درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 06:14   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31736صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 16 آبان 1396 - 08:14
خلاقیت در کسب و کار
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گرایشی که در این زمینه وجود دارد پیوند زدن خلاقیت به هنرهاست که می توان آن را بیان اندیشه های بسیار اصیل تلقی نمود.

 

برای مثال نوآوری پیکاسو در نقاشی، یا نوآوری ویلیام فالکنر، در داستانسرایی، خلاقیت در کسب و کار باید متناسب، سودمند، عملی و موثر بر شیوه کسب و کار باشد. پیوند خلاقیت با اصالت هنری، اغلب سبب می شود که در جایگاه مناسب خلاقیت در سازمانها الهام بوجود آید.


بسیاری از مدیران ضمن طرز خلاقیت، از فرایند خلاقیت نیز برداشت محدودی دارند. برخی از آنها، خلاقیت را به شیوه تفکر کارکنان نسبت می دهند؛ برای مثال کارکنان چگونه مسائل را به شیوه ای آفرینشگرانه حل می کنند. بنابراین می توان اجرای خلاقیت را در سه جزء مهارتهای تفکر خلاق، تخصص و انگیزش دانست.


تخصص در لغت به معنای دانش است، دانش فنی و روش فکری، تخصص شامل تمامی چیزهایی است که فرد می داند و می تواند در قلمرو گسترده کار خود بکار گیرد و همه این نیست که این تخصص را از تحصیلات رسمی بدست آورده باشد یا تجزیه عملی، یا از برخورد و تمایل با افراد حرفه ای دیگر. اقتصاددانان و روانشناسان بزرگ نظیر "هربرت سایمون" (Herber Simon) تخصص را شبکه سیر و سفرهای ممکن می نامند؛ یعنی فضای فکری که برای کشف و حل مسائل بکار می رود و هر چه این فضا وسیعتر باشد، بهتر است.


تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است. برای مثال دانشمندی که داروساز است و شخصیت او بصورتی است که از مخالفت با دیگران ناراحت نمی شود، خلاقیت بیشتری خواهد داشت و اگر این شخص مسائل را زیرو رو کند و آمیزه ای از دانشهای به ظاهر ناهمگون را فراهم آورد باز هم خلاقیت او بیشتر می شود. اگر تخصص و تفکر خلاق به منزله مواد خام یا منافع فرد تلقی شود عامل انگیزش تعیین می کند که کارکنان واقعا چه کاری انجام خواهند داد.


اگر یک دانشمند از اعتبارات تحصیلات برجسته ای بهره مند باشد به آسانی می تواند در زمینه مسائل قدیمی، به چشم اندازهای تازه دست یابد، اما اگر فاقد انگیزه لازم برای یک کار بخصوص باشد، آن کار را انجام نخواهد داد و تخصص و تفکر خلاق و بدون استفاده می ماند یا صرف اموری دیگر می شود. در واقع این امر دونوع انگیزش را نشان می دهد. انگیزش درونی و انگیزش بیرونی.
 

اصغر مشبکی - کاوه تیمورنژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد