شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تا حالا حتما آن دسته از طرفداران پر و پا قرص آیفون که توانایی پرداخت هزینه 1000 دلاری آیفون X جدید را داشتهاند، به جرگه معتادین به آنیموجی پیوستهاند.
حتما منظورم را متوجه شدید!!!
و حتما میدانید که منظورم از آنیموجیها همان شکلکهای شخصی سازی شده بر اساس صدا و حالات چهره کاربر است.
آیفون X جدید و بازاریابی یک ایده
آیفون X جدید به اجازه میدهد تا با استفاده از دوربین مجهز به تکنولوژی کدنویسی چهره، حالت چهره شما را تبدیل به یک اِموجی زنده و متحرک کنید که دقیقاً بازتاب دهنده حالت روحی شما در آن لحظه است.
البته شاید در نگاه اول ویژگی ساده و حتی یک مدُ زودگذر در نظر گرفته شود – اما به هر حال که وارد روح و ذات بشر شده است.
سالیان سال است که دانشمندان این عرصه در حال تحقیق بر روی پدیدهای به نام “شناخت پنهان” هستند که اشاره به تغییر شخصیت ما با پوشیدن لباسهای مختلف دارد.
برای این تحقیق و پی بردن به نتایج آن دانشمندان از گروهی داوطلب خواستند که روپوشهای سفید پزشکی بر تن کنند و از اتیکتهای پزشک و دندانپزشک استفاده کنند و عدهای هم بدون اتیکت باشند. معین شده بود که این تحقیق رفتار پاسخ دهندگان را در قبل و بعد از این حالت بررسی کند.
در برابر شگفتی همه، آن دسته از افراد با روپوش سفید که دارای اتیکت پزشک بود، قادر به حل سریعتر و دقیقتر مشکلات پس از بر تن کردن روپوش بودند. حتی از سطح بالاتری از اعتماد به نفس برخوردار بودند.
آنهایی که اتیکت دندانپزشک داشتند نیز قدری ارتقاء در وضعیت خود احساس میکردند، اما آنهایی که هیچ اتیکتی نداشتند، هیچ تغییری را شاهد نبودند.
پدیده شناخت پنهان در همه وجود دارد، اما آنچنان پیچیده است که به ندرت شاهد آن هستیم.
باید گفت پدیده شناخت پنهان در موارد زیر به روشنی وجود دارد:
زمانی که یک خانم برای یک مهمانی، لباس شبی شیک میپوشد و کفش های پاشنه بلند به پا میکند، وجود دارد و موجب اعتماد به نفس بیشتر آن خانم میشود.
وجود دارد زمانی که یک تاجر یا مذاکره کننده کت و شلوار برند … و یک ساعت رولکس بر دست میکند.
وجود دارد در ایده موتورهای هارلی دیویدسون که در واقع به نوعی برای مردانی که وارد بحران میانسالی میشوند، جذابیت دارد.
و اما این خصوصیت همچنین در آنیموجیهای آیفون X جدید نیز وجود دارد.
خواستگاه آنیموجیها
همانند بسیاری از نوآوریهای دیگری که اپل در طی سالیان متوالی تولید کرده است، به راحتی میتوانید نشانههایی از ایده اصلی را در جای دیگری بیابید که در این مورد سینجیکو در حوالی توکیو است.
در این منطقه تجار و صاحبان کسب و کار در طی ساعت ناهار با لباس هایی از شخصیتهای مختلف ظاهر شده و با دیگر کارکنان که آنها هم لباس شخصیتهای دیگری را بر تن دارند به ایفای نقش یا نمایش میپردازند. در واقع در این 60 دقیقه از واقعیت جامعه و زندگی دور میشوند.
شاید عدهای هم بگویند که این موضوع میتواند دلیل افزایش 17 درصدی استفاده از ماسکهای هالوین را در انتخابات اخیر آمریکا توضیح دهد که در آن اکثرا با ماسک دونالد ترامپ حاضر میشدند.
در زبان آلمانی برای این مفهوم عبارتی هست تحت عنوان Masken Freiheit به معنای آزادی ماسکها – یا آزادی در پشت ماسکها – آزادی برای بیان هر آنچه که میخواهید از طریق یک شخصیت.
از آنجایی که همه چیز شفاف و روشن شده، حریم خصوصی در عمیقترین بحرانهای خودش قرار گرفته است. در واقع یک برابری و موازنه در حال شکل گرفتن است.
این موضوع به تنهایی شاید بتواند دلیل شرکت جستن میلیونها طرفدار شخصیتهای کمیک و خندهدار در برزگترین نمایشگاههای آمریکا را توضیح دهد که البته هر یک ملبس به پوشش شخصیتهای لِگو و جنگ ستارگان هستند؛ و شاید همین موضوع حاکی از آن باشد که آن آنیموجیها که در ابتدا بسیار معصوم به نظر میرسند، خود در قالب یک چیز بزرگتر، شاید چیزی بزرگ و اعتیاد آور همانند ابزاری ظاهر میشوند که آیفون X جدید نام دارد.
منبع: https://www.ibazaryabi.com/the-new-iphone-and-its-addiction
|