درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 - 02:41   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

روز بین المللی ستایش خلاقیت و استعداد

  روز بین المللی ستایش خلاقیت و استعداد


ادامه ادامه مطلب دو

آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟

  آیا می دانیم چقدر برای خود ارزش قائلیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

«ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی

  «ملی پلاس» بانک ملی ایران، انقلاب شعب در نظام بانکی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود
  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه
  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران
  افشین سبزواری مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران شد
  افتتاح خط تولید لوله های فولادی اسپیرال با حضور مدیران بانک ملی ایران
  بانک ملی ایران به حدود 100 هزار نفر تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی
  روابط عمومی ها وظیفه دارند با نمایش واقعیت های موجود، عملکرد مدیران اقتصادی را با نگاه مثبت و واقع گرایانه بیان کنند
  چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ کرمان آبان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31736صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 16 آبان 1396 - 08:14
خلاقیت در کسب و کار
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گرایشی که در این زمینه وجود دارد پیوند زدن خلاقیت به هنرهاست که می توان آن را بیان اندیشه های بسیار اصیل تلقی نمود.

 

برای مثال نوآوری پیکاسو در نقاشی، یا نوآوری ویلیام فالکنر، در داستانسرایی، خلاقیت در کسب و کار باید متناسب، سودمند، عملی و موثر بر شیوه کسب و کار باشد. پیوند خلاقیت با اصالت هنری، اغلب سبب می شود که در جایگاه مناسب خلاقیت در سازمانها الهام بوجود آید.


بسیاری از مدیران ضمن طرز خلاقیت، از فرایند خلاقیت نیز برداشت محدودی دارند. برخی از آنها، خلاقیت را به شیوه تفکر کارکنان نسبت می دهند؛ برای مثال کارکنان چگونه مسائل را به شیوه ای آفرینشگرانه حل می کنند. بنابراین می توان اجرای خلاقیت را در سه جزء مهارتهای تفکر خلاق، تخصص و انگیزش دانست.


تخصص در لغت به معنای دانش است، دانش فنی و روش فکری، تخصص شامل تمامی چیزهایی است که فرد می داند و می تواند در قلمرو گسترده کار خود بکار گیرد و همه این نیست که این تخصص را از تحصیلات رسمی بدست آورده باشد یا تجزیه عملی، یا از برخورد و تمایل با افراد حرفه ای دیگر. اقتصاددانان و روانشناسان بزرگ نظیر "هربرت سایمون" (Herber Simon) تخصص را شبکه سیر و سفرهای ممکن می نامند؛ یعنی فضای فکری که برای کشف و حل مسائل بکار می رود و هر چه این فضا وسیعتر باشد، بهتر است.


تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است. برای مثال دانشمندی که داروساز است و شخصیت او بصورتی است که از مخالفت با دیگران ناراحت نمی شود، خلاقیت بیشتری خواهد داشت و اگر این شخص مسائل را زیرو رو کند و آمیزه ای از دانشهای به ظاهر ناهمگون را فراهم آورد باز هم خلاقیت او بیشتر می شود. اگر تخصص و تفکر خلاق به منزله مواد خام یا منافع فرد تلقی شود عامل انگیزش تعیین می کند که کارکنان واقعا چه کاری انجام خواهند داد.


اگر یک دانشمند از اعتبارات تحصیلات برجسته ای بهره مند باشد به آسانی می تواند در زمینه مسائل قدیمی، به چشم اندازهای تازه دست یابد، اما اگر فاقد انگیزه لازم برای یک کار بخصوص باشد، آن کار را انجام نخواهد داد و تخصص و تفکر خلاق و بدون استفاده می ماند یا صرف اموری دیگر می شود. در واقع این امر دونوع انگیزش را نشان می دهد. انگیزش درونی و انگیزش بیرونی.
 

اصغر مشبکی - کاوه تیمورنژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما


  چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ کرمان آبان برگزار می شود


  سناریو- تفکر نو


  راهکارهایی برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی


  روابط عمومی ها وظیفه دارند با نمایش واقعیت های موجود، عملکرد مدیران اقتصادی را با نگاه مثبت و واقع گرایانه بیان کنند


  افشین سبزواری مدیر روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران شد


  عکس برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  مدیریت موزه مطبوعات به خانه مطبوعات کرمان واگذار می‌شود


  احتمال بروز اختلال موقت در واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران


  «آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران