1- بازاریابی / چشم انداز
چشم انداز حاصل بازاریابی شماست.
این کار با سئو باید انجام شود.
با انجام تبلیغات، پرداخت بر حسب کلیک، مردم را به سایت خود جذب کنید.
وقتی به سایت شما امدند آنوقت وظیفه ی شما برای فروش فرا رسیذه است.
باید این سوالات را از خود بپرسید:
نیاز واقعی برای ارضا شدن چیست.
مزیت رقابتی شما که از کسب و کارهای مانند شما جدا می شوید چیست.
2- معتبر سازی و اعتمادسازی
عنصر اصلی اعتماد سازی در کسب و کار با ارتباطات انسانی ساخته می شود.
وقتی بصورت فیزیکی مشتری به فرروشگاه شما آمد، با کمک به مشتری و رفع نیازهای او می توان اعتمادسازی کرد.
اما در دنیای دیجیتال این امر چگونه است.
متعجب خواهید شد اگر بگویم عناصر طراحی و توسعه ی سایت موضوع اصلی برای معتبر و اعتمادسازی در سایت است.
بازدیدکنندگان شما به صورت ناخودآگاه با پرسش های زیر اعتبار شما را بررسی می کنند.
آیا این سایت حرفه ای و قانونی به نظر می رسد.
آیا این سایت مورد اعتماد است.
سرعت دانلود سایت چقدر است و آیا لینک های خراب و تصاویر خراب دارد.
ایا می توانم مطلب مورد نظرم را در سایت پیدا کنم، یا سایت فقط یک سری مطالب پراکنده است.
کپی برداری در این سایت چگونه است.
آیا مطالب قوی است و برای نوشتن آنها وقت گذاشته شده است.
آیا اشتباهات نوشتاری در سایت هست.
آیا تصاویر ربطی به مطلب دارند.
می توانم طرز استفاده از مطالب را پیدا کنم.
پشتیبانی مشتریان چگونه است. آیا اصلا وجود دارد.
آیا می توانم به پشتیبانی و اطلاعات به راحتی دسترسی داشته باشم.
در مورد سایت خود این سوالات را بپرسید و ببینید آیا جواب آنها واضح است.
سایت شما باید مانند یک فروشنده و دستیار مجازی باشد.
باید راهکارها را برای آنها ساده ترین شکل کنیم.
3- پشتیبانی و همراهی مشتریان
اگر شما چشم انداز خود را صحیح تعریف کرده باشید، بازدیدکنندگان شما در گروه هدف شما قرار خواهند داشت.
برای تعیین گروه هدف بودن مشتریان کار ساده ای است .
مشتری دنبال راه حلی برای مشکل خود است.
شما هم محصولی را برای راه حل دارید.
مطالعات نشان می دهد که 7 تا از 10 تا بازدید کننده ی سایت آماده ی خرید هستند.
باید آنها را در مسیر همراهی کنید.
آیا وقتی به سایت خود نگاه می کنید، به نظر شما به بازدیدکنندگان خود کمک می کنید تا بهترین راه حل را برای مساله ی خود پیدا کنند.
آیا آنها را راهنمایی میکنید برای حل مساله خود.
می باید سایت خود را ساختار دهی مناسبی بکنید.
با این کار مشتریانی که مساله ی خود را به صورت عمومی می دانند ولی درباره ی جزئیات مطمئن نیستند، برای پیمایش و رسیدن به راه حل مناسب خود ایده می گیرند.
4-نمایش محصول
نمایش محصول در مورد اینست که شما چطور بعد از پیمایش مراحل قبلی محصول را در نهایت به مشتری می نمایانید.
باید بدانید که این مراحل با هم همپوشانی دارند.
در هنگام نمایش محصول باید مطمئن شوید که توجه و علاقه ی آنها را حفظ کرده اید تا به خرید نهایی برسید.
5-بستن خرید
آیا سایت شما خرید را موفقیت آمیز می بندد.
آیا شما اطاعات کافی را در مورد محصول داده اید.
آیا قوانین بیمه و گارانتی به خوبی توضیح داده شده اند.
آیا توضیحات شما سوالات رایج مشتریان را پاسخ می دهد.
در مورد گواهینامه ی محصول به خوبی توضیحات بدهید تا اعتبار سایت شما بالا برود.
یک نکته ی مهم فراهم کردن اطلاعات پرداخت است.
آیا کارت اعتباری مورد قبول است. چه نوع کارتی.
با چک الکترونیکی می توان پرداخت کرد.
آیا می توانم چک را به شما ایمیل کنم.
اخرین مزحله ی از بستن خرید که نباید فراموش شود، ارتباط صحیح با گارانتی و بیمه است.
اگر شما هر یک از مراحل را به درستی انجام دهید و مشتریان بالقوه را از پنج مرحله بالا به خوبی عبور دهید سایت شما یک موفقیت خواهد بود.
منبع : thebalance
www.ibazaryabi.com
سید اسماعیل میرحسینی
|