درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1397 - 13:18   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟

  چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری

  اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری 'اختلال رفتاری' است؟


ادامه ادامه مطلب سه

کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی

  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم انداز جشنواره انتشارات روابط عمومی در گفت و گو با رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی
  دانشگاه میسوری پس از اعتراضات نژادی، 1.3 میلیون دلار را صرف روابط عمومی خود کرد
  اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری 'اختلال رفتاری' است؟
  بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در باره بازگشت جایگاه اداره کلی روابط عمومی استانداری یزد
  مدیرامور هماهنگی حوزه‌مدیریت پست‌بانک‌ایران: استفاده از رسانه‌های‌نوین از ضرورت های‌ کار روابط‌عمومی است
  فرماندار شاهرود: برخی دستگاه‌های دولتی خبرنگاران را فقط در ۱۷مرداد می‌شناسند
  برخی دستگاه‌های دولتی خبرنگاران را فقط در ۱۷مرداد می‌شناسند
  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد
  میرزایی در جمع مدیران روابط عمومی؛ روابط عمومی‌ها پیش از تعهد به مدیران خود، به مردم تعهد داشته باشند
  تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31739صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 18 آبان 1396 - 07:51
استفاده از ترکیب پرقدرت عناصر خلاقیت در مدیریت روابط عمومی
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - مدیران برای رشد خلاقیت در سازمان خویش باید محل تقاطع عناصر خلاقیت را بیابند. اگر دانش تخصصی افراد سازمان، با انگیزه بالا برای کار و توانایی خلاق اندیشیدن نقطه اشتراکی بیاید در شکل و روشهای سازمان نوآوری و سرانجام موفقیتهای چشمگیری بوجود خواهد آمد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیران برای رشد خلاقیت در سازمان خویش باید محل تقاطع عناصر خلاقیت را بیابند. اگر دانش تخصصی افراد سازمان، با انگیزه بالا برای کار و توانایی خلاق اندیشیدن نقطه اشتراکی بیاید در شکل و روشهای سازمان نوآوری و سرانجام موفقیتهای چشمگیری بوجود خواهد آمد.


برای تقویت انگیزه کارکنان، راههای مختلفی وجود دارد اما مهمترین اصول در این زمینه همسویی هدفهاست. اگر میان اهداف فردی و سازمانی همسویی بوجود آید و افراد سازمان تحقق اهداف خود را در گرو تحقق اهداف سازمان بیابند، انگیزه زیادی برای تفکر، کار و تلاش بیشتر بدست می آورند.

 

اگر مدیر برای تمامی کارکنان احترام لازم را قائل باشد. به آنها اعتماد کند و تا حد امکان، سازمان را بر مبنای خود کنترلی اداره نماید، افراد خود را جزئی از نظام مربوطه می دانند و در صدد خلاقیت و نوآوری در کار بر می آیند ( مجله تدبیر، ش 85 هرسی، 1988).


برای تحقق عنصردیگر یعنی مهارتهای مربوط به خلاقیت سازمان باید از ساختاری خلاق و پویا برخوردار باشد. در این ساختار باید از نظام کنترلی شدید پرهیز و در نتیجه امنیت شغلی ایجاد کرد.

 

 به این ترتیب افراد می توانند احساس خطر نموده و از چالشهای تازه و مسائل پیچیده استقبال کنند و راههای آزمون نشده را بپیمایند، زیرا برای ایجاد خلاقیت در سازمان لازم است افراد قادر به کنار گذاشتن قواعد و چارچوبهای ذهنی باشند و بتوانند ایده های متعدد و تازه ای عرضه کنند که لازمه این امر داشتن استقلال رای است که مدیر می تواند مشوق آن باشد.


کارهای خلاق، مانند بسیاری از اختراعات و اکتشافات با نوعی حساسیت نسبت به موضوع که به دلیل وجود انگیزه ایجاد شده، شکل می گیرد. سپس با داشتن مهارتهای تخصصی، مسئله و اهداف آن تعریف می شود و کار ادامه می یابد و سرانجام اندیشه و کار خلاق زمانی به مرحله نهایی ظهور می رسد که فرد قادر باشد خارج از قالبها و روشهای معمول، دست به خطر بزند.

 

بدین ترتیب ملاحظه می شود که ترکیب این سه عنصر، منجر به تولید ایده ها وکارهای خلاق می شود. اگر در مدیریت نیز انگیزه لازم وجود داشته باشد، در برابر فرصتها حساسیت بوجود می آید تا از منابع مختلف برای شکل گیری برنامه های جدید نهایت استفاده بعمل آید.


دانش تخصصی در تعیین اهداف درازمدت و برنامه ریزی راهبردی، نقش اساسی دارد. آنگاه باید آماده خطر کردن شد و ایده های تازه ای عرضه کرد. عرضه ایده های بدیع از آن جهت با خطر پذیری همراه است که امکان شکست آنها همواره وجود دارد؛ اما نباید از آن ترسید.
 

 

فاطمه شهرزاد بخشایش

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشارات الکترونیک در روابط عمومی


  چشم انداز جشنواره انتشارات روابط عمومی در گفت و گو با رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی


  کارگاه های «عکاسی خبری پیشرفته» و «سواد بصری»


  «سنگاپور کجاست؟»: نشست ترامپ- کیم برای این شهر-کشورِ کوچک حکم یک کودتا در روابط عمومی را دارد


  بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در باره بازگشت جایگاه اداره کلی روابط عمومی استانداری یزد


  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد


  اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری 'اختلال رفتاری' است؟


  مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر منصوب شد


  میرزایی در جمع مدیران روابط عمومی؛ روابط عمومی‌ها پیش از تعهد به مدیران خود، به مردم تعهد داشته باشند


  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی