درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 03:43   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31579صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 29 مهر 1396 - 14:22
الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد
محقق واحد علوم و تحقیقات از رساله دکتری تخصصی خود با عنوان الگوی جریان سازی خبری در روابط عمومی با هدف خروج روابط عمومی‌ها از انفعال و در قالب «سازمان رسانه ای روابط عمومی» برای نخستین بار در کشور دفاع کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محقق واحد علوم و تحقیقات از رساله دکتری تخصصی خود با عنوان الگوی جریان سازی خبری در روابط عمومی با هدف خروج روابط عمومی‌ها از انفعال و در قالب «سازمان رسانه ای روابط عمومی» برای نخستین بار در کشور دفاع کرد.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر افشین محمدی در تشریح این الگو گفت: «یکی از مسایلی که می‌تواند تاثیر عمده‌ای در روند فعالیت سازمان­ها به سمت توسعه و پیشرفت داشته باشد، ایجاد جریان سازی خبری توسط روابط عمومی و گرفتن ابتکار عمل در بین رسانه‌ها است. سازمان‌هایی که بتوانند مسیر جریان‌سازی خبری از سوی روابط عمومی های خود را تسهیل کنند، می‌توان رشد و شکوفایی را برای آنها انتظار داشت و بر عکس به هر میزان که جریان سازی خبری توسط روابط عمومی، پرورش نیابد انفعال و رخوت سازمانی در مقابل موج تهدیدها و انتظارات مخاطبان را باید برای آنها متصور شد.»

وی افزود: «متأسفانه یکی از غفلت‌هایی که تاکنون در عرصه نظری و نیز عملی ایجاد شده ، عدم استفاده از ظرفیت‌های روابط عمومی به‌عنوان «یک سازمان رسانه ای» برای بهره گیری از توان این مخاطبان خاص سازمانی است.»

محمدی ادامه داد: «تاکنون الگوی خاصی از روابط عمومی در زمینه جریان‌سازی ارائه نشده است و این ناشی از ضعف علمی نظریه روابط عمومی است.آنچه که بنظر می رسد در شرایط فعلی حلال بسیاری از مشکلات روابط عمومی باشد و به‌عنوان یک الگوی اصلی و حاکم بر برنامه و راهبردهای ارتباطی عمل کند، الگویی مبتنی بر جریان‌سازی خبری از سوی روابط عمومی با تاکید بر باز تعریف جایگاه روابط عمومی به‌عنوان یک سازمان رسانه ای است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: «دغدغه ذهنی پژوهشگر پس از دو دهه فعالیت تجربی در عرصه روابط عمومی و رسانه و مصاحبه‌های مقدماتی با افراد کارشناس، این مساله است که اولا چرا روابط عمومی علی رغم ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند نتوانسته نقش و جایگاه مطلوب خود را بدست آورد. در پی این دغدغه محقق این مساله را مطرح کرد که اگر روابط عمومی به‌عنوان یک سازمان رسانه ای تعریف و در نظر گرفته شود و همچنین اگر مقوله جریان سازی خبری به‌عنوان یک عنصر مهم و تاثیرگذار از سوی روابط عمومی ایجاد شود، می‌توان امید داشت که جایگاه و اهمیت روابط عمومی ها در جامعه نمود و نفوذ بیشتری پیدا کند.»

وی افزود: «نتیجه اصلی و نهایی این فرایند که مورد نظر این تحقیق نیز بوده و در این الگو نیز نشان داده شده است خروج روابط عمومی از انفعال و تبدیل آن به سازمان رسانه ای پویا، کنش گر و خلاق است که می تواند ابتکار عمل رسانه ای در پوشش خبری در حوزه سازمان متبوع خود بدست گیرد.»

محمدی ادامه داد: «این نتیجه از اینرو مهم است که اکنون روابط عمومی‌ها حتی در مقابله با ضعیف ترین و کم مخاطب‌ترین رسانه‌ها نیز گارد انفعالی دارند، بطوریکه یک رسانه حتی کم نام و نشان نیز می‌تواند با درج خبری هرچند کذب یا ناقص، لرزه بر اندام مسئولان و دست‌اندرکاران یک سازمان وارد کند و آنها ناچار شوند یا به درج جوابیه بسنده کنند و یا آنکه هزینه‌های بدنام شدن سازمان خود در بین افکار عمومی را بپردازند، در حالیکه نتیجه جریان‌سازی خبری می تواند گرفتن ابتکار عمل رسانه ایی، حداقل در حوزه پوشش خبری سازمان متبوع و کاهش موج آفرینی رسانه‌های رقیب نسبت به سازمان باشد.»

این تحقیق با راهنمایی دکتر افسانه مظفری و مشاوره دکتر رها خرازی و دکتر محمد سلطانی‌فر انجام گرفته است.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد