درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 مهر 1399 - 17:42   

«سنگاپور»، برترین شهر هوشمند جهان در مقابله با کرونا

  «سنگاپور»، برترین شهر هوشمند جهان در مقابله با کرونا


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

سومین وبینار روابط عمومی حرفه ای برگزار می شود

  سومین وبینار روابط عمومی حرفه ای برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان ثبت نام مسابقات بین‌المللی مهارت (ابی لیمپیک) 2021
  مدیرعامل بانک سپه گفت: بزرگ‌ترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور با عاملیت بانک سپه اجرایی می شود
  گزارش دومین جلسه از سری وبینارهای روابط‌عمومی حرفه‌ای
  نشست مشترک شورای هماهنگی سیستان و بلوچستان با حضور سخنگوی دولت
  فرمول دموکرات‌ها برای تغییر خط‌مشی صنعت تکنولوژی
  سرپرست روابط عمومی باشگاه پرسپولیس انتخاب شد
  جمع‌آوری بازخورد‌ها و نظرات مشتریان
  دومین نشست کارگروه های ۲۰ گانه باشگاه تلاشگران ارزش آفرین کشور برگزار شد
  جایگاه رسانه‌ها در آموزش‌های کرونایی به جامعه
  «سنگاپور»، برترین شهر هوشمند جهان در مقابله با کرونا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31721صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 12 آبان 1396 - 12:25
تبلیغات روی نیمی‌ از جمعیت آمریکا
فیس‌بوک، گوگل و توییتر مدت‌ها کوشیدند تاثیرات احتمالی ناشی از دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا را کم‌اهمیت جلوه دهند. اکنون آن‌ها نیز در برابر کنگره به تاثیرات ناشی از دخالت‌‌های روسیه در انتخابات اعتراف کرده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فیس‌بوک، گوگل و توییتر مدت‌ها کوشیدند تاثیرات احتمالی ناشی از دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا را کم‌اهمیت جلوه دهند. اکنون آن‌ها نیز در برابر کنگره به تاثیرات ناشی از دخالت‌‌های روسیه در انتخابات اعتراف کرده‌اند.

موضوع گمانه‌زنی پیرامون دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوع جدیدی نیست. اما ادامه تحقیقات در این زمینه از دخالت جدی روسیه در کارزار انتخاباتی آمریکا پرده برگرفته است.


سایت خبری شبکه یک آلمان، تاگس‌شاو، در گزارشی پیرامون امکان دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا از پاسخگویی مسئولان فیس‌بوک و توییتر در برابر نمایندگان کنگره آمریکا خبر داده است. حتی گفته شده که هزینه تبلیغات صورت گرفته توسط شرکت‌های روسی در شبکه‌های اجتماعی به روبل پرداخت شده است. موضوعی که لازم بود شک مسئولان فیس‌بوک و توییتر را برانگیزد.

تبلیغات روی نیمی‌ از جمعیت آمریکا
همین چند ماه پیش بود که مارک زاکربرگ، رئیس فیس‌بوک گمانه‌زنی پیرامون نقش تبلیغات روسیه در انتخابات آمریکا را "ایده‌ای مسخره" ارزیابی کرده بود. حال بخش حقوقی فیس‌بوک اظهارات زاکربرگ را "ارزیابی نادرست" او خوانده و در برابر کنگره آمریکا به خطاهای فیس‌بوک در این زمینه اعتراف کرده است.


تحقیقات نشان می‌دهد که در بازه زمانی ژوئن ۲۰۱۵ تا اوت ۲۰۱۷ تبلیغات گسترده‌ای از سوی روسیه در فیس‌بوک منتشر شده است. تبلیغاتی که ۱۲۶ میلیون نفر از شهروندان آمریکا را در پوشش خود قرار داده است. یعنی بیش از نیمی از جمعیت آمریکا.


وکیل فیس‌بوک، کالین استرتچ، در برابر نمایندگان کنگره آمریکا در این باره گفته است: «اینکه کشورهای خارجی توانسته‌اند تا این حد از پلاتفرم‌های ما سوءاستفاده کنند، برای ما درسی ناخوشایند است. ما حتما تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد.»


افزون بر این گفته می‌شود که بیش از ۲۷۰۰ حساب کاربری توییتر نیز در همین دوره زمانی توسط شرکت "آژانس پژوهش اینترنتی" واقع در سن‌پترزبورگ، ایجاد شده و برای دخالت در کارزار انتخاباتی آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.


به عنوان نمونه، روشن شده است که برخی از این تبلیغات‌های روسی تحت پوشش شاخه تنسی حزب جمهوریخواه منتشر شده‌اند و پس از انتشار، فورا توسط فرزند و همکاران دونالد ترامپ بازنشر شده‌اند.

پاسخگویی در برابر کنگره
در جریان پاسخگویی در برابر نمایندگان کنگره آمریکا نمونه‌های متعددی از مجموع حدود ۳۰۰۰ تبلیغات فیس‌بوکی که توسط روسیه صورت گرفته بود به نمایش گذاشته شد. از آن میان می‌توان به تبلیغاتی اشاره کرد که تحت عنوان "وطن‌پرست باشیم" صورت گرفته است. تبلیغاتی که هدفش آسیب‌زدن به حیثیت هیلاری کلینتون بوده است.


یا در تبلیغاتی که تحت عنوان "قلب تگزاس" صورت گرفته بود، موضوع جدایی و استقلال تگزاس به میان آمده بود. در مجموع همه این تبلیغات دو هدف را دنبال می‌کردند: آسیب رساندن به هیلاری کلینتون و ایجاد نگرانی و تردید در میان شهروندان. نگرانی‌ها و تردیدهایی که عملا باعث سردرگمی و انشقاق در جامعه آمریکا می‌شد.

واکنش نمایندگان کنگره
نمایندگان کنگره از این بابت که مسئولان فیس‌بوک، توییتر و گوگل موفق به کشف ماهیت این تبلیغات نشده‌اند، ابراز ناخرسندی کردند. یکی از سناتورهای دموکرات به نام آل فرانکن ضمن انتقاد از این موضوع گفت: «آیا آن‌ها [مسئولان فیس‌بوک، توییتر و گوگل] از این بابت که پرداخت هزینه این تبلیغات به روبل صورت گرفته، تعجب نکردند؟ چطور ممکن است که آن‌ها متوجه نشده‌اند که بوی خوبی از این ماجرا نمی‌آید؟»


نکته جالب اینجاست که نمایندگان هر دو حزب آمریکا، یعنی نمایندگان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در این نکته اتفاق نظر داشتند که چنین چیزی هرگز نمی‌بایست تکرار شود.


مسئولان امور حقوقی فیس‌بوک، توییتر و گوگل در اظهارات خود در برابر کنگره مدعی شدند که کنترل همه پست‌ها و تبلیغاتی که از سراسر جهان روی این شبکه‌ها منتشر می‌شود، امر چندان ساده‌ای نیست. آن‌ها تاکید کردند که تشخیص کامنت‌های "بی‌ضرر" از تبلیغات هدفمند کار بسیار دشواری است. توضیحی که نتوانست بسیاری از نمایندگان را قانع کند.


به عنوان نمونه، دایانا فاین‌استاین، سناتور دموکرات در واکنش به این اظهارات گفت: «مسئولیت کنترل با شماست. شما این پلاتفرم‌ها را ایجاد کردید. و اکنون این پلاتفرم‌ها مورد سوءاستفاده واقع شده‌اند. اگر شما در راستای جلوگیری از این سوءاستفاده اقدامی نکنید، ما دست به کار خواهیم شد.»


مسئولان فیس‌بوک و توییتر و از جمله مسئول امور حقوقی فیس‌بوک، کالین استرتچ در واکنش به اظهارات نمایندگان کنگره گفت: «ما تلاش‌های خود را در حوزه امنیت تکنیکی دوبرابر خواهیم کرد. ما کنترل بر تبلیغات را افزایش خواهیم داد و از کسانی که مایل به انتشار تبلیغات هستند، اطلاعات بیشتری طلب می‌کنیم.»


به گزارش dw، افزون بر این، قرار است هر کاربر فیس‌بوک پس از این بتواند اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات منتشر شده کسب کند. مثلا بتواند ببیند که این تبلیغ توسط چه کسی و با صرف چه هزینه‌ای منتشر شده است.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین روزنامه یومیه آمریکا با شعار «آگاهی = دانستن، قدرت است» کار انتشار خودرا آغاز کرد


  چگونه سازمانی «مسطح» طراحی کنیم؟


  اندازه‌گیری روابط‌عمومی در دنیای مدرن


  تقویم روز ارتباطات/ «مونه تو» روزنامه نگار، میهندوست و مولف ایتالیایی که شرایط روزنامه نگار بودن را به دست داد


  جمع‌آوری بازخورد‌ها و نظرات مشتریان


  یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد


  سومین وبینار روابط عمومی حرفه ای برگزار می شود


  بررسی تاریخچه نشریات اقتصادی در ایران/ انقلاب رسانه


  کارکنان آمازون به دریافت رشوه برای دستکاری نظرات و فروش کالاهای ممنوعه متهم شدند


  «سنگاپور»، برترین شهر هوشمند جهان در مقابله با کرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی