درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 07:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31547صفحه نخست » چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 00:18
تاکسی‌های اینترنتی در ایران؛ برنده جنگ بین سنتی و مدرن کیست؟
اسنپ و تپسی که این روزها بسیاری از شهروندان ایرانی بویژه پایتخت‌نشینان برای جابجایی در شهر از آنها استفاده می‌کنند، سرویس‌های نوپای هوشمندی هستند که به تازگی جای خود را در شهرهای بزرگ ایران باز کرده‌اند؛ اما این ورود، بدون چالش هم نبوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اسنپ و تپسی که این روزها بسیاری از شهروندان ایرانی بویژه پایتخت‌نشینان برای جابجایی در شهر از آنها استفاده می‌کنند، سرویس‌های نوپای هوشمندی هستند که به تازگی جای خود را در شهرهای بزرگ ایران باز کرده‌اند؛ اما این ورود، بدون چالش هم نبوده است.

این دو سرویس تاکسی اینترنتی، مشابه نسخه‌ اوبر در ایران هستند که چند سالی است راه‌اندازی شده‌اند.

اسنپ که گفته می‌شود در مقایسه با دیگر رقیب ایرانی خود تپسی از محبوبیت بیشتری برخوردار است، حدود سه سال پیش کار خود را در ایران شروع کرد؛ زمانی که این گونه فعالیت و کنار زدن رقبایی نظیر تاکسی و آژانس کرایه و حتی مسافرکش‌های خیابانی خیلی ساده بنظر نمی‌رسید.

اسنپ در ابتدا با نام "تاکسی‌یاب" کار خود را آغاز کرد ولی بعدا به "اسنپ" تغییر نام داد.

شهرام شاهکار، مدیر عامل ۳۲ ساله اسنپ که در هفده سالگی ایران را به مقصد بریتانیا و بعدا کانادا ترک کرده بود، در حالی برای راه‌اندازی سرویس تاکسی اینترنتی به ایران برگشت که حتی والدینش از این تصمیم ناراضی بودند.

با ورود تاکسی‌های اینترنتی به بازار ایران، اسنپ تبدیل "دربستی"‌هایی با قیمت بسیار ارزانتر از تاکسی شده و قیمت بازار را شکسته است.

البته اسنپ ضمن آنکه طرفداران خاص خود را دارد، مخالفان سرسختی هم دارد.

رانندگان تاکسی و آژانس‌های کرایه از ورود اسنپ و تپسی به سیستم حمل و نقل شهری راضی نیستند چون مشتریان آنها کاهش یافته و به گفته خودشان بازارشان "کساد" شده است.

یکی از چالش‌های بزرگ اسنپ، که منتقدان به آن اشاره کرده‌اند، ایمنی مسافران است.

اظهارات هفته پیش عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران حاوی دردسر جدیدی برای اسنپ بود.

آقای دولت آبادی به پرونده‌ای اشاره کرد که که طی روزهای اخیر در دادسرای جنایی تهران باز شده و موضوع آن طرح شکایت زنی جوان علیه یک راننده اسنپ به اتهام "تعرض جنسی" بود.

بر این اساس "خانمی ۳۱ ساله که به تازگی عمل جراحی نموده و دوره نقاهت را می‌گذرانده، به دادسرای جنایی اعلام می‌کند که از طریق نرم افزار اسنپ درخواست خودرو نموده بود تا وی را از شرق تهران به فرودگاه برساند و شرکت اسنپ مردی ۳۰ ساله را به عنوان راننده معرفی کرده بود که متاسفانه راننده، شاکیه را به تپه‌های یکی از مناطق تهران برده و به وی تعرض نموده است."

در پی این اتفاق شهرام شاهکار، مدیر عامل اسنپ گفت: "ما برای بالا بردن هرچه بیشتر امنیت سفرها، اقداماتی فوری و جدی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. از این پس، تأیید هویت هر راننده از سوی ۳ ناظر و کارشناس با تجربه و متخصص اسنپ به طور مجزا صورت می‌گیرد."

او همچنین گفت: "تا اطلاع ثانوی، فرآیند ثبت‌نام رانندگان را در سطح شهرها متوقف کرده‌ایم، تا تمام مراحل جذب رانندگان را بار دیگر با دقت ارزیابی کنیم و بهبود بخشیم."

 

منبع: www.bbc.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد