درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 06:13   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31737صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 17 آبان 1396 - 08:16
مراحل خلاقیت در روابط عمومی
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - نویسندگان و صاحب نطران این مراحل را بگونه های مختلف مطرح کرده اند. بر اساس گفته ها، فرایند خلاقیت به ترتیب دربر گیرنده مراحل روبرو شدن با ایده یا مشکل و شدت رابطه با محیط است که فرد خلاق را احاطه کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مراحل خلاقیت ممکن است به عنوان فعالیت قوه درک و خرد انسان با مراحل مجزا ولی به هم پیوسته تعریف شود که انسان را به رهیافتهایی هدایت کند. نویسندگان و صاحب نطران این مراحل را بگونه های مختلف مطرح کرده اند. بر اساس گفته ها، فرایند خلاقیت به ترتیب دربر گیرنده مراحل روبرو شدن با ایده یا مشکل و شدت رابطه با محیط است که فرد خلاق را احاطه کرده است.

 

 "اندرسون" در سال 1959 مراحل خلاقیت را شهود (Intuition)، الهام (Inspiration)، بینش (Insight) و سخت کوشیدن (Hard wor ) می داند، "والاس" معتقد است که فرایند خلاقیت شامل آماده سازی، نهفتگی، اشراق و اثبات (Verification) است.


به اعتقاد والاس، که تا حدی زیاد مورد تاکید صاحب نظران زمینه خلاقیت است آماده سازی به معنی تحقیق، بررسی و جمع آوری همه جانبه حقایق است و مقصود از نهفتگی ترکیب اطلاعات گذشته و جدید بدون کوشش آگاهانه برای دستیابی به رهیافت مسئله را بطور ناگهانی بدست می آورد، در اثبات که مرحله نهایی فرایند خلاقیت است، رهیافت جدید، بدیع و شاید تخیلی بصورت عملی درآمده، آزمایش یا جدید نظر و پالایش می شود.


"اتریک" صاحب نظر مدیریت، فرایند خلاقیت را از اندیشه تا عمل به سه مرحله به وجود آمدن اندیشه، پرورش اندیشه و بکارگیری اندیشه تقسیم کرده است.


"آلبرشت" مراحل خلاقیت عملی و قابل اجراتری را که از پنج مرحله تشکیل شده است پیشنهاد می کند. این مراحل به ترتیب عبارتند از: جذب اطلاعات، الهام، آزمون، پالایش و عرضه.


او معتقد است که شخص خلاق، اطلاعات اطراف خود را جذب می کند و برای بررسی مسائل، به بررسی و جستجوی رهیافتهای مختلفی می پردازد. در این هنگام ذهن فرد خلاق با استفاده از اطلاعات خام اثبات شده بطورغیر قابل محسوس آغاز بکار می کند و پس از تجزیه و تحلیل و ترکیب اطلاعات، رهیافتی برای مسئله عرضه می کند.


در مرحله ای که الهام نامیده می شود فرد خلاق احساس می کند که به رهیافت قابل اجرایی دست یافته است، پس از کسب رهیافت جدید، فرد خلاق آن را به آزمون می گذارد تا موفقیت یا عدم موفقیت را مشاهده کند. در این مرحله ممکن است در کیفیت رهیافت نیز بهبودی حاصل شود.

 

 از اینرو باید با نگرش و تفکری انعطاف پذیر، امتیازات و کاستیهای رهیافت را پذیرفت. زمانی که آزمون انجام گرفت و عملی بودن و قابل اجرا بودن آن تایید شد، ممکن است به پالایش نیاز باشد به این معنی که بهینه کردن رهیافت دنبال شود.

 

آخرین مرحله، عرضه اندیشه خلاق است؛ بدینگونه که امتیازات اندیشه یا مصول جدید باید بگونه ای عرضه شود که بسادگی قابل عرضه عملی باشد. وقتی پذیرش اندیشه یا محصول جدید انجام گرفت، مراحل خلاقیت و نوآوری با موفقیت طی خواهد شد.

 اصغر مشبکی - کاوه تیمورنژاد

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد