درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 تیر 1397 - 18:03   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی
  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31838صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 23 آبان 1396 - 22:17
ده حرکت بدنی موثر در محل کار
گاهی ما به جای استفاده از کلمات و یا همزمان با استفاده از آنها، برای بهتر رساندن منظور خود از حرکات بدنی هم بهره می بریم. این علامت های کوچک می توانند، در چگونگی برداشت دیگران در موردمان و نحوه برقرار کردن ارتباطشان با ما تأثیرات بزرگی داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گاهی ما به جای استفاده از کلمات و یا همزمان با استفاده از آنها، برای بهتر رساندن منظور خود از حرکات بدنی هم بهره می بریم. این علامت های کوچک می توانند، در چگونگی برداشت دیگران در موردمان و نحوه برقرار کردن ارتباطشان با ما تأثیرات بزرگی داشته باشند.

 

در ادامه به ده توصیه درباره حرکات بدنی اشاره می شود، که می توانند در ایجاد روابط خوب با همکاران و مرئوسان مفید و موثر باشند.


1- کشیدن نفس عمیق از طریق دهان پیش از جلسات مهم
درست پیش از ورود به محل جلسات مهم، از طریق دهان نفسی عمیق بکشیم (اگر کسی ما را نمی بیند، بهترست یک صدای آه ملایم از گلویمان خارج کنیم). این کار فشار جاخوش کرده در گردن، شانه ها، و چانه را که از جمله می تواند سبب شود عصا قورت داده به نظر برسیم، از بین می برد.


2- حرکت داشتن و ساکن بودن متناوب در هنگام سخن گفتن رسمی
انسان طبیعتا حرکت را دنبال می کند. بنابراین حرکت داشتن و ساکن بودن متناوب در هنگام سخن گفتن رسمی (مثلا ارائه گزارش در مورد یک مساله کاری) سبب جلب توجه مخاطبان به حرف های ما می شود. این امر به ویژه در زمانی موثرتر است، که پیش از اشاره به یک نکته کلیدی به سمت مخاطبان برویم. اما در هنگام بیان چنین نکته ای باید بی حرکت باشیم.
در عین حال اگر قرار است سخنان مان چند درون مایه اصلی داشته باشند، بهتر است هر یک از آنها را با قرار گرفتن در جایی متفاوت از صحنه سخنرانی بیان کنیم.


3- برای قاطع به نظر رسیدن، باید به تناوب کف دست ها رو به پایین باشد
درست است که گرفتن کف دست به بالا این پیام را به مخاطبان می دهد، که ما مایلیم در مورد نکته ای خاص مذاکره کنیم. همچنین اگر عکس این حرکت را نشان دهیم، به معنی بی علاقگی به مذاکره است. بااینهمه اگر انسان در مورد مساله ای احساس توانایی کند، خود به خود کف دست هایش را رو به پایین می گیرد. در واقع این کار نشانگر اقتدار می باشد. بنابراین برای قاطع به نظر رسیدن، باید به تناوب کف دست های مان را رو به پایین نگه داریم، یا به همین شکل روی میز کنفرانس بگذاریم.


4- برای جدی گرفته شدن، باید زود اظهارنظر کرد
اگر در جلسات صبر کنیم و تقریبا در انتها نظرمان را بگوییم، احتمالا کسی روی دیدگاه های مان حساب نمی کند. ولی با زود اظهارنظر کردن نشان می دهیم که در جریان امور، و آماده مشارکت هستیم. بنابراین وقتی در ادامه دیدگاه های خود را هم بیان کنیم، از گوش شنوای مخاطبان بهره مند خواهیم شد.


5- توجه به چگونگی نشستن، برای آگاهی از اینکه طرف مقابل کی قصد رفتن دارد
مردم برای اینکه نشان دهند در پایان جلسه یا گفت و گو چه زمانی قصد رفتن دارند، حالتی به خود می گیرند، که گویی می خواهند از جا برخیزند. مثلا ممکن است، دست های شان را روی زانوهای خود بگذارند. بنابراین در هنگام مشاهده اینگونه حرکات، باید به احترام مخاطب خیلی زود به سخنان خود خاتمه دهیم.


5- توجه به میزان سرعت توانایی در ایجاد، یا از بین بردن ارتباط برای بهبود مهارت های کلامی
زمانی که در پشت میز کنفرانس و روبروی همتایان مان نشسته ایم، گاهی باید خود را از میز عقب بکشیم، و از آنها دور شویم. به احتمال قوی مشاهده خواهیم کرد، که طرف مقابل نیز به اقدامی مشابه دست می زند. سپس به روی میز خم شویم، و در حالی دست ها را روی آن بگذاریم، که کف دست ها معلوم باشد. در همین حال به چشم طرف مقابل نگاه کنیم، و لبخند بزنیم. در این هنگام تعامل گرم تر و دوستانه تر ادامه پیدا می کند. به عبارت دیگر این دو سه حرکت کوچک بدنی نشان می دهند، که چقدر سریع می توانیم به ایجاد یا از بین بردن ارتباط مبادرت کنیم.


7- قدم زدن جمعی برای جلب همکاری گروه
ضرب گرفتن، رقصیدن، آواز خواندن و قدم زدن دسته جمعی، فعالیتهایی هستند، که اعضای گروه را به سوی عملکرد هماهنگ با یکدیگر سوق می دهند. کمااینکه پژوهش محققان دانشگاه استنفورد نیز نشان داده که فعالیتهای هماهنگ به اعضای گروه انگیزه می دهند، تا برای کسب نتیجه خوب به طور هماهنگ تلاش کنند.


8- برای صدای پرانرژی داشتن، باید درست ایستاد
صدا تنها از دهان ما خارج نمی شود، بلکه از همه بدن مان بیرون می آید. زیرا چگونگی قرار گرفتن بدن کمک می کند، سخنران پرانرژی تر و تواناتری شویم. برای این کار از جمله باید کف پاها را محکم روی زمین بگذاریم، ران های مان را از هم دور کنیم، و وزن بدن مان را روی هر دو پا بریزیم. اینگونه ایستادن سبب تمدد سیستم اعصاب، تنفس آرام و راحت و رسا شدن صدا، می گردد.


9- عقب رفتن برای ابقاء در موضع کنترل
پژوهش محققان دانشگاه رادبود هلند نشانگر آن است که وقتی افراد با موقعیتی مشکل روبرو می شوند، اگر قدمی به عقب بردارند، واقعا سبب افزایش توانایی شان در کنترل وضعیت موجود می گردد.


10- باز گذاشتن حرکات بدنی برای حفظ و ادامه مولد بودن گروهی
مردم بگونه ای مستمر به حرکات بدنی رهبران خود نگاه می کنند، تا در مورد احساسات و مواضع آنها سرنخی به دست بیاورند. بنابراین اگر بدن ما بسته، زیر فشار روانی، و یا خشمگین به نظر برسد، افراد گروه نیز ناخوآگاه از این حرکات تقلید می کنند. به این روند مسری بودن احساسی می گویند. روندی که در عین حال می تواند به نفع ما هم کار کند. زیرا اگر حرکات بدنی مان آرام، فراگیر و باز باشند، واکنش گروه کارکنان مان هم، منسجم تر، مثبت تر و مولدتر، خواهد بود.

منبع: http://iranjavan.net
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس خبرگزاری پارس در ایران


  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


    اطلاع‌رسانی مؤثر و دو سویه با ایثارگران در دستور کار روابط عمومی‌های بنیاد است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی