درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 20:03   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد

  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد
  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی
  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد
  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی
  سخنگوی دولت معرفی شد
  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31655صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 5 آبان 1396 - 21:58
مسئولیت اجتماعی شرکت
سالها پیش مفهوم جدیدی ایجاد شد که مربوط به روابط عمومی می شود؛ مسئولیت اجتماعی شرکت. تعریف واحدی ندارد، اما یک تعریف می تواند این باشد که مسئولیت اجتماعی شرکت در این مورد است که چه طور شرکت ها فرآیندهای کسب و کار را مدیریت می کنند تا تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سالها پیش مفهوم جدیدی ایجاد شد که مربوط به روابط عمومی می شود؛ مسئولیت اجتماعی شرکت. تعریف واحدی ندارد، اما یک تعریف می تواند این باشد که مسئولیت اجتماعی شرکت در این مورد است که چه طور شرکت ها فرآیندهای کسب و کار را مدیریت می کنند تا تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند.

به گزارش هورموند، دلیل اینکه چرا روابط عمومی به آن ربط دارد این است که شرکت هایی که به سود جامعه، کمک رسانی می کنند برای شهرت خود هیچ چیزی به دست نیاورده اند، البته در صورتی که جامعه آن را نشناسد و قدردانی نکند، اما یک شرکت نوع دوست نگران این موضوع نیست.

 

انجام دادن کار خوب برایش کفایت می کند. هر هیأت مدیره ای که پاسخگوی سهامداران است و مسئولیت قانونی دارد اگر تلاشش دیده نشود، بی پروا می شود. همانطور که راک فلر گفت: وقتی کار درستی انجام می دهید بگذارید مردم کار شما را بفهمند.

شرکت ها باید دو جنبه عملیات شان را بررسی کنند:
1- تساوی مدیریت شان هم از دید مردم و هم فرآیندها
2- ماهیت و کیفیت تأثیرشان بر جامعه در جاهای مختلف.

سهامداران خارجی علاقه زیادی به فعالیت شرکت دارند. بیشترشان به دنبال این هستند که شرکت واقعا از لحاظ کالاها و خدمات، تأثیرش بر محیط و جوامع محلی چه کار کرده است، خوب یا بد یا چطور با نیروی کارش برخورد می کند. از میان سهامداران مختلف، تحلیل گران مالی وجود دارند که بر کیفیت مدیریت و عملکرد مالی گذشته به عنوان شاخصی از عملکرد احتمالی آینده تمرکز می کنند.

شورای کسب و کار جهانی برای توسعه پایدار، در نشریه اش به نام ایجاد حس کسب و کار خوب، توسط لرد هلم و ریچارد واتس، تعریف زیر را به کار برد:

مسئولیت اجتماعی شرکت، تعهد مداوم توسط کسب و کار است، به نحوی که اخلاقی عمل می کند و به توسعه اقتصادی کمک می کند، درحالی که کیفیت عمر نیروی کار، جامعه محلی و جامعه را بهبود می دهد.

در برخی کشورها مسئولیت اجتماعی شرکت از لحاظ مدل بشردوستانه تعریف شده است. شرکت ها سود می کنند، مالیات می پردازند و سهم خاصی از سود را به دلایل خیرخواهانه می بخشند. این شکلی از آموزش عملی به شرکت است که از بخشیدن، مزیتی عایدش شود.

مدل اروپایی بر عملکرد کسب و کار اصلی به طریق مسئولیت اجتماعی و از طریق سرمایه گذاری در جوامع تمرکز دارد. معتقدیم این مدل پایدارتر است چون

 1- مسئولیت اجتماعی به صورت صحیح تولید ثروت می کند که اگر درست کنترل شود باید رقابت پذیری کسب و کار را تقویت کند و ارزش تولید ثروت ثروت جامعه را زیاد کند

 2- وقتی خیلی سخت می شود، محرکی برای تمرین مسئولیت اجتماعی شرکت به صورت هرچه بیشتر و بهتر است و اگر بشر دوستانه باشد سریع تر عمل می کند.

منبع: forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند


  فرماندار بابل: مدیران روابط‌عمومی باید شفاف سازی کنند


  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد


  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی