درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 - 19:38   

روابط عمومی دولت اوباما پول خرج می کرد تا رسانه ها خبرهای ایران و برجام را پوشش دهند

  روابط عمومی دولت اوباما پول خرج می کرد تا رسانه ها خبرهای ایران و برجام را پوشش دهند


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر، «سرپرست روزنامه شهروند» شد

  مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر، «سرپرست روزنامه شهروند» شد


ادامه ادامه مطلب دو

چالش های فیس بوک در جلوگیری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات آمریکا

  چالش های فیس بوک در جلوگیری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات آمریکا


ادامه ادامه مطلب سه

شرمین وشمگیرایرانی الاصل، "ملکه فناوری بلاک چین"

  شرمین وشمگیرایرانی الاصل، "ملکه فناوری بلاک چین"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هشت حرفی که در محیط کار نباید گفت
  برده داری مدرن در اپل
  روابط عمومی دولت اوباما پول خرج می کرد تا رسانه ها خبرهای ایران و برجام را پوشش دهند
  مراقب سوءاستفاده از هوش مصنوعی باشید
  مالزی و ونزوئلا ارزهای دیجیتالی به بازار عرضه می‌کنند
  شرمین وشمگیرایرانی الاصل، "ملکه فناوری بلاک چین"
  محمدزاده مدیر رادیو ایران شد
  آشنایی با کارخانه ترول
  نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه برگزار شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31825صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 22 آبان 1396 - 14:47
تاثیرگذاری جادوی شبکه های مجازی
  دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس ارتباطات - خدمات فضای مجازی بویژه در چند انتخابات اخیر به عنوان مهمترین کنش سیاسی یک جامعه در مقاطع زمانی خاص قدرت خود را به نمایش گذاشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه های مجازی، جادوی امروز هستند که اغلب واقعیات امروز را تحت تاثیر خود قرار داده است. روابط میان فردی و اجتماعی جامعه را در کنترل خود دارند. همه آنها به علت داشتن ویژگی های بی مکانی و بی زمانی توانسته اند از شرق دور تا دنیای غرب را در سیطره خود قرار دهند.  انسان امروز تنها با یک گوشی هوشمند با یک صفحه چند اینچی می تواند به همه دنیا دسترسی داشته باشد که می تواند هم جذابیت داشته باشد و هم کمی دور از ذهن باشد.


افراد زمانی که به شبکه های اجتماعی می پیوندند در تشکیل اجتماعات مجازی تبادل اطلاعات، نظرات، ایده ها، نقد، نشر آزادند که می تواند به سبک زندگی افراد و تنشهای اجتماعی جامعه منتهی شود.که نتیجه آن خود آگاهی جامعه را به بار می اورد و منتظر نمی ماند مسیری از بالا به پایین طی شود بلکه کوتاهترین  مسیر را انتخاب خواهد کرد به مانند استفاده مردم از اسنپ برای بهتر کردن دسترسی راحت و ارزانتر به آژانس‌ها.


خدمات فضای مجازی بویژه در چند انتخابات اخیر به عنوان مهمترین کنش سیاسی یک جامعه در مقاطع زمانی خاص قدرت خود را به نمایش گذاشت. فضای مجازی بر افکارسازی سیاسی توده مردم نقش موثر و تعیین کننده‌ای دارد از طرف دیگر باید برای مردم روشن شود که هر چیزی که در فضای مجازی منتشر می‌شوند واقعی نیست و اطلاعات و داده هایی که در فضای مجازی پخش و منتشر می‌شوند هیچ هویت و شناسنامه ای ندارند.


بعلاوه واقع تاثیر گذاری فضای مجازی افکار فرد و به تبع آن جامعه و فرهنگ زیست را تغییر داده است. سبک زندگی در مواجه با همین فضای مجازی دست خوش تغییر شده و انسان جدید را بوجود آورده است.گرچه رسانه ها منبع و منشاء قدرت هستند و همه چیز رسانه ای شده و قدرت کنترل همه چیز  در دست رسانه هاست اما قابلیت کنترل خودشان بسیار کم شده است چون انحصار اطلاعاتی و ارتباطی شکسته شده است قبلاً  از واژه اختصاصی برای یک رسانه استفاده می شد ولی الان آنلاین تمام رسانه ها بطور همزمان از خبر استفاده می‌کنند.


الان باید به مقوله اخلاق رسانه ای توجه ویژه  نمود و آنرا آموزش داد تا رسانه ها همدیگر را حذف نکنند برای بررسی کنترل خبر و کنترل تولید اطلاعات که باید آثار آنها در زندگی مردم، کسب و کار افزایش مهارت آموزی، افزایش مزیت نسبی دیده  شود.


مزیت شبکه های اجتماعی دو سویه بودن آنست امکان شنیدن صداهایی که تاکنون  شنیده نمی شد را فراهم می‌کنند. مانند شهروندروزنامه نگار که خود مردم خبرنگار هستند وخبر وعکس را تهیه و به مشارکت می‌ گذارند ساده بدون آموزش خبرنگاری.


شبکه های اجتماعی در همه حوزه ها به دموکراتیک کردن جامعه کمک کرده است همه می توانند در هر موضوعی نظر خود را اعلام نموده و از آن دفاع کنند. تولید محتوا مفید در شبکه های اجتماعی یکی از مشکلات عمده آن بوده و هر کسی با هر ادبیاتی هر آنچه که دلش می خواهد و با نگارشی غلط آنرا به اشتراک می گذارد و همه باید آن غلط را ببیند.


 افکار عمومی هم فقط نقش باز نشر این محتوا را بعهده دارد و بسیار کم در تولید محتوا نقش دارد. زیرا نوشتن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آن  بمراتب سخت تر از نوشتن در رسانه ای چاپی است زیرا شبکه های اجتماعی مخاطب بیشتری دارند و غیر قابل کنترل اما رسانه های چاپی می شود اصلاحیه داد، دوباره نوشت اما فضای مجازی مانند گلوله رها شده است. باید یاد بگیریم با آموزش سواد رسانه ای به مردم به آنها بگوییم که چه چیزی از شبکه های اجتماعی می خواهید.
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون سانسور در ایالت جورجیای آمریکا! ـ اشاره ای به تعریف سانسور و انواع آن


  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  هشت حرفی که در محیط کار نباید گفت


  اینترنت 5G در راه است/ آینده درخشان برای اینترنت همراه


  کنگره موبایل بارسلون جایگاه تبلور شبکه 5G خواهد بود


  انتصاب سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان


  نشست هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه برگزار شد


  دنیای خبر؛ خبرنگاری و خبررسانی


  چالش های فیس بوک در جلوگیری از تلاش ها برای دخالت در انتخابات آمریکا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد