درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:16   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31753صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 15 آبان 1396 - 23:51
فرهنگ، مظلوم ترین قربانی در تعدد متولی
حمیدرضا رفیعی کارشناس روابط عمومی - عده ای معتقدند ایران در سالهای دور و در آغاز شکل گیری تمدن خود در سرزمین پارس از فرهنگ والایی برخوردار بوده که هم اکنون به آن باید بالید که همین جا می توان سوالی را طرح کرد که با این شکل، آیندگانِ ما به چه نوع رفتار فعلی ما خواهند بالید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا به تعریف بسیاری از اندیشمندان، فرهنگ از تعاریف و تشریحات متعددی برخوردار است. بسیاری آن را متشکل از خرده فرهنگ های مختلف می دانند اما طی سالهای اخیر یکی از اساتید مطرح حوزه ارتباطات کشور تعریفی جامع از فرهنگ طرح کرده که در آن بیان داشته اند: «مجموعه ای از باور ها، رفتارها، اعتقادات و کنش هایی که با دیگران به اشتراک گذاشته می شود، فرهنگ گفته می شود.»


اضافه شدن «اشتراک با دیگران» تعبیر جدیدی است که متفاوت با تعریف گذشته است.


از تعریف فرهنگ که بگذریم با حسابی سرانگشتی می توان دریافت که بیش از ۲۰ نهاد، وزارنخانه، سازمانها و غیره خود را متولی امر فرهنگ در کشور می دانند که بطور اجمالی از فرهنگ و ارشاد که بگذریم می توان تبلیغات اسلامی،اوقاف و امور خیریه، هلال احمر، ورزش و جوانان، دانشگاهها، کتابخانه عمومی،  آموزش و پرورش، خانواده ها و دهها نهاد دیگر را نام برد که پرداختن به امر فرهنگ را در وظایف خود یدک می کشند.


اما با این همه متولی فرهنگیِ که ذیل هر کدام از آنها دهها هیئت و انجمن و کانون با لایه های مختلف اجتماع و جامعه مرتبط هستند، چه بر سر ما گذشته و می گذرد که همیشه و همواره دم از فرهنگ می زنیم و همیشه آن را در معرض خطر می بینیم.


عده ای معتقدند ایران در سالهای دور و در آغاز شکل گیری تمدن خود در سرزمین پارس از فرهنگ والایی برخوردار بوده که هم اکنون به آن باید بالید که همین جا می توان سوالی را طرح کرد که با این شکل، آیندگانِ ما به چه نوع رفتار فعلی ما خواهند بالید؟


کشور‍ با چندین هزار سال تمدن و شکوه و پیشینه همواره به دلایل مختلف مورد آماج هجوم نظامی و فرهنگی بوده است که خود ما هم بر وضعیت کنونی آن بی تقصیر نبودیم.


نگارنده بر این عقیده است که در زمان رشد و نمو مجموعه آثار فاخر و هنری، متولیان همه سهیم و شریک هستند اما هنگامی که نقص و نقد و کوتاهی باشد، مسئولیت متوجه هیچ شخصی نیست و هیچ مسئولی هم زیر بار نخواهد رفت.


شوراهای نظارتی و تصمیم گیری متعددی تشکیل شده اند اما جدیتی در آنها دیده نمی شود.


متاسفانه تداخل تفکراتِ ورایِ فرهنگی در امور مختلف چنین مشکلات و موانعی را پدید آورده است.


در ادامه آنچه از تعریف فرهنگ می توان برداشت کرد آن است که هر آنچه که در چارچوب اشتراک گذاری است قابلیت عضویت در فرهنگ را دارد، از نوع سلام گرفته تا خداحافظی، با نگاهی به این تعریف بخش عمده کاستی ها را می توان در خانه و خانواده جستجو کرد آنجا که درونگرایی که صفت همیشگی ایرانیان بوده جای خود را به برونگرایی داده است، گرفته از ساخت بناها تا گذاشتن عکس های خانوادگی در فضای مجازی، در نگاهی دیگر افول فرهنگ مطالعه در کشور را از جمله نواقص و حلقه های مفقوده می توان قلمداد کرد، آنجا که رسانه های جدید و‌نوین در دنیای دیجیتال جایگزین رسانه های مکتوب شده و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی بر دانش افزایی رجحان بخشیده است.


کلام و نوشته ی خود را خلاصه تر می کنم و پرهیز از زیاده گویی که «حال فرهنگ در کشور ما خراب است» آنجا که متولی واحدی نداشته و توپ کاستی ها را در زمین بدون منابع مالی و انسانی و بدون اعتبارات فرهنگ و ارشاد می اندازند.


در آخر پیشنهاد حقیر این است که هر یک از ما شهروندان ، خود متولی فرهنگ شده و یک دغدغه فرهنگی را پیش گرفته و پس از مطالعه و تسلط بر آن در همان بخش در پیشگیری و درمان جامعه تلاش کنیم.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد