درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آذر 1396 - 07:55   

آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن

  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


ادامه ادامه مطلب یک

مبارز راه درست نگاری در رسانه ها

  مبارز راه درست نگاری در رسانه ها


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام


ادامه ادامه مطلب سه

ارزش شرکت مالک

  ارزش شرکت مالک 'وی‌چت' به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارزش شرکت مالک 'وی‌چت' به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید
  در ارتباط با دیگران فعال تر عمل کنیم
  مرثیه ای بر آثاری که داعش از خود برجای گذاشت
  تجلیل رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش از رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان
  شورای هماهنگی روابط عمومی های استان فارس تشکیل می‌شود
  نشست مشترک مدیران خبرگزاری ها، نشریات و هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های خراسان شمالی
  مبارز راه درست نگاری در رسانه ها
  هشدار پانزده هزار دانشمند از صد و هشتاد و چهار کشور جهان به بشریت
  اختراع فنوگراف (گراموفون ـ جعبه ساز)
  پرداخت بیش از 52 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی ایران به بخش صنعت و معدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31736صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 16 آبان 1396 - 08:14
خلاقیت در کسب و کار
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گرایشی که در این زمینه وجود دارد پیوند زدن خلاقیت به هنرهاست که می توان آن را بیان اندیشه های بسیار اصیل تلقی نمود.

 

برای مثال نوآوری پیکاسو در نقاشی، یا نوآوری ویلیام فالکنر، در داستانسرایی، خلاقیت در کسب و کار باید متناسب، سودمند، عملی و موثر بر شیوه کسب و کار باشد. پیوند خلاقیت با اصالت هنری، اغلب سبب می شود که در جایگاه مناسب خلاقیت در سازمانها الهام بوجود آید.


بسیاری از مدیران ضمن طرز خلاقیت، از فرایند خلاقیت نیز برداشت محدودی دارند. برخی از آنها، خلاقیت را به شیوه تفکر کارکنان نسبت می دهند؛ برای مثال کارکنان چگونه مسائل را به شیوه ای آفرینشگرانه حل می کنند. بنابراین می توان اجرای خلاقیت را در سه جزء مهارتهای تفکر خلاق، تخصص و انگیزش دانست.


تخصص در لغت به معنای دانش است، دانش فنی و روش فکری، تخصص شامل تمامی چیزهایی است که فرد می داند و می تواند در قلمرو گسترده کار خود بکار گیرد و همه این نیست که این تخصص را از تحصیلات رسمی بدست آورده باشد یا تجزیه عملی، یا از برخورد و تمایل با افراد حرفه ای دیگر. اقتصاددانان و روانشناسان بزرگ نظیر "هربرت سایمون" (Herber Simon) تخصص را شبکه سیر و سفرهای ممکن می نامند؛ یعنی فضای فکری که برای کشف و حل مسائل بکار می رود و هر چه این فضا وسیعتر باشد، بهتر است.


تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است. برای مثال دانشمندی که داروساز است و شخصیت او بصورتی است که از مخالفت با دیگران ناراحت نمی شود، خلاقیت بیشتری خواهد داشت و اگر این شخص مسائل را زیرو رو کند و آمیزه ای از دانشهای به ظاهر ناهمگون را فراهم آورد باز هم خلاقیت او بیشتر می شود. اگر تخصص و تفکر خلاق به منزله مواد خام یا منافع فرد تلقی شود عامل انگیزش تعیین می کند که کارکنان واقعا چه کاری انجام خواهند داد.


اگر یک دانشمند از اعتبارات تحصیلات برجسته ای بهره مند باشد به آسانی می تواند در زمینه مسائل قدیمی، به چشم اندازهای تازه دست یابد، اما اگر فاقد انگیزه لازم برای یک کار بخصوص باشد، آن کار را انجام نخواهد داد و تخصص و تفکر خلاق و بدون استفاده می ماند یا صرف اموری دیگر می شود. در واقع این امر دونوع انگیزش را نشان می دهد. انگیزش درونی و انگیزش بیرونی.
 

اصغر مشبکی - کاوه تیمورنژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اختراع فنوگراف (گراموفون ـ جعبه ساز)


  مبارز راه درست نگاری در رسانه ها


  خلاقیت، نوآوری و تمایز در نهاد هر مدیر روابط عمومی نهفته است


  تعالی سازمانی،همبستگی درونی و میراثی برای فردا


  روابط عمومی؛ پیدا کردن وجه تمایز کار


  فضای مجازی و ضرورت مدیریت اخبار جعلی


  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام


  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر منصوب شد


  مرثیه ای بر آثاری که داعش از خود برجای گذاشت


  مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی سازمان غذا و دارو منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: انتشار ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی ایران