درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 06:21   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31765صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 20 آذر 1396 - 11:46
روابط عمومی و استفاده از نوآوری در ارتقاء حس رضایتمندی ذینفعان
داود طالبی رئیس اداره روابط عمومی بانک توسعه تعاون - روابط عمومی می تواند با تکیه بر تجارب گذشته پر افتخار علمی، قابلیتها و توانمندیهای بالقوه و بالفعل شایان توجه و در راستای همگونی و همخوانی با تحولات جدید سیستم های اقتصادی و اجتماعی، روشهای علمی نوین و اجرایی را به چرخه نظام اطلاع رسانی وارد نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نفود کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه جنبه های زندگی از جمله در تعاملات روزمره اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی افزایش چشمگیری یافته است که از آن جمله می توان به حوزه بانکداری و بویژه با ورود بانکداری الکترونیک و تحولات چشمگیر مترتب بر آن در نحوه تعامل میان افراد و گروههای اجتماعی و افزایش حجم پر شتاب تجارت در سطوح ملی و بین المللی اشاره نمود.


شناسایی روندهای رشد و توسعه مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح جهانی به منظور بهره برداری از فرصتها در راستای شکوفایی اقتصاد ملی لازم به نظر می آید. انتقال مفاهیم و مهارتهای رفتاری به مردم با برقراری سیستم های اطلاع رسانی و شفاف سازی برای حضور گسترده و عادلانه آنان در فعالیتهای اقتصادی، زمانی ممکن است که با ایجاد حساسیت های لازم به سمت یک جامعه اطلاعاتی گام برداشته شود.


در این گذر اصلی ترین کانون نظام اطلاع رسانی یعنی روابط عمومی می تواند با تکیه بر تجارب گذشته پر افتخار علمی، قابلیتها و توانمندیهای بالقوه و بالفعل شایان توجه و در راستای همگونی و همخوانی با تحولات جدید سیستم های اقتصادی و اجتماعی، روشهای علمی نوین و اجرایی را به چرخه نظام اطلاع رسانی وارد نماید.


آگاهی دادن به مردم ، توسعه و گسترش سیستم های نوین اطلاع رسانی در تمام سطوح آموزشی و نشان دادن خدمات قابل دریافت از آن، می تواند به عنوان یک راهکار عمده و اساسی در زمینه سازی فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات تلقی شود، وظیفه ای که بر عهده روابط عمومی است.


از سوی دیگر می توان گفت امروزه با وجود نسلهای دوم و سوم وب، مخاطب پس از مشاهده تبلیغ می تواند پرسشهای خود را بصورت آنلاین با تبلیغ دهنده در میان گذاشته، در مورد نحوه ارائه خدمات مذاکره کند و آن را با خدمات سایر بنگاهها مقایسه نماید و به این ترتیب شاهد نقش محوری روابط عمومی بویژه در حوزه بانکداری هستیم.


دلیل آن نیز روندی است که در سالهای اخیر در ارتباط با مشتریان بانکها و توسعه حق انتخاب آنان دیده می‌شود. این روند را می توان در کمرنگ شدن تبلیغات صرف و پررنگ شدن نقش روابط عمومی به مفهوم وسیع کلمه و بویژه در حوزه ارتباط با رسانه های اجتماعی و نشر الکترونیک مشاهده کرد. امروز دیگر روابط عمومی، تنها بازاریابی از طریق تبلیغ نیست. روابط عمومی تحلیلی است که دیگران از عملکرد ما دارند.


روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مرکز اطلاع رسانی و اطلاع یابی آن است و اولین نکته ای که در حوزه صنعت بانکداری و البته هر صنعت دیگری وجود دارد این است که بتواند با برنامه ریزی صحیح ظرفیتهای خود را شناسایی نماید و علاوه بر آن، ظرفیتهای جامعه را نیز شناسایی کند تا باتوجه به نیاز جامعه و شرایط موجود به یک استراتژی دقیق دست یابد و آن را به عرصه ظهور و عمل برساند.


از طرف دیگر، می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که ماهیت و هدف صنعت آن است که با آینده پژوهی نسبت به کاهش وابستگی کشور اقدام نماید و در این حوزه روابط عمومی به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و رابط بین نهادهای موازی و همچنین مخاطبان می‌تواند نقش اساسی ایفا کند. نقش روابط عمومی‌ها از چند منظر در صنعت قابل بررسی است. اولین نکته فرهنگ سازی روابط عمومی‌ها در زمینه تولید کالای کیفی و اهتمام در جهت توزیع بهینه و توجه به نیازهای مصرف کنندگان است.


موضوع دیگری که باید روابط عمومی در نظر بگیرند، شناسایی مخاطب و نیازهای آن است و زمانی که نسبت به این موضوع اطلاع کافی را کسب کرد، با مخاطبان خود با استفاده از تکنیکها و ابزارهای ویژه خود و بویژه از طریق ظرفیت موجود رسانه‌ها تعامل و گفتگوی سازنده ای داشته باشند.


نکته بعدی که باید به آن توجه شود نقش روابط عمومی‌ها در حوزه پژوهش است. بدین معنا که نیازهای مخاطبان با در نظر گرفتن فعالیت و رسالت سازمان شناسایی و ظرفیتهای موجود و حوزه‌های فعالیت نهادهای موازی تعیین شده و سپس تمامی اطلاعات پردازش و تحلیل شود. با این اقدامات، روابط عمومی در فرایند تصمیم سازی ورود می‌کند. پژوهش از اصلی‌ترین وظایف روابط عمومی است که باید شاهد نگاهی علمی و دقیق برای ورود به این عرصه باشیم تا بدین گونه سعی شود مدیریت براساس شناخت صحیح تصمیم گیری کند. بدون پزوهش هر اقدامی به منزله عمل کورکورانه است.


نکته دیگری که باید روابط عمومی مدنظر قرار دهد، سرعت در ارائه پاسخگویی و خدمات به مخاطبان است یعنی روابط عمومی باید تسهیل گر فرایند ارتباطی مخاطبان و شرکت باشد.


روابط عمومی باید پس از پژوهش، شناخت و تحقیق، برنامه محور عمل کرده و کمپین‌هایی را با برنامه‌های مشخص تشکیل دهد تا دچار روزمرگی نشود و براساس یکسری اقدامات و فعالیتهای طرح زیری شده و سنجیده البته با در دست داشتن استراتژی مشخص عمل کند.


مسئله دیگر و مهم برقراری ارتباط مؤثر بین نهادها و نهادهای موازی و افراد صاحب نظراست، وظیفه ای که بر عهده روابط عمومی است که هم در طرح و هم چکش کاری مستمر ایده‌ها به سازمان و در مرحله اجرا برای برحذر ماندن از پرداخت هزینه‌های اضافی کمک می‌کند.


جان کلام آن که جهان مدرن امروز متکی بر عقلانیت است. هیچ فعالیت اقتصادی صورت نمی‌گیرد مگر آن که در مورد آن هزینه و فایده شود. وظیفه روابط عمومی استفاده از تمامی ابزارهای جدید ممکن در جهت ترویج فرهنگ تولید و اشتغال، توسعه همدلی و همزبانی در سطح سازمان و سرانجام برنامه ریزی، اقدام و عمل است.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد