درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 03:46   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31520صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 23 مهر 1396 - 16:50
سوگیری شدید رسانه را می کشد
امیرعبدالرضا سپنجی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - عدم پوشش رسانه ای مطلوب دستاوردهای دولت و حتی انعکاس آن به صورتی منفی خط مشی ای است که این رسانه ها در این سالها به کار گرفته اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدرس و پژوهشگر رسانه در گفت و گو با گروه تحلیل اخبار و پژوهش ایرنا درباره خط خبری رسانه های منتقد دولت گفت: این رسانه ها سعی کرده و می کنند با حملات رسانه ای مداوم، دولت را در گوشه رینگ قرار دهند و از آن امتیاز بگیرند. ظاهرا برایشان مهم هم نیست که این کارشان چه قدر با منافع ملی کشور همخوانی دارد.


امیرعبدالرضا سپنجی افزود: کلیت مطلب این است که رسانه های اصولگرای منتقد دولت حتی اگر دولت کار ارزنده ای هم انجام می داد تنها نکات منفی آنرا می دیدند. در حالی که حرف مقامات عالی نظام این است که وقتی کار خوبی انجام می شود همه باید از آن حمایت کنند.

 

در 4 سال و اندی اخیر این رسانه ها کمتر اقدامات مثبت دولت چون کاهش تورم، آرامش نسبی اقتصادی حاکم شد، دفاع دولت از فضای مجازی و کمک به رشد و توسعه آن را مد نظر قرار داده اند. اگر رسانه های رقیب از این کارهای دولت روحانی پشتیانی می کردند مردان کابینه نیز با انرژی بیشتری به ادامه این فعالیت ها ترغیب می شدند.

 کار ترامپ را هم از چشم روحانی می بینند
این فعال رسانه ای ادامه داد: تنها دیکته ننوشته غلط ندارد و در هر کاری نقطه منفی وجود دارد، اما اینکه نقاط منفی به شکل غلو انگیز برجسته شود امر پسندیده ای نیست. آنها حتی برخی اقدامات مثبت دولت را هم ضعف قلمداد می کردند. بارزترین نمونه آن هم برجام است. در حالی که رهبری و همه ارکان دیگر نظام از حل و فصل مناقشه هسته ای حمایت کردند رسانه های اصولگرای رقیب، برجام را به عنوان یک اقدام منفی در سطح افکار عمومی طرح کردند. از سویی رسانه های رقیب، حمایت رهبری و مقامات عالی نظام از برجام را پوشش درستی ندادند.این روزها هم شاهدیم که وقتی آمریکا در حال سنگ اندازی علیه برجام است این رسانه ها بدعهدی ترامپ را هم از چشم آقای روحانی می بینند.

 سوگیری شدید رسانه را می کشد
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: عدم پوشش رسانه ای مطلوب دستاوردهای دولت و حتی انعکاس آن به صورتی منفی خط مشی ای است که این رسانه ها در این سالها به کار گرفته اند. البته خود دولت هم با ضعف در تیم اطلاع رسانی و رسانه ای درخود و کمبود ایده های خلاق به این مساله دامن زد.


وی اضافه کرد: این رسانه ها سعی کرده و می کنند با حملات رسانه ای مداوم، دولت را در گوشه رینگ قرار دهند و از آن امتیاز بگیرند. ظاهرا برایشان مهم هم نیست که این کارشان چه قدر با منافع ملی کشور همخوانی دارد. رسانه ها باید هم کم و کاستی ها و هم نقاط مثبت دولت و دیگر دستگاهها را مطرح کنند و اصل بی طرفی و عینیت را رعایت کنند. انسان حیوانی ناطق و البته سیاسی است و افراد بالاخره دانسته یا ندانسته دیدگاه سیاسی خاصی را دنبال می کنند. اما اینکه برخی رسانه ها کاملا سویه های سیاسی خود را در امر اطلاع رسانی و تبلیغات به کار گیرند.


این فعال رسانه ای اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور حزب به معنای رایج کلمه وجود ندارد و رسانه های ما نیز از بودجه عمومی و بیت المال ارتزاق می کنند و دخل و خرج آنها را احزاب سیاسی نمی پردازند پس حتما باید اصل بی طرفی و عینیت در رسانه ها رعایت شود. اما شواهد و پژوهش ها نشان می دهد که این مهم در رسانه های رقیب دولت مراعات نمی شود. البته عدم رعایت بی طرفی باعث عدم رضایت و ریزش شدید مخاطب می شود که مرگ آن رسانه را در پی دارد؛ چرا که بدون مخاطب وجود رسانه هم بی معنی است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد