درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 03:26   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31754صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 15 آبان 1396 - 23:55
تفاوت اثربخشی و کارایی در تبلیغات
مهندس محمد افروز/ کارشناس ارشد صنعت ساختمان - کارایی به معنای کار را درست انجام دادن، انجام عمل با حداقل منابع و حداکثر بازده. هرچه بتوانیم عملی را به شکل مناسب تر با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر انجام دهیم، آن عمل را کاراتر انجام دادیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مری پارکر فالت می گوید: مدیریت عبارت است از انجام کار از طریق دیگران. همچنین کونتز مدیریت را فرآیند طراحی و نگهداری محیطی که در آن افراد به صورت گروهی برای دستیابی کارا به اهداف انتخاب شده کار می کنند، تعریف کرده است.


امروزه نیروی کار بیش از هر زمانی نیازمند دانش روز و جدید است و مدیرانی موفق ترند که خواهان یافتن و آموختن چیزی متفاوت در مدیریت مرکز تبلیغاتی خود هستند و کارکنان آنان نیز در پی مدیرانی هستند که کارشان نتیجه بخش و اطلاعات آنها بروز باشد تا بتوانند در جذب اعتماد و احترام و پیشرفت آنان مؤثر باشند.


برای یک مدیر، هیچ ادراکی مهمتر از فهم کسب و کار نیست و این بصیرت تنها به درک عوامل مؤثر و روابط بین آنها محدود نمی شود، بلکه کشف شهودی زوایای ناشناخته این فضا و خلق ایده هایی برای بهره برداری از آنها، تجلی ارزش آفرینی از این بصیرت است.


تفکر مدیریت تبلیغاتی بر پایه رویکردی است که زمینه شکل گیری و توسعه این بصیرت را فراهم می کنند. بنابراین تفکر حرفه ای مدیران تبلیغات، این است که بکارگیری خلاقیت افراد را در جذب لحاظ کرده و برای خلق ارزشهای جدید همیشه در حال فراخوان این افراد باشند، که این شیوه تفکر، چشم اندازهایی متمایز از رقبا را به همراه دارد. چشم اندازهایی که می تواند استراتژی های نوآورانه و مزیت بخشی را سبب شود.

 

شاید به جرأت بتوان گفت که انجام هر فعالیتی در سازمان قرین توفیق نخواهد بود، مگر آنکه کنترل های لازم از ابتدا تا به انتها به عمل آمده باشد.


به کمک کنترل است که مدیریت نسبت به نحوه تحقق هدفها و انجام عملیات آگاهی یافته و قدرت پیگیری و در صورت لزوم سنجش و اصلاح آنها را پیدا می کند.


کنترل، ابزار کارآمد مدیران در رده های مختلف است و شاید مهمترین مسئله ای که وجود کنترل را ضروری می سازد، آن است که پیش بینی ها و برنامه های عملیاتی در تبلیغات، همواره با درصدی از خطا توأم است و برای رفع این خطاها و اصلاح عملیات، کنترل تنها راه چاره است.


در اینجا ذکر این نکته ضروری است که دو مفهوم اثربخشی و کارایی در تبلیغات، همواره باید رصد، کشف و مورد بازبینی قرار گیرد و دانستن تفاوت بین آنها را باید امری مهم تلقی کرد:


اثربخشی: (effectiveness) اثربخشی به معنای کار درست انجام دادن، به معنای کار خوب و مناسب انجام دادن است. در حقیقت اثربخشی مربوط به انتخاب و تصمیم است نه عملی خاص.


کارایی: (efficiency) کارایی به معنای کار را درست انجام دادن، انجام عمل با حداقل منابع و حداکثر بازده. هرچه بتوانیم عملی را به شکل مناسب تر با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر انجام دهیم، آن عمل را کاراتر انجام دادیم.


اگر یک شرکت تبلیغاتی، یک محصولی که دارای مشتری فراوانی است برای تبلیغ انتخاب کند، کار او اثربخش بوده است ولی اگر این تبلیغ پر هزینه و با کیفیت پایین تولید شود، ممکن است اثربخش باشد ولی لزوما" کارایی لازم را ندارد و یا بالعکس.


اگر تبلیغات یک محصول را با حداقل هزینه و کیفیت بالا انجام دهد، تبلیغ کاراست، ولی اگر این تبلیغ در بازار مورد توجه قرار نگیرد، تبلیغ مورد نظر اثربخش نبوده است.


البته دانستن این موضوع که اگر در انجام فعالیت خاصی اثربخشی و کارایی بالا باشد، به آن کار می گوییم کاری با بهره وری بالا، زیرا در ادبیات مدیریت، اثربخشی به علاوه کارایی برابر بهره وری است.


سرمایه های یک مدیریت تبلیغاتی مطرح در دنیای کنونی، تنها داشتن اطلاعات جدید و بروز، تجهیزات و تکنولوژی و مواردی از این قبیل نیست، بلکه مهمترین سرمایه، داشتن نیروی انسانی ماهر در امر تبلیغات است.


نیروی انسانی متخصصی که دارای شناخت دقیق از فرهنگ جامعه است و می توان او را آموزش داد و با شناختِ رفتارهای غیرقابل پیش بینی و دارای قدرت تفکر او، تصمیم گیری و انطباق پذیری اش را مدیریت کرد.


هرچند که شناخت و تعقیب آخرین اطلاعات آماری از اقتصاد خرد و کلان از جمله سطح درآمد و قدرت خرید خانوار در سطح شهر، کشور، منطقه و جهان و تحلیل آخرین وضعیت رفتاری جامعه در مواجه با مصارف کالاهای گوناگون و تجزیه و تحلیل رفتار رقبا در سطح داخل و خارج کشور و در نهایت طراحی اثر بخش ترین پیام بازرگانی یا تبلیغاتی با ساده ترین و کوتاهترین روش کلامی، تصویری نیز شاید از موثرترین روش های انجام یک کار خوب تبلیغاتی باشد.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد