درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31788صفحه نخست » جمعه، 19 آبان 1396 - 01:19
نتیجه یک پژوهش: مشاجره نوشتاری خشن‌تر از جدل شفاهی است
اهمیت "صدا" در انسانی‌تر شدن برخوردها
دیدگاه‌های متعارض اگر به طور شفاهی بیان شوند واکنش‌های شدید کمتری، نسبت به ابراز آنها از طریق فضای مجازی برمی‌انگیزند. پژوهشگران احتمال می‌دهند علت مهم این تفاوت به نقش صدا در انتقال پیام مربوط باشد.
  

دیدگاه‌های متعارض اگر به طور شفاهی بیان شوند واکنش‌های شدید کمتری، نسبت به ابراز آنها از طریق فضای مجازی برمی‌انگیزند. پژوهشگران احتمال می‌دهند علت مهم این تفاوت به نقش صدا در انتقال پیام مربوط باشد.

نشریه آلمانی "زود دویچه" روز پنج‌شنبه (۹ نوامبر/ ۱۸ آبان) در گزارشی به بررسی تفاوت بیان نظرات در مکالمات دیجیتالی و گفت‌وگوهای حضوری پرداخت و نوشت نگاهی گذرا به شبکه‌های اجتماعی کافی است تا اعتماد انسان به سلامت روان بشر به کلی سلب شود.

به نوشته‌ی این نشریه، آنچه در فضای مجازی نوشته می‌شود، ذهن خواننده‌ی غیردرگیر در مشاجره را هم می‌آشوبد؛ به ویژه وقتی موضوع مجادله‌برانگیز می‌شود و حق‌ به جانب‌ها و کسانی که خود را صاحب فضیلت می‌دانند به جان هم می‌افتند و یک‌دیگر را به باد ناسزا و تهمت می‌گیرند.

شماری از کارشناسان معتقدند این که در دنیای مجازی هر مشاجره‌ای خیلی زود به ناسزاگویی و تهمت ز‌دن به مخاطب می‌انجامد الزاما نشانه خباثت و بی‌ادبی انسان‌ها نیست، بلکه بیشتر ناشی از آن است که در شبکه‌های اجتماعی گفت‌وگو و مشاجره از طریق "متن" انجام می‌شود.

یولیانه شرودر (Juliane Schroeder)، از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در مطلبی که در نشریه تخصصی "علوم روانشناسی" منتشر شد تاکید می‌کند که دیدگاه‌های مجادله‌برانگیز اگر حضوری و به صورت شفاهی مطرح شوند، واکنش‌های تند کمتری برمی‌انگیزند.

او معتقد است که وسیله ارتباطی، حتی در مواردی که محتوا یک‌سان باشد، بر ارزش‌گذاری کسی که نظری را مطرح می‌کند تاثیر می‌گذارد.

یک استدلال یا اظهار نظر تحریک‌آمیز اگر به صورت متن ارائه شود مخاطب را به سادگی به این سمت می‌کشاند که نویسنده را احمق و خبیث ارزیابی کند، در حالی که بیان شفاهی همان محتوا قضاوت ملایم‌تری به دنبال خواهد داشت.

پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید در یک مکالمه رودررو، حتی اگر استدلال گوینده قانع‌کننده نیز به نظر نرسد، مخاطب به احتمال بسیار زیاد به آن توجه می‌کند و چه بسا فرض بگیرد که ارائه دهنده یک دیدگاه مناقشه‌برانگیز درباره آن تاملی هم کرده باشد.

روانشناسانی که با پروژه شرودر همکاری کرده‌اند، افرادی را با نظراتی که به صورت شفاهی یا کتبی مطرح شده مواجه کرده و از آنها خواسته‌اند نظر خود را درباره شخصیت مطرح‌کنندگان این نظرات بیان کنند.

موضوع نظرات ارائه شده مسائل مناقشه‌برانگیزی چون سقط جنین، جنگ در افغانستان و یا پرسش‌هایی مانند این که در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در آمریکا کدام نامزد شایستگی حمایت شدن را داشته، بوده است.

اهمیت "صدا" در انسانی‌تر شدن برخوردها
پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که به خصوص هنگامی که پرسش‌شوندگان درباره موضوعی دیدگاهی کاملا مخالف داشته‌اند، شفاهی یا کتبی بودن نطرات بیان شده نقشی بسیار برجسته بازی کرده است.

مشارکت‌کنندگان در این پژوهش، صاحب متنی را که با محتوای آن مخالف بوده‌اند یک آدم سطحی، سرد، غیرمنطقی و به عبارت دیگر یک احمق ارزیابی کرده‌اند اما برای فردی که نظرش را شفاهی بیان می‌کند تا حدود بیشتری خصائل انسانی قائل شده‌اند.

در عین حال تفاوت زیادی نمی‌کرد که فردی با دیدگاه‌های مورد مناقشه قابل دیدن بوده یا این که نظرات خود را در یک فیلم مطرح کرده است. شرودر نتیجه می‌گیرد که "صدا" عامل اصلی تفاوت است.

به نوشته "زود دویچه"، پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا برای مستدل کردن نطریه‌ی خود از یافته‌های پژوهش‌های روانشاسانه دیگری نیز مدد می‌گیرد. او در پژوهشی به این نتیجه رسیده که متقاضیان کار هنگامی که توانایی‌های خود را به طور شفاهی تشریح می‌کنند از قابلیت اقناع بیشتری برخوردارند.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که صدا می‌تواند از حالت چهره و حرکات بدن نیز تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد. ظاهرا شنوده‌ی یک نظر دست‌کم طرف مقابل را "انسان" محسوب می‌کند و برخلاف واکنش به یک نظر مکتوب، در برخورد با صاحب یک دیدگاه مجادله‌برانگیز خویشتن‌داری بیشتری از خود نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد