درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1397 - 13:19   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟

  چرا در میهمانی‌های خانوادگی نباید از موبایل استفاده کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری

  اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری 'اختلال رفتاری' است؟


ادامه ادامه مطلب سه

کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی

  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم انداز جشنواره انتشارات روابط عمومی در گفت و گو با رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی
  دانشگاه میسوری پس از اعتراضات نژادی، 1.3 میلیون دلار را صرف روابط عمومی خود کرد
  اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری 'اختلال رفتاری' است؟
  بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در باره بازگشت جایگاه اداره کلی روابط عمومی استانداری یزد
  مدیرامور هماهنگی حوزه‌مدیریت پست‌بانک‌ایران: استفاده از رسانه‌های‌نوین از ضرورت های‌ کار روابط‌عمومی است
  فرماندار شاهرود: برخی دستگاه‌های دولتی خبرنگاران را فقط در ۱۷مرداد می‌شناسند
  برخی دستگاه‌های دولتی خبرنگاران را فقط در ۱۷مرداد می‌شناسند
  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد
  میرزایی در جمع مدیران روابط عمومی؛ روابط عمومی‌ها پیش از تعهد به مدیران خود، به مردم تعهد داشته باشند
  تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری محیط زیست ضروری است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31736صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 16 آبان 1396 - 08:14
خلاقیت در کسب و کار
به بهانه برگزاری چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی در 19 آذر 1396 - تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گرایشی که در این زمینه وجود دارد پیوند زدن خلاقیت به هنرهاست که می توان آن را بیان اندیشه های بسیار اصیل تلقی نمود.

 

برای مثال نوآوری پیکاسو در نقاشی، یا نوآوری ویلیام فالکنر، در داستانسرایی، خلاقیت در کسب و کار باید متناسب، سودمند، عملی و موثر بر شیوه کسب و کار باشد. پیوند خلاقیت با اصالت هنری، اغلب سبب می شود که در جایگاه مناسب خلاقیت در سازمانها الهام بوجود آید.


بسیاری از مدیران ضمن طرز خلاقیت، از فرایند خلاقیت نیز برداشت محدودی دارند. برخی از آنها، خلاقیت را به شیوه تفکر کارکنان نسبت می دهند؛ برای مثال کارکنان چگونه مسائل را به شیوه ای آفرینشگرانه حل می کنند. بنابراین می توان اجرای خلاقیت را در سه جزء مهارتهای تفکر خلاق، تخصص و انگیزش دانست.


تخصص در لغت به معنای دانش است، دانش فنی و روش فکری، تخصص شامل تمامی چیزهایی است که فرد می داند و می تواند در قلمرو گسترده کار خود بکار گیرد و همه این نیست که این تخصص را از تحصیلات رسمی بدست آورده باشد یا تجزیه عملی، یا از برخورد و تمایل با افراد حرفه ای دیگر. اقتصاددانان و روانشناسان بزرگ نظیر "هربرت سایمون" (Herber Simon) تخصص را شبکه سیر و سفرهای ممکن می نامند؛ یعنی فضای فکری که برای کشف و حل مسائل بکار می رود و هر چه این فضا وسیعتر باشد، بهتر است.


تفکر خلاق به رویکرد کارکنان در حل مسائل اشاره دارد و خود مهارت، به شخصیت و نیز چگونگی تفکر و کارکرد شخصی بستگی دارد، در واقع مهارتهای تفکر خلاق، رویکرد انعطاف پذیر و خیالپردازانه کارکنان نسبت به مسائل است. برای مثال دانشمندی که داروساز است و شخصیت او بصورتی است که از مخالفت با دیگران ناراحت نمی شود، خلاقیت بیشتری خواهد داشت و اگر این شخص مسائل را زیرو رو کند و آمیزه ای از دانشهای به ظاهر ناهمگون را فراهم آورد باز هم خلاقیت او بیشتر می شود. اگر تخصص و تفکر خلاق به منزله مواد خام یا منافع فرد تلقی شود عامل انگیزش تعیین می کند که کارکنان واقعا چه کاری انجام خواهند داد.


اگر یک دانشمند از اعتبارات تحصیلات برجسته ای بهره مند باشد به آسانی می تواند در زمینه مسائل قدیمی، به چشم اندازهای تازه دست یابد، اما اگر فاقد انگیزه لازم برای یک کار بخصوص باشد، آن کار را انجام نخواهد داد و تخصص و تفکر خلاق و بدون استفاده می ماند یا صرف اموری دیگر می شود. در واقع این امر دونوع انگیزش را نشان می دهد. انگیزش درونی و انگیزش بیرونی.
 

اصغر مشبکی - کاوه تیمورنژاد

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشارات الکترونیک در روابط عمومی


  چشم انداز جشنواره انتشارات روابط عمومی در گفت و گو با رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی


  کارگاه های «عکاسی خبری پیشرفته» و «سواد بصری»


  «سنگاپور کجاست؟»: نشست ترامپ- کیم برای این شهر-کشورِ کوچک حکم یک کودتا در روابط عمومی را دارد


  بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در باره بازگشت جایگاه اداره کلی روابط عمومی استانداری یزد


  مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل معرفی شد


  اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری 'اختلال رفتاری' است؟


  مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر منصوب شد


  میرزایی در جمع مدیران روابط عمومی؛ روابط عمومی‌ها پیش از تعهد به مدیران خود، به مردم تعهد داشته باشند


  کارنامه بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی