درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 - 01:09   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد

  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ

  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب های منتشر شده انتشارات کارگزار روابــط عمـومی در سال 1397
  برنامه ریزی سناریو
  گوگل مجوز برای سیستم تحویل کالا به وسیله پهپاد‌ موسوم به «وینگ» را گرفت
  اختراع فناوری‌ای که افکار را به صورت کلمات ادا می‌کند
  همایش سالیانه روابط عمومی های استان مرکزی برگزار شد
  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر برگزار شد
  در روزهای سخت، چرا باید کنار روزنامه‎نگاری محلی بایستیم؟
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر منطقه دو کشور
  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31531صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 24 مهر 1396 - 22:04
استراتژی ها و چگونگی تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی در صنعت فولاد
برخی شرکت های بازرگانی فولاد تمام توان مالی و انسانی خود را به کار می گیرند تا خلأ ایجاد شده توسط تولیدکنندگان را پر کنند و سهم خود را از بازار افزایش دهند. از این رو خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مفاهیم روابط عمومی و تبلیغات است که فعالان حوزه فولاد باید بیش از پیش به این مهم توجه کرده و در مسیر بهبود خدمات پس از فروش خود گام بردارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای اینکه در مورد تبلیغات و روابط عمومی صحبت کنیم ابتدا باید مفهوم بازاریابی را بشناسیم. بازاریابی هر راهی است که از طریق آن می توان به مشتریان بالفعل و بالقوه خود دسترسی پیدا کرد که تبلیغات و روابط عمومی هر دو از زیرمجموعه های آن هستند. دو عنصر تبلیغات و روابط عمومی به تولیدکنندگان این امکان را می دهند که پیام خود را به طور مستقیم به بازار هدف برسانند و مشتریان را به استفاده از خدمت یا محصول خود ترغیب کنند.

استفاده از این عناصر در صنعت فولاد نیز مانند صنایع دیگر دارای پیچیدگی است که در این مطلب تلاش شده به صورت مختصر و روان به این موضوعات پرداخته شود. شرکت های فعال در حوزه فولاد به چند روش می توانند در زمینه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت کنند که مهم ترین آنها عبارتند از معرفی و شناساندن محصول و برند خود به بازار هدف، تسهیل و بهبود شرایط و روند خرید محصولات برای مشتریان و خدمات پس از فروش.

معرفی و شناساندن محصول و برند خود به بازار هدف
فعالان این حوزه از آنجایی که بازار هدفی مشخص دارند، صنایع غیر مرتبط را مخاطب قرار نمی دهند و به روش های مشخصی اقدام به معرفی محصول و برند خود می کنند. ترویج نقش بسیار مهمی در بازاریابی دارد که مرسوم ترین روش آن در دنیا برگزاری نمایشگاه و همایش های تخصصی است.

برگزاری این رویدادها و دعوت از مشتریان بالقوه و بالفعل در بازارهای هدف داخلی و بین المللی تأثیر بسزایی در ایجاد ارتباط با مشتری و شناساندن محصولات و برند شما به بازار هدف دارد که مدیران این حوزه باید از این فرصت ها استفاده کرده و ظرفیت های تولید و سطح کیفی و سایر ویژگی های برند خود را به بازار هدف معرفی کنند.

تسهیل و بهبود شرایط و روند خرید محصولات برای مشتریان
شرکت های فعال در این حوزه کالاهای خود را با شرایط پرداخت و تحویل خاص به بازار عرضه می کنند که در اکثر موارد این شرکت ها، مصرف کننده را ملزم به پرداخت مبلغ به صورت پیش پرداخت و نیز تحویل های مدت دار می کنند. تفاوت در نحوه دریافت پیش پرداخت و نیز در مدت زمان تحویل کالا از عواملی هستند که به شدت بر انتخاب مصرف کننده تأثیر گذار هستند اما هنگامی که در مورد کالاهایی که به صورت انحصاری توسط یک شرکت تولید می شوند صحبت می کنیم مصرف کننده چاره ای جز پذیرفتن شرایط تولید کننده ندارد. از این رو بهبود در شرایط پرداخت به طور مثال و نیز تحویل کالا در مدت زمان کوتاه تر و عدم تأخیر در تاریخ تحویل و LC فروش اعتباری به صورت می تواند ترغیب کننده مشتری برای انتخاب برند شما باشد.

خدمات پس از فروش
خدماتی که تولیدکنندگان و تجار این حوزه پس از فروش و تحویل کالا به مشتری، ارتباط مستقیم با اعتبار برند آنها دارد. در کارخانه های تولید فولاد و همچنین تجاری که در بازار آزاد این حوزه فعالیت دارند یا خدمات پس از فروش وجود ندارد یا اینکه به حدی پیچیده است که مصرف کننده معمولا از آن صرف نظر می کند. در این شرایط شرکت هایی که پس از فروش محصول خود نیز به مشتریان خدمات می دهند و در صورت بروز مشکل در کنار آنها می مانند و برای رفع مشکل تمام توان خود را به کار می گیرند در جلب رضایت مشتریان بسیار موفق تر خواهند بود و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهند.

به طور مثال اگر کالایی که به دست مشتری رسیده معیوب باشد، شرایط پیگیری بسیار پیچیده و زمانبر بوده و در نهایت به پرداخت مبلغ محدودی به عنوان ضرر و زیان ختم می شود، در صورتی که این امر با اصول مشتری مداری مطابقت ندارد و تولید کننده یا فروشنده کالا موظف به مرجوع کردن کالای معیوب و جایگزین کردن آن با کالای با کیفیت است.

در این راستا برخی شرکت های بازرگانی فولاد تمام توان مالی و انسانی خود را به کار می گیرند تا خلأ ایجاد شده توسط تولیدکنندگان را پر کنند و سهم خود را از بازار افزایش دهند. از این رو خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مفاهیم روابط عمومی و تبلیغات است که فعالان حوزه فولاد باید بیش از پیش به این مهم توجه کرده و در مسیر بهبود خدمات پس از فروش خود گام بردارند.

کارشناس ارشد کسب وکار

منبع: forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  تحولات رسانه ها؛ سه قرن و اندی پس از انتشار نخستین روزنامه در آمریکا ...


  دردسر گوشی‌های تاشوی سامسونگ


  فرماندار ری: نقش روابط عمومی در شکوفایی مجموعه ها غیر قابل انکار است


  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های ری احکام خود را دریافت کردند


  هم افزایی دستگاه های مسئول عضو قرارگاه در اطلاع رسانی به موقع


  روزنامه نگاری در ایران ساختار حرفه‌ای ندارد


  روابط عمومی‌ دستگاهها در نقش مدعی العموم


  تعامل ایرنا و روابط عمومی ها موجب کاهش آسیب فضای مجازی می شود


  دوره آموزشی اصول و مبانی ارتباط جمعی در کرمان برگزار می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی مشخص شدند