درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 06:14   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31798صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 20 آبان 1396 - 12:37
مدیریت در بازار رکود
علی رفیعی کارشناس ارشد فروش - فراموش نکنیم در دوره رکود و بحران صاحبان رسانه های تبلیغاتی نیز در شرایطی مشابه قرار می گیرند. با افزایش قدرت چانه زنی، صاحبان صنایع امکان تهیه فضای رسانه ای با قیمت های مناسب را که در این دوره بالاست، خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از آنجا که چالشهای اصلی کسب و کار در دوران های رکود و بحران شکل می گیرد، روش ها و استراتژی های مواجه با این بحرانها همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است. در اقتصاد کلان، کاهش مستمر در فعالیتهای‌ عمومی کسب‌وکار را کسادی می نامند و در این دوران است که کاهش معنی دار در چهار عامل تولید، درآمد، اشتغال و تجارت در اقتصاد ایجاد می شود.

 

در این دوران هرچه رقابت شدیدتر شود اهمیت و ضرورت رعایت اصول بازاریابی بیشتر می شود، لذا تسلط به اصول بازاریابی و دقت در اجرای این اصول در دوره بحران و رکود از اهمیت زیادی برخوردار است. باید دانست آمادگی جهت مواجه با دوران های رکود و بحران را باید از دوران های بهبود و رونق آغاز کرد.

 

بنابراین کسب و کارهایی که در پیش بینی دوران های رکود و بحران دارای عملکرد بهتری بودند می توانند جایگاه بهتری نیز در رقابت داشته باشند. در این میان مساله اصلی مدیران در دوران های رکود و بحران، مدیریت نقدینگی است. چراکه از یک طرف خریداران تمایل به پرداخت اقساطی یا تاخیری داشته و از طرف دیگر تامین کنندگان هم تمایل به دریافت وجوه به صورت نقدی و آنی دارند.

 

در دوره رکود و بحران اندازه بازار به شدت کوچک می شود و این یعنی که جا برای شرکتهای فعال در بازار بسیار تنگتر شده و لذا برخی از شرکتها دچار ورشکستگی و از بازار خارج می شوند. پس با توجه به کاهش شدید توان خرید مشتریان در این دوره، دیدگاهها و ارزشهای مشتریان نیز دچار تغییر گردیده، مدیران باید اجزای آمیزه بازاریابی خود را مجددا بازیابی، طراحی و اجرا نمایند.

 

بدلیل افزایش حساسیت به قیمت در این دوره، شرکتها باید تلاش کنند با حذف کردن بخشهای پرستیژی و غیر ضروری، محصولات مناسبتری از نظر قیمتی طراحی و عرضه کنند. با توجه به تغییر شرایط بازار و افزایش رقابت قیمتی بین شرکتها و در مقابل تمایل مشتریان به خرید محصولات ارزانتر، اهداف قیمت گذاری در این دوره باید مورد بازنگری قرار گیرد.

 

به عنوان نمونه باید در این دوره، هدف دستیابی به حداکثر سود جای خود را با هدف حفظ بقا عوض نموده و با توجه به شکل گیری پدیده مازاد کالا و مشکل شدن عملیات فروش، اهمیت شرکتهای واسطه بسیار افزایش می یابد و سیاستهای توزیعی شرکتها نیز باید در این دوره تعدیل و همه اینها در شرایطی است که برخلاف تصور برخی از مدیران، اهمیت استفاده از ابزارهای ترفیع و ترویج مانند تبلیغات همچنان در این مرحله باید بالا نگاه داشته شود و طبیعتا شرکتهایی که بتوانند توان نقدینگی خود را در این دوره حفظ کنند می توانند از این مزیت به نحوی مطلوب بهره جویند.

 

فراموش نکنیم در دوره رکود و بحران صاحبان رسانه های تبلیغاتی نیز در شرایطی مشابه قرار می گیرند. با افزایش قدرت چانه زنی، صاحبان صنایع امکان تهیه فضای رسانه ای با قیمت های مناسب را که در این دوره بالاست، خواهند داشت.


برخی از ابزارهای ترفیع و ترویج از جمله چاشنی های فروش در این دوره از اثربخشی بیشتری برخوردار بوده که کوپن های تخفیف، قرعه کشی و اهدای جایزه از آن جمله اند. در کنار سختی های فراوانی که در دوران های رکود و بحران پیش پای مدیران شرکتها قرار می گیرد، فرصتهای نابی هم شکل می گیرد که در صورت پیش بینی درست، آمادگی لازم و حفظ نقدینگی کافی می توان از این فرصتهای طلایی استفاده ی بهینه ای را نمود.

 

 به عنوان نمونه خرید تمام یا بخشی از سهام شرکتهای رقیبی که توان مقابله با این شرایط را ندارند از جمله این فرصتهاست. پس با مدیریت صحیح در پاییز و زمستان کسب و کار، بهار و تابستان اقتصادی سهم شرکتهایی خواهد شد که موفق شوند زمستان سرد را پشت سر بگذارند و شرکتهایی از این دوره سخت گذر خواهند کرد که نسبت به رقبای خود اشتباهات کمتری داشته و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

 

 طبیعتا با فرا رسیدن دورانهای بهبود و سپس رونق سیاستها و استراتژیهای شرکتها مجددا باید باز طراحی شود و آمادگی برای دوره بحران بعدی نیز از همین زمان آغاز می شود.


 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد