎تنیده ‎اند (چاوشیان، 1393).


توسعه‎ اجتماعی فرایند ایجاد تحولات و تغییرات اساسی در ساختارها و روابط اجتماعی است. در حال حاضر یکی از مهمترین ارکان سنجش توسعه رشد کمی رسانه‎ هاست (میرفخرایی، 13). رهیافت توسعه‎ کلاسیک بر این امر تأکید دارند که رسانه‎ ها بخشی از سازوکارهای نوسازی در کشورهای در حال توسعه محسوب می‎ شود (متقی و همکار، 1393).


رسانه‎ ها در حوزه ‎های گوناگون زندگی دارای نقش اساسی هستند و زندگی بدون رسانه در دنیای امروزی قابل تصور نیست؛ زیرا افراد جامعه در جهان در حال گذار، بر اساس خط‎مشی رسانه‎ ها حرکت می ‎کنند. رسانه ‎ها با عملکرد خود سعی دارند تا رفتار قابل انتظار صاحبان خود را در افراد جامعه رواج دهند و تحول اجتماعی مطلوب اهداف خود را در مخاطبان خویش ایجاد نمایند (قربان‎زاده سوار و همکاران، 1395).


دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، گلستان، ایران

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی